FANDOM

A Colonial Marine Corps igáslova, amit más katonai alakulatok is alkalmaznak (az USCM nem ezt a típust, hanem az UD-4 családot alkalmazza). A Dropship képes az atmoszférában és bizonyos ideig az űrben is közlekedni, így képes az űrhajókról ellátmányt vinni a szárazföldre és fordítva. Ha az alkalom úgy hozza, akkor légi harcra és szárazföldi célpontok ellen is bevethető, bár elsődleges célja a logisztikai problémák megoldása. A Dropshipet egy pilóta és egy másodpilóta irányítja. Normál atmoszférában 804 mérföld/órával hasít.

Fegyverzet

Fegyverzete két nehéz rakétavető blokk, ami 12 rakétát tud befogadni, illetve van két könnyű rakétákat (16 db.) befogadó blokk. A rakéták többek közt a Sprint Light Missile, Dogleg Light Missile és Hammer Heavy Missile-ból állnak. A gép orrában kap helyet a golyószóró, ami egyben az utolsó fegyver.

Befogadóképesség

Rakterében elfér egy APC és ellátmány raklapok. Eme raklapokat lehet irányítani és 6,4 km/óra a gyorsaságuk. Amiket nem lehet így mozgatni, azoknak ott a csörlő a kipakoláskor. Ha gyorsan kell a rakománytól megszabadulni, akkor manuálisan kell egy sor biztonsági rendszert felülírni. Ekkor a Dropship rakterében peckek robbannak szét, így a rakomány a raktér aljával a mélybe zuhan.

Előfordulás