FANDOM

A CMC széles körben elterjedt APC-je (az USCM nem ezt a típust, hanem az M577 családot alkalmazza). Mivel a jármű nem feltétlen ember barát atmoszférában operál, így beszerelésre kerülnek oxigéntartályok, amiknek célja a katonák életben tartása, még ha az APC-n kívül mérgező is a levegő. A 14 utas és 1 sofőr legfeljebb 482 km-ert tehet meg oxigén és üzemanyag újratöltés nélkül. Az APC sebessége úton 40 km/óra, talajon pedig 129 km/óra.

Fegyverzet

A fő fegyverzetet egy könnyű romboló jelenti, ez egy dupla csövű mozgatható löveg a jármű hátulján, ami földi célpontok ellen használandó. A löveg továbbá helyet ad két könnyű rakétavetőnek, amik Sprint és Dogleg rakétákat egyaránt kitudnak lőni. Összesen 16 rakétát szokott egy APC hordozni, 8-8 Sprintet és Dogleget. A Lase Canon az APC elején kap helyet, ez a nagy szórással bíró ágyú jelenti a védelmet az ellenséges légi egységekkel és rakétákkal szemben.

Az utolsó fegyver az automata könnyű aknavető, ami az APC tetején található. Feladata a védelemben lévő ellenség roham készre verése, vagy kiugrasztása. A 32 lövésre elég aknák egy könnyebb rakéta erejével vetekszenek.

Védelmi rendszerek

A mozgékonyság és jól páncélozottság kombinációjaként az APC elégé nagy védettséget élvez a harcmezőn. A kisebb lőfegyverek ellen garantált védelmet jelent, a tankelhárítók és nehézfegyverek ellen már nem, de nem is erre találták ki.

Parancsnoki állás

A frontvonalon tevékenykedő APC-k egyben parancsnoki állássál is rendelkeznek. Itt a parancsnok az APC védelmében figyelheti a monitorokat, amik begyűjtik a katonák videó- és audiojeleit, illetve az életfunkcióikat. Így a parancsnok mindig tudja, hogy az alakulata hogy helyezkedik el, mit hallanak és mit látnak, sérültek-e, stb.

Előfordulás