FANDOM

510px-CIA.svg
A Central Intelligence Agency (Központi Hírszerző Ügynökség) az Amerikai Egyesült Államok egyik legfontosabb szövetségi hírszerző szervezete, a Hírszerző Közösség tagja.

Áttekintés

1947-ben jön létre, eredetileg a kommunizmus ellen, illetve az amerikai érdekek védelméért. Bár az USA területén tilos tevékenykedniük, ezt képesek megszegni. A CIA feladata a hírszerzés a kormány számára a külföldi országok politikájáról, gazdaságáról, személyeiről stb., illetve az elnök utasítására titkos akciókat lebonyolítani külföldön. A CIA csupán egyetlen embernek felel, az USA elnökének Nemzeti Hírszerzési Igazgatójának.

A CIA akciói titkosak, így sok szörnyűségük is. A Cég számára nem akadály diktátorokat felemelni, vagy éppen megbuktatni, esetleg destabilizálni országokat (pl. Guatemala, Irak, Irán). Természetesen az emberkísérletek, gyilkosságok, de még a népirtás (Főnix-Művelet, Vietnamban), illetve a terroristákkal való üzletelés (Irán-Kontra botrány) sem idegen a Cég számára.

A CIA központja a Virginia állambeli Langley városkában, Washington közvetlen közelében, a George Bush amerikai elnökről elnevezett hírszerzési központban található.

Predatorok

A vietnami háború végén a CIA kimenekít egy dél-vietnami tisztet, akit anno azzal vádoltak, hogy egy egész Viet Cong falut kiirtott, majd a tetemeket lefejezte és fellógatta. Az ex tiszt számára 1990-ben jön el a vég, mikor a CIA megöli (a férfi éppen lovagolt, mikor teherautóval elütik). Két évvel később megint lejátszódik a vietnami eset, ezúttal Nicaraguában. A CIA és DEA közösen akarta elfogni a drogbárót, Mendarest, ám egy predator tűnik fel, aki Joe Bob Cantrellon kívül mindenkit megöl (a férfi eszméletlen volt, ezért nem ölte meg). A US Army kiérkezett emberei a férfit vádolják a falu kiirtásával és a fegyveresek lefejezésével és fellógatásával. A CIA titokban a seregnek adja át Cantrell összes titkos bevetésének aktáit, hogy segítsenek börtönbe juttatni, ahol nem tud majd beszélni az igazságról.

Az 1980-as években egy újabb diktátort akarnak megbuktatni a Banánköztársaságban. A célra három UH-60 Black Hawk helikoptert választanak ki, illetve Ronald Nolandot. Egy dzsungel fölött a gépeket ismeretlenek lelövik. Noland az eltűntek között van, testét soha nem találják meg, ugyanis a Super Predator Clan elrabolta.

1990 márciusában az Oroszországban tevékenykedő kémek Emory Mavis utasítására megtesznek tőlük minden telhetőt, hogy utánajárjanak a szibériai incidensnek. Az ügynökök kevés infót szereznek, ezek szerint Moszkva egy jelentéktelen hadnagyot rendelt magukhoz Szibériából, de hogy miért, nem tudni. Ez elég infó Mavis számára, aki ezt hozzáilleszti ahhoz, hogy Szibériában valami nagy dolog zuhant le. A két infó levonásából megtudja az igazat: egy predator hajó van orosz földön.

2005-ben Vancouver és Whitbey között egy erdei házban egy predator gyilkolásba kezd. Megöl egy fiút és egy nőt, John Gustat viszont éppen távol volt, így ő túlélte. A rendőrség kiérkezik, de a CIA átveszi a nyomozást és lezárja a környéket. Még 2008-ban is 40 CIA ügynök tartózkodik ott.

Előfordulás