FANDOM

Nagyra nőtt, izmos svéd férfi, akinek bár esze nem sok, de ennek ellenére nagyon barátságos és szerető férj, de ha valaki az ő vagy társai életére tör, az hamar a túlvilágon találja magát.

Házas élet

A tengerészgyalogságban ismerkedik meg leendő feleségével, Jolena Heywarddel. Miután leszerelnek és összeházasodnak, biztonsági őrként a Planetus kötelékébe kerülnek a C-3 L/M bolygóra. Nagyon boldogan élnek, 5-6 év múlva (a 23. század második felében) azonban újra használniuk kell fegyvereiket, hogy életben maradjanak. Mindketten ki lesznek választva, hogy őrséget adjanak a Weyland-Yutani telepére belépő embereknek (Charles Braley, Frances Stauff és Anders Kramm). A vizsgálat rendben lezajlik, Kramm kijelenti, hogy valóban xenok gyilkoltak itt, még ha a bizonyítékok nem ezt támasztják alá.

B terv

A W-Y csupán megrendezte a támadást, hogy a Planetus részvényei csökkenjenek, amiket felvásárol és így kebelezi be a céget. Ez végbe is megy, csak a szemtanúkat kell likvidálniuk, itt komplikáció lép fel, ugyanis Frances és Kramm túlélik a támadást, Stauff pedig üzen Bjornnak, hogy szedje össze a veszélyben lévő embereket és a megbeszélt helyen találkozzanak.

Bjorn és Jolena összepakolják fegyvereiket és összeszedik az embereket (Gavin, Kelly és Duncan). Az akciót nem tudják csendben lebonyolítani, mert három W-Y fegyveres kerül eléjük, ebből kettőt Bjorn öl meg (az egyikőjük nyakát kitekerte, a másiknak csak bezúzta a fejét). A megbeszélt háztól 200 m-re "landolnak" Francesék, akik felszedik őket. A cél a Planetus anyahajója, ami három napra van és mivel 7-en vannak 6 kryora, ezért Kramm marad ébren.

Az első megpróbáltatások

A W-Y megváltoztatja a hajó célját, amit nem lehet felülírni, ráadásul megpróbálják az ébredéskor a svéd óriást halálra fagyasztani a kryoban, ami csak azért nem sikerül, mert Bjorn három ütésével berepeszti a tartály üvegét. Négy nap múlva kapnak hívást a Planetus anyahajójáról, amit a Weyland-Yutani már elfoglalt, innen tudják meg, hogy a cégnek befellegzett és ők jelenleg alienek tucatjai felé száguldanak. Az ötödik napon a hajó landol a Soulages felszínén, a volt kolónia közelében, még időben, mert ha még napokig utaztak volna, bizonyára éhen haltak volna.

Bjorn, Jolena és Kelly hiába nézik át a közelben lévő két hajó roncsát és három házat (légzőmaszkban, mert ritkás a levegő), egy hullán kívül nem találnak semmit. Ezután Kramm terve szerint a burokkal körbevett kolónia felé mennek, hogy megkeressenek egy vezérlőkártyát (ha ezt beteszik a hajóba, akkor képesek irányítani azt), illetve üzenhetnek a külvilágnak is.

A főbejárat közelében Kramm elkéri Bjorn távcsövét, amin keresztül 10-12 ember tetemét látja meg, felnyílt mellkassal. Bár belépni sikerül (Anders kézlenyomatával), a kilépésre nem is gondolhatnak, mert a zsilip lezárul, különben sem fordulhatnak még vissza, meg kell találniuk a kártyát és ezt a fészeknyálkával és hullákkal benőtt folyosókon keresztül tehetik meg.

Frances veszi észre az őket követő warriort, amit egyszer eltalál, de nem tudja megölni, nem úgy Bjorn géppuskája, ami szitává lyuggatja a lény testét. Csak ekkor tűnik fel, hogy Duncan eltűnt, egy másik warrior elkapta és felfelé próbálja őt vinni. Jolena lövésének hála a lény elejti a férfit, akit Bjorn elkap (a warriort Kramm végzi ki). Több összetűzés nem történik, biztonságban érik el a volt szállóépületet, ahol találnak némi ételt (egy hullával együtt) és megpihenhetnek (a kamerák semlegesítése után). Bjorn Duncan ordítására ébred, gyorsan magához kapja egyik pisztolyát és nagy testét meghazudtoló módon kezd rohanni, még Krammot is leelőzi, de még így sem tudja beérni a warriort, ami elrabolta Duncant.

Bjorn egy kráter széléig jut, itt kénytelen megállni, mert lent alienek és tojások vannak. Itt éri be őt Kramm és Frances, a nőtől tudják meg, hogy Kelly is eltűnt. A közelben két tojásból előmászik két arctámadó, amiket nem lőhetnek le, mert erre felfigyelne a többi idegen. Bjorn leszedi az Andersre mászó lényt és kétszer a falhoz csapja, amitől a lény elkábul, ugyanezt teszi a ráugró másik arctámadóval, majd a szállóhoz cipeli őket, ahol Frances végez velük.

Géppuskás viking

A szálló másik kijáratán keresztül távoznak, a kráter szélén találkoznak a megtépett kinézetű Kellyvel, aki elvezeti őket Duncan felé. Mivel a tojások mocorogni kezdtek, Bjorn gyújtógránátot dob közéjük, ezzel felkeltve az idegenek figyelmét. Az arctámadók hullámai után kifejlett alienek indulnak rohamra, de Bjorn lekaszálja őket, miközben Jolena halálos pontossággal osztja a lövéseket. A harc alatt Kramm kivégzi a már fertőzött Kellyt és Duncant (emiatt Frances komolyan fontolóra veszi, hogy végezzen az idegen szakértővel). A modern viking nagy sajnálatára a géppuskája kiürül, ezért kénytelen hátrahagyni és két óriási plazmapisztolyával ritkítani az idegenek sorait.

Egy folyosónál az idegenek két oldalról is megtámadják őket, a 23. századi viking sorra kapja csővégre a bestiákat, erejét megsokszorozza az aggódás, hiszen Jolena megsérült. Az idegenek rohama abbamarad, nem azért mert meghátráltak volna, csupán annyian pusztultak már el, hogy a folyosó mindkét vége bedugul. Kramm utasítására Bjorn egy lyukat üt (pontosabban mondva lő) a falba, amin keresztül egy másik járatba mehetnek át.

A királynő kamrájába érnek, a W-Y látva az emberek kitartását, inkább elszállították az úrnőt, nehogy baja essen. Gavin felfedi valódi énjét és szintetikus lévén betör a rendszerbe és felhív egy liftet, ami elvezeti a csapatot a vezérlőterembe. Úgy tűnik hiába küzdötték magukat idáig, mert a berendezés el van pusztítva, ellenben Gavin új célt ad a csapatnak: betör a rendszerbe és a képernyőre vetíti a dokkhoz vezető térképet, ahol egy űrhajó várja őket, ezzel pedig a holdon lévő W-Y megfigyelőállomásra mehetnek (itt csak 5-10 tudós van). Gavin elpusztul, mert egy vírust kap el, ám ez már nem befolyásolja a többieket, hogy elérjék a dokkot.

Egy kereszteződésnél megint alienek rohanják őket le. Bjorn a többiekre bízza feleségét (akit eddig cipelt), majd dupla pisztolyával elkezdi ritkítani az ellenség sorait. Az alienek teljesen körbeveszik, de a 23. századi viking harcos pisztollyal és feszítővassal vág vissza. Az idegenek meghátrálnak, leszámítva egyetlen warriort, ami kivárja az alkalmas pillanatot és felülről átszúrja farkával Jolena hasát. Ezt nem kellett volna, Bjorn ereje megsokszorozódik a dühtől és könnyedén lerántja a lényt, amit feszítővassal pépesre üt.

Viking kontra gép

Bjorn összeroskad, nem akar tovább menni, itt akar maradni és addig gyilkolni az idegeneket, amíg ő maga meg nem hal. Kramm győzi meg, hogy legalább a dokkig tartson velük, mert nélküle esélyük sincs. A dokk zsilipjét a termetes svéd nyitja fel, a hajó valóban ott van, ahogy egy tojásbetakarító lánctalpas robot is. Iker géppisztolyával tüzet nyit az emberekre, a legnagyobb veszélyforrást, az ex tengerészgyalogost veszi célba, aki nem adja olcsón életét és sikerül feljutni ellenfele hátára. Látva, hogy feszítővassal nem sokra megy, két gránátot helyez el a roboton, majd próbál leugrani, ám a robbanás így is eléri.

Bjorn nem hal meg, jóllehet a gép roncsai alá került, mindkét lába szilánkosra tört és pár bordája is eltörik. Kramm és Frances kiszabadítják és a hajóra viszik, miközben az alienek maradék csoportjai zavarják őket. Ezt Bjorn már nem látja, álomba merült, azt sem észleli, hogy elérik a holdon lévő telepet és a lefegyverzett W-Y tudósok kezelésbe veszik sérüléseit és stabilizálják állapotát. Bjorn további sorsa nem ismert, de bizonyára nem ért jó véget, mert a W-Y fegyveresei már úton voltak a hold felé.

Felszerelés

  • 18 gránát
  • Két óriási plazmapisztoly
  • Egy hatalmas géppuska
  • Vadásztőr
  • Távcső
  • Plazmapisztoly

Előfordulás