Advertisement

Csupa izom tengerészgyalogos őrmester férfi, aki MacCormac ezredes osztagában szolgál. Mindig nála van fehér mintás sárga cowboy szerencsekendője, amit az egyik csuklóján hord. A 2180-as években, vagy a 2190-es évek elején a Vinza legénysége mellé osztott egység feladata a misszió biztosítása. A PlanCom gyarmatizálni szerette volna a Rosamond 6-ot, de azon alienek jelentek meg, Jocasta Malvaux pedig ezt meglovagolva egy expedíciót indít oda, hogy tanulmányozza őket. A cég ezt hagyja, hiszen a nő befolyásos, ráadásul eleve miatta lehet a Plancom birtokában a bolygó. Csakhogy a vállalat meggondolja magát és az Idegen Fajok Törvénye módosítására hivatkozva elrendelik az alienek kipurgálását és a kutatók kimentését.

A Vinza feladata leszállítani 90 konténer (bennük 500-500) robotot, amik mindent kiirtanak, ami nem őshonos a Rosamondon, beleértve az embereket is (később több hajó majd 10 millió egységet hozna le). A legénység feladata kimenteni az expedíció tagjait, vagy legalábbis beazonosítani a holttesteket, ha már nem élnek. A törvény képviselője Rory Theodor Malvaux nyomozó, Jocasta fia, aki bírósági végzéssel van felvértezve, ha Jocasta ellenkezne, amire reális esély van. Az osztagnyi tengerészgyalogos feladata védelmet adni a rövidnek tervezett művelet során.

Érkezés

Július 14-én, 13 óra 10 perc és 4 másodperckor a Vinza landol a bolygón. 17 hónapnyi útból a legénység 15-öt tölt kryo kapszulában, a katonák felszerelései az ebédlőben kapnak helyet a felállított szekrényekben. Az osztag tagjai egyforma egyenruhát hordanak, amihez teljes testet védő téglavörös színű és testhez tapadó speciális védőbetét társul. A katonák gépkarabélya narancssárga elektromos energiaívet lő, ami odaégeti az ellenséget. Elégé nehéz fegyver, amit átlehet állítani, hogy lángot adjon ki magából, egyfajta lángszóróként funkcionálva. Riasztó és robbanólövedéket is kitud lőni, láng és repeszszórásra is képes. A lámpa mellett van rajta érzékelést és célzást segítő műszer. A szenzoros sisak pedig további előnyöket ad a bőrnyakúak számára.

Clark Sparren kapitány és MacCormac ezredes felváltva tartják az előadást, amit Rory néhol kisegít, hogy eloszlasson pár kérdést. A Rosamond 6 a PlanCom tulajdona, valamikor a felfedezése és az első emberek idejötte között valahogy alienek kerültek a planétára és a várható mészárszék bekövetkezett. Jocasta Malvaux ennek ellenére néhány kutatóval a bolygóra érkezik, hogy tanulmányozza a xenokat. A Cég időközben úgy dönt, hogy sterilizálja a bolygót, szóval a Vinza feladata kettős: a robotokat a bolygóra hozni, majd aktiválni, illetve előtte Malvaux csapatát kihozni. Ha minden jól megy, másnapra már távozhatnak is.

A gond ott kezdődik, hogy a tudósok faluja bár látszódik a hajó szenzorai révén, de életnek semmi jele, ahogy kapcsolatfelvétel se történt, holott a falura való lakóblokkok enyhén szólva nagyon ellenállók, aki ezekben elzárkózik, azt szinte semmi se tudja onnan kirángatni. A fél km-re lévő település a Vinza védelmi rendszerein belül van, ha lennének itt xenok, akkor azokat detektálták és semlegesíttek volna. A terv a következő: először is napkelte után, világosban egy 100 m-es körben (aminek központja a Vinza) stabilizálják a helyszínt, senki sem akar meglepetéseket, ezt követően elmennek a faluba és elhoznak mindenkit, Rory létszámellenőrzést tart és ezt követően jöhet a felszállás (az 52 helyi csak a rajtuk lévő ruhát hozhatják, minden, még a felszerelések is a bolygón maradnak, majd ha a bolygó sterilizálódik, akkor visszajöhetnek a kutatási anyagokért). Remélhetőleg 10 órán belül végeznek a munkával és elhúzhatnak innen, hátrahagyva az aktivált gyilkos robotokat. MacCormac ezt követően beszél még az alienekről (bár mindenkinek kötelessége lett volna az anyagokat elolvasni) és hogy miféle védelmi terveket dolgoztak ki ellenük. A hajót 12 löveg fogja őrizni, így ha az emberi figyelem lankadna, a gépek tenni fogják a dolgukat, a cél az infesztáció elkerülése, egyetlen xeno sem kerülhet fel a hajóra. Továbbá a buborékgolyó-mező megsüt mindent, aminek nem emberi a DNS-e és legalább 5 fontnál súlyosabb. A felfedezőcsapat minden egyes tagjánál lesz egy adag lúg, amivel a savat semlegesíthetik, továbbá Bonnie Bardolf különleges képzést kapott ilyen sebek kezelésében.

Felderítés

Másnap reggel Rory, Gaylord, Clark, Pocket, Axell, Mark, Bonnie, MacCormac ezredes, Michael Carmichael közlegény, Edney tizedes, Berooz őrmester, Donahue közlegény és Brand közlegény elindul felderítést végezni (utóbbi két katona a hajó körül marad őrnek). A talaj több millió apró teremtény összepréselődött csontvázából áll. Régen, 12 millió éve rengeteg víz volt a bolygón, ami a tájat alakította, most csak vörös, égbenyúló üvegszerű oszlopok vannak a területen, amik olyan hatást keltenek, mintha az ember egy ceruzatartó alján lenne, vagy egy furcsa városban, ahol a felhőkarcolók túl szorosan vannak egymás mellett. A nap sugarai alig hatolnak ide le, egyrészt az oszlopok, másrészt az azok tetején lévő fehér, fátyolszerű növények miatt. A levegő forró és mozdulatlan, árnyékban pedig már most 40 fok van.

Ahogy a csoport halad, az út összeszűkül, az őrmester hátranéz, hogy mindenki megvan-e még. Rory nem akar útban lenni, ezért arrébb lép, csakhogy lába alól kicsúszik a talaj és egy lejtő felé kezd zuhanni, aminek alját nem látni, olyan mély. Berooz még időben fogja meg a zsaru karját és könnyedén húzza fel. Az őrmester így visszafizeti az adósságát, hiszen Rory segített megtalálni neki a szerencsekendőjét.

A tábor már szabad szemmel kivehetővé válik, de életnek semmi jele, Theo (a hajóról) hiába küldi az adásait, nem jön válasz. Clark is üzenetet küld, de néma csönd jön válaszul. Gaylord félve mondja ki, hogy talán mindenki halott. Rory tudni akarja, hogy pontosan mikor jött innen adás, de a kapitány nem válaszol erre, a nyomozó dühbe gurul, mert szerinte azért van itt, hogy beazonosítsa a hullákat és ezt nem közölték vele. Clark lenyugtatja, hogy szó sincs erről, máskülönben eleve más rendőrt hozott volna magával.

Pocket folyamatosan nyomatja a hívásokat, de senki se válaszol. Mark hagyná az egészet, visszamenne a hajóra, mintsem ezen a kísértet járta faluban kutatgasson. Mindenki parázik, a tengerészgyalogosok meg csupán jól leplezik. A 9 épületből álló falut a katonák felderítik, Pocket műszeres vizsgálatot végez, de élet sehol. A szétszórt tárgyakból ítélve jó ideje már régóta nem volt itt mozgás, a tábor közepére érve Rory észrevesz a földön 5 gézhalmot. Az ajtók kívülről vannak bezárva, ugyanakkor résnyire belehet ezekbe nézni, de kinyitni már nem. Az ezredes megtiltja, hogy ezek közelébe menjenek, előbb az őrmestert küldi körbeszimatolni. A kigyúrt férfi határozott és agresszív léptekkel indul el az első házhoz. Fegyvere csövét bedugja a nyíláson, aktiválja a lámpát és a fegyver kis monitorán közli az eredményt: testek vannak bent, hőjel nincs, a fejformák alapján emberek, legalább 6 személy.

Az őrmester és Pocket felnyitják az épületet (utóbbi hidraulikus szerszámot használva), ezt követően Berooz és Edney behatol és gyorsan átvizsgálják a belterületet. Az őrmesteren látszik, hogy próbál uralkodni magán, majd végül közli, hogy 4 halott emberi testre bukkantak. Clark szintén bemenne körbenézni, de Rory megállítja, hiszen nem kell őt kímélni, ő a gyilkosságiaknál volt, azzal is megbirkózik, ha esetleg az anyja van bent.

Rory szólítja Clarkot, hogy lépjen be, de készüljön a legrosszabbra (a házban Berooz végig ott van, a fegyverre szerelt lámpával világít). Elmondja, hogy a többi testből is kirobbant valami, de van egy felakasztott nő, aki bizonyára ezért kötötte fel magát, hogy ezt megelőzze, továbbá a gézhalmok a rovarok érdeme, ezzel bábozzák be a testeket. A kapitány részéről új információk jönnek: kint 5 testre leltek, illetve két kunyhót átvizsgálva összesen 7 újabb hullára leltek, mindnek felfeszített mellkasa van. Rory tudni akarja, hogy az akasztott hölgy mióta lehet halott, ezért behívják Bonniet, aki sokkot kap és majdnem elokádja magát. A két férfi nyugtatja és leakasztják a testet (óvatosan, hiszen széthullhat). A nyomozó arra kéri a nőt, hogy nyissa fel a tetem mellkasát, mert biztosra akar menni, van némi elképzelése, hogy mit találhatnak, de látnia is kell.

Bonnie végez a dolgával, már nem fogja vissza a könnyeit és sírni kezd. A gyanú beigazolódott, a cirka 1 éve halott nő testében egy kezdetleges mellkasrobbantó van és egy emberi magzat. A nyomozó megállapítja, hogy ezért végezhetett magával, hiszen két életet hordozott, ebből egy nemkívánatos volt, de ki akasztotta őt fel?

19 perc alatt összeszámolják a holtakat, Rory megvizsgálja a testeket, próbálva összefüggést találni, de csak azt veszi észre, hogy két tetemet leszámítva mindenkin van egy karkötő vagy bokadísz, továbbá ama két testen amin nincs, azok jóval régebb óta halottak, mint a többiek. Bonnie ezalatt minden tetemből DNS mintát vesz, hogy majd ellehessen végezni a beazonosítást. A legfrissebb tetem alig pár hetes, vagy hónapos.

A vízmosás

Összegezve elmondható, hogy a kunyhóban lévő emberekkel mellkasrobbantók végeztek, viszont a kint lévőkkel más. Egy embert mintha hurokkal fojtottak meg, kettőt mintha leszúrtak volna, a többit meg széttépték. MacCormac magához hívja a kapitányt, de mindenki megy (mert senki se mer egyedül maradni). A falu szélén, egy vízmosásnál állnak meg, elbizonytalanodnak, hiszen az ezredes már a védőmezőn kívül van, mégis lemennek. Carmichael marad fent és arcán tisztán látszik, hogy élvezi az itt való őrködést, ő legalább védelemben van.

A csapat meglátja azt, amit az ezredes és katonái mutatni akartak: egy fészekszerűséget, ahol 10-12 üres alien tojás van. A legénység elborzad, főleg Bonnie. A kapitány úgy véli, hogy ezek a tojások okolhatóak az emberek vesztéért, de Rory kijavítja, kissé vacillál, hogy elmondja logikus következtetését, de végül megteszi. A kutatók eleve nem akartak soha harcolni, Malvaux megtiltotta a fegyver viselését, elvégre a lényeket jöttek tanulmányozni, nem bántani őket. A katonák nem tudják ezt értelmezni, őszintén nem értik hogy lehet ekkora baromságot tenni. A nyomozó elmagyarázza, hogy az anyja egy vallási kultuszt vezetett, a sok elvakult rajongója simán képes feláldozni saját életét, hogy elősegítse a nagy Malvaux további sikereit, cserébe az utókor majd róluk is megemlékezik. Rory hagyta volna, hogy az anyja eljöjjön ide és megölesse magát, de sajnálja, hogy ebbe több tucat embert, illetve saját lányát is belerángatta.

Theo riadt hangja érkezik be: az őrök eltűntek, egyszerűen nem reagálnak a hívásaira. MacCormac elvörösödik és maga kezdi a kommunikátorával elérni a két katonáját, Donahue és Brand tengerészgyalogosokat, de nem jön válasz. Elképzelhetetlen, hogy a xenok kapták el őket, elvégre a védelmi rendszeren belül vannak. Rory teszi fel a kérdést, hogy ezt a rendszert tesztelték már-e élesben. Az ezredes néma tekintete eleget mond ahhoz, hogy tudják a választ. Pocket, Axell és Mark nem várja meg, hogy kétszer mondják ki: vissza a hajóhoz, csak úgy porzik mögöttük a terep. A vízmosásból való feljutás kész kín, a talaj csúszik, így nem véletlen, hogy Berooz lezuhan (Rory hiába fogta meg, egyszerűen nem tudja tovább tartani és elengedi), fejjel előre egy tojásra zuhan, de nincs gond, a katona feláll, zavart képet mutat, majd elmosolyodik Edney csipkelődésére. Hirtelen az őrmester kínjában rángatózni kezd, a közelben lévő Edney és MacCormac odasiet. Berooz eddigre elterül, teste nem mozog, leszámítva karjait, amivel össze-vissza csapkod, szeme kiguvadt.

Edney leveszi társa szenzoros sisakját, de ez hibának minősül. A katona kesztyűjét gyorsan kezdi marni a sav, végül a húsára kerül. Edney felugrik fájdalmában és nekiesik a kapitánynak. Rory lesiet, hogy a nála lévő lúggal semlegesítse a savat, ám annyira kapkod, hogy majdnem maga is elesik. Az ezredes ügyetlenül kiönti saját lúgját az őrmesterre, értékes másodperceket veszítve, ezalatt Rory eléri a sérült nőt, akinek kezére önti a lúgot. Ezt követően Clark és a nyomozó mennek felsegíteni az őrmestert, akinek fájdalomordításai elnémultak, amint felemelik a testet, félelmetes dologban lesz részük: a katona agyveleje kifolyik a fején tátongó sebből. A hamarosan feltűnő arctámadó roham miatt Berooz testét kint hagyják és később se viszik a hajóra, hisz túl kockázatos.

Felszerelés

Előfordulás

Advertisement