Advertisement

Tengerészgyalogos közlegény, aki Joseph Henry hadnagy szakaszába kerül a 23. század első felében. A bajos katonákból álló USS Melville a USCM 82 Dover-ről indul el, hogy majd egy teljes évig őrszolgálatot teljesítsenek egy épülő kommunikációs állomáson a semmi közepén. Előtte megállót tesznek az Alphatech Sungun Facility felé, hogy kitegyenek egy adag mérgező hulladékot és az Alphatech Hardware embereit. Joseph Henry hadnagy a fagyasztóba fekvés előtt felkeresi alakulatát, hogy találkozzanak és tartson egy beszédet.

A slamposan felsorakozott csürhe minimális tiszteletet se tanúsít. A hadnagy elmondja, hogy ideje lenne viselkedni, úgy is egy évig fogják egymás társaságát élvezni, felesleges nyakaskodni.

Csend

Két nap múlva megérkeznek a Napágyúhoz, ami néma. Beliveau átküldi saját őreit, de velük is megszakad az összeköttetés. Henry beküldené a szakaszt, csakhogy azok nem tettek eleget Nyland őrmester parancsainak és nem öltötték még magukra az szkafandert. A hadnagy szó szerint engedelmességet ver az emberekbe, akik gyorsan beöltöznek és harckészek lesznek.

A tengerészgyalogosok átszállnak az állomásra. Nyland egy osztagot kap, míg a másikat Henry vezeti. Carrano mozgásérzékelője semmit se jelez, a szakasz közösen halad fel a lépcsőházban (Nylandék feladata lesz majd biztosítani). A 4. szintet is sikerül biztosítani, mikor fentről valami folyadék csepeg Cvercko jobb karjára. A férfi felordít, ahogy a sav átmarja a ruhát és a bőrébe mar, Maryland segít levenni róla a szkafandert. A nőre szintén sav hull, mégpedig a sisakjára, de még időben letudja magáról venni. A felsőbb emeletről egy alien holtteste esik le, vére hevesen kezdi szétolvasztani ezt a padlót is. Henry parancsba adja, hogy mindenki vegye le a szkafandert.

Nyland azonnal elrendelné, hogy vonuljanak vissza, az egyik csapat visszamegy a Melvillere, majd új szkafandereket hozva kihozzák a másik csapatot, ahol majd a ruha nélküliek várnak. Egyszerűen ez a szakasz nem harcra való, alienek ellen pedig detto nem is készültek. A hadnagy nyugtázza az ellenvetést és valóban jó ötlet lenne, de gyakorlatban mást kell tenni: feltehetően van itt egy fészek, márpedig minden perc számít. Folyosóról folyosóra, teremről teremre átfogják nézni a helyet túlélők után, miközben mindig lezárják maguk mögött az ajtókat. Az őrmester nem ellenkezik, a szakasz pedig egyenként elhalad a döglött idegen mellett.

Henry maga mellé veszi Batemant és Marylandot, hogy átfésüljék az irányítótermet felül, Nylandék lemennek a földszintre vizsgálódni (lehetőleg a zsilipkapunál találnak használható űrruhákat), ezalatt Vasquez, Carrano és a sérült Cvercko a lépcsőknél marad őrködni. A hadnagyék felérve megtalálják a Cherkovski nevű biztonságit, vagy legalábbis ami maradt belőle. A férfi maradványain egy kilyuggatott alien teteme van, vagyis már tény, hogy nem egy magányos idegen volt az állomáson, akkor kell még többnek lennie. Maryland mozgásérzékelője jelez: valami mozog az egyik szellőzőből. Egy emberi hang hallatszik, aki azt kéri, hogy ne lőjenek. Egy helyi munkás, Dinkel bújik elő, aki sajnálja, hogy rossz hírt kell közölnie, de most mindenki jó nagy bajban van.

Ezalatt Cvercko és Vasquez alien támadást kap, de egyik sérült, a másikuk pedig ledermed a rémülettől. A sérült katona behúzza Vasquezt, aki véletlenül lead egy sorozatot, elpusztítva három xenot. Biztonságban vannak, mert a hadnagy és őrmester egysége ott van. Már nem ennyire szerencsés Marylandék helyzete, akik hátvédet adnak. A nő éppen jelentene, mikor a szellőzőből lecsap a Halál és elragadja Chorchianit, aki rémületében lőni kezd, megölve Batemant.

Felszerelés

  • Gépkarabély

Galéria

Előfordulás

Advertisement