FANDOM

The Boxed Game AvP – The Hunt Begins Set
Az első AvP világában játszódó táblás játék, melyet egyedül is lehet játszani. A játékosok a három frakció közül választhatnak, melyek az idegenek, a predatorok és a tengerészgyalogosok, akik a Theseus nevű űrhajó fedélzetén csapnak össze, kihasználva egyedi képességeiket.

A játék alapjáraton egy 10 misszióból álló sztorival rendelkezik (amit Steve Perry írt), ám a játékosok random generálhatnak maguknak saját küldetéseket is. A játékot kockákkal, kártyákkal és egyedi, 32 mm magas festetlen figurákkal játsszák, egy-egy menet akár két órán át is eltarthat. A Prodos Games később kiad egy második kiadást, egy terjedelmesebb szabálykönyvvel együtt, ami az AvP: Unleashed névre hallgat.

Történet

A Weyland-Yutani kiküldi a USCSS Theseust, hogy benépesítsék az LV-669 kódjelű bányabolygót. A fedélzeten elítéltek, genetikailag módosított bestiák (melyek a bolygón élelmiszerforrásként és munkaerőként egyaránt használhatóak), tengerészgyalogos kíséret, illetve medikai szintetikusok vannak. Az androidokon kívül mindenki hiperálom kapszulában fekszik, mikor a Társaságtól új direktíva érkezik: a 10125 Kezdeményezés értelmében végre kell hajtani az eredeti missziót, vagyis az LV-501-ről alien mintapéldányokat szerezni. Sikerül 60 tojást és arctámadót a hajóra hozni, majd az utasítások értelmében pár elítéltet és állatot megfertőznek, majd újra álomba helyezik őket. Helen és Macen végzik el a "beültetéseket", miközben vizsgálják a mintapéldányokat (nem kis érdeklődéssel). Egyikük se sejti, de egy arctámadó sikeresen megszökött.

A hajó folytatja útját az LV-669 felé, az arctámadót a szellőztető rendszerben az egyik turbina beszippantja. A lény cafatokra szakad, savas vére pedig egy sor fontos rendszert tesz tönkre. A turbina tönkremegy, a kommunikáció és az energia elszáll. Csupán a tengerészgyalogosok kapszulái nem nyílnak fel, nélkülük az elítélteknek és androidoknak esélyük sincs a xenok ellen. Az eseményt egy közelben levő predator vadászcsapat észleli, a Void Ghost fedélzetén a klánvezért, Set-thweit bosszantja, hogy a 'mberek nemcsak felkeresték az egyik vadászterületüket, de kemény húsúakat hurcoltak magukkal. Beérve az emberek hajóját (néhány nap alatt) a Void Ghostot támadó pozícióba helyezi. Habozik egy pillanatig, majd letesz ama szándékáról, hogy elpusztítja a fertőzött Theseust, ez ráér azután is, miután három ifjonc (Yen'sha, R'ka és Ku'dlak) átesik beavatásán.

A beavatatlanok átszállnak a hajóra, miközben akaratlanul is tönkreteszik annak komputeres rendszerét, enélkül megszakad a katonák kryo kapszulájának energiája, így azok végre felnyílnak. A tengerészgyalogosok belekeverednek a két faj harcába.

Hauser százados a katonáival többször kerül szembe arctámadókkal, a többnapos harcok során sikerül elérniük a hidat. Itt a Társaság két szintetikusa, Keller és Jillian elmondják neki, hogy mi is a helyzet. A tiszt fülébe csupa rossz hír jut: a kapitány és az első tiszt halott, a hajó az LV-582-be fog becsapódni 6 óra múlva, ráadásul megtudja, hogy honnan is vannak az idegenek: a W-Y feláldozta a rabok egy részét keltetőnek. Hauser megfogadja, hogyha élve kijutnak innen, akkor kérdőre vonja a Társaságot a gyilkosság miatt. 8 katonát rendel a megmaradt szintetikusok mellé, akiknek feladata a hajtóműben átcsoportosítani az energiát, hogy legalább landolni lehessen, persze már az is csoda lesz, ha a landolást bárki is túléli, de utána már csak ki kell várni a segítséget.

Az elkövetkező órákban tetőfokára hág a vérontás, a rabok próbálnak életben maradni, miközben a kifejlett idegenek először csapnak össze a katonákkal, illetve a megérkezett predatorokkal, ráadásul az ifjoncok nem kímélik az embereket sem. A klánvezér figyelemmel követi a beavatást, egyenlőre elégedett a helyzettel, hiszen az ifjoncok már felkoncoltak embert és idegent egyaránt. Aggasztja ugyan az, hogy a 'mber hajó letér pályájáról és egy szintén predator vadászbolygó felé tart. Újabb kellemetlenséget okoz az, hogy a beavatás során R'ka megfertőződik. Csupán azért nem lövi szét a Theseust, mert esélyt akar adni a maradék két fiának, hogy kijussanak.

A Theseus lezuhan az LV-582 felszínére, az életben maradt embereknek és szintetikusoknak nem lett jobb a helyzete, ugyanis a planétán éppen alien vadászat folyik a yautják részéről...