FANDOM

Az Arcturus lakói, egy intelligens humanoid faj. Az arktúriaiak az első olyan értelmes faj, amit az emberiség felfedez. A találkozás nem lett vérfürdő, pont ellenkezőleg, a két faj békében él egymás mellett és kereskednek egymással (ezt némileg beárnyékolja az Arcturian Klerhaige nevű betegség, amit ha az ember elkap, akkor meghal). Ebből az jönne le, hogy elég értelmes fajról van szó, de ez nem teljesen igaz, az átlag IQ szintjük a főemlősök szintjén van. Ettől eltekintve képesek lőfegyvereket kezelni (bár alapjáraton botokat és köveket használnak), a Weyland-Yutani kiépített néhány kapcsolatot, így nem számít meglepőnek az, hogy egy arktúriai emberi fegyvert, esetleg felszerelést használ.

A fajról

Bár emlős besorolást kaptak, ám külalakjuk inkább a rovar és emlős kombinációjaként írható le, illetve kétéltűek (megvannak a földön és a vízben). Településeik a föld alatt találhatók, ahol matriarchális rend van (egy-egy bolyban pár tucatnyian élnek, legfeljebb pár ezren). Egy nagyon is termékeny királynő uralkodik, ami a tojásokat rakja (a többnyire békés arktúriaiak nagyon agresszívak tudnak lenni, ha úrnőjüket veszély fenyegeti). Az arktúriaiak két lábon járnak, nagyságuk az emberekével egyenlő, melegvérűek, oxigént szívnak és mindenevők. Itt véget ér az emberekkel való egyezés, hiszen az arktúriai faj nem rendelkezik szemekkel és elég különös módon kommunikálnak (legyen az egy fajtárs, vagy egy ember), egyfajta természetes hangradarral.

Minden arktúriai tojásban kezdi az életét. Amint kikeltek, a fészek legalján levő meleg medencékben növekednek. Ez egyfajta óvoda a lények számára. Bár a szaporodásuk elég érdekes, ám különös módon egy arktúriai és egy ember lefeküdhet egymással, bár nem ismert, hogy ekkor születnek-e hibridek, már ha teherbe tudják egymást ejteni. A másik érdekesség, hogy a hímek és a nőstények külalakban nem nagyon különböznek, így könnyen előfordulhat az, hogy egy férfi egy hím arktúriaival hál és észre sem veszi.

Esetleges szereplés

Erős a feltételezés, miszerint a Predators című filmben a river ghost néven ismert lény valójában egy arktúriai. Bár bizonyára az egyezés csupán a véletlen műve és nem tudatos univerzum bővítés.

Előfordulás