Advertisement

Az űrfuvarosok már csak "fabolygónak" nevezik, ugyanis egy különös űrállomás. Eredetileg egy régi V-ös osztályú, lakható gömb volt, a mérföld széles Arceon új funkciója monostor lesz egy teknofób, világtól elzárkózott szerzetesrend számára. Minden fémes felület kívül és belül fával van borítva és a gömbön belül minden (egy apátság, könyvtárak, közfürdők, víztárolók és még a masszív üveggyárak is) fából készült és archaikus a külalakja. Belül nyílt terek vannak, a mennyezetek pedig akár 100 méter magasan is lehetnek, az állomás pedig struktúrában olyan, mint egy hangyaboly. Az Arceonon füves mezőkkel bír, ahol terményt és állatokat nevelnek és tartanak el. Az állomás elég nagy és elég gyorsan fordul, hogy saját szűk atmoszférája legyen, amit konstans feldolgoz és újrakeringet a favilág mélyén lévő technológia. A felső féltekét egy masszív tó borítja, ami hemzseg a vízi élettől.

Történelem

Az Arceont egy "vissza a természetbe" féle szerzetesrend alapítja a 2100-as években. Bár kezdetben csak egy kultusznak könyvelték őket el, a rend hamarosan veszélyessé válik, mikor egy fejlett komputer vírust, a New Plague-et eresztenek szabadjára a Földön, ami irdatlan mennyiségű adatot semmisít meg. A hitelszövetkezetek csődbe mennek, ahogy a csillagközi cégek is. A szekta még alacsony hatósugarú atombombákat is felrobbant kulcsfontosságú nagyvárosi szektorokban, kihasználva az elektromágneses pulzust. Ezzel az embereket arra kényszerítik, hogy váljanak meg a technológiától, ha nem akarnak felrobbanni. Ahogy egyre több és több ember csatlakozik a szektához, úgy elérkezett az idő, hogy végre a világ akcióba lépjen. A Three World Empire és a United Americas közös különítményei sorra tartóztatják le a tagokat. A végső ítélet elmarad, a Weyland Corp megvásárolja a bírókat. A szerzeteseket végül a Weyland-Yutani toborzott rabjaivá válnak és az Arceonra szállítják őket. Mindezért cserébe a szekta vezére, Saint Tomas, a komputer géniusz, aki a vírust létrehozta a Társaság szolgálatába áll.

Az Arceonon a kultuszt egy apát vezeti. Egy régibb android modell, Anthony barát pedig a kultusszal van és felügylei őket, nehogy újra bármit is tegyenek. Tomas halála után a Weyland-Yutani hajói nem visznek több ellátmányt az állomásra és évtizedek telnek el. Az Arceonra nagyon kevés látogató érkezik, de nem is szorulnak rá. Az Arceon önellátó az állatállomány és termés miatt és egy egyszerű életet élnek, nem vágyva a technológiára.

Galéria

Előfordulás

  • Alien: The Roleplaying Game
Advertisement