FANDOM

Crespi2

Faj:

Ember

Nem:

Férfi

Nemzetiség:

Amerikai

Munkahely:

USCM

Rang:

Ezredes

Foglalkozás:

Orvos

Fiatalkorában belép a Gyarmati Tengerészgyalogság soraiba, mint elméleti analitikus valamikor a 2220-as években.

Találkozás az idegenekkel

Még őrmester a tengerészgyalogosok között, mikor életében először találkozik idegenekkel, pedig már az Alien-Föld háború lezajlott. A Solano holdjának egyik barlangjába xenok fészkelték be magukat és ezt jöttek kiirtani a katonák. Az akciót megelőző éjjel lefekszik Cady Traskkal, emiatt Crespi másnap nagyon álmos a katonai járműben.

Elméletben a katonáknak tapasztalatot kellene szerezniük, a valóságban a két új páncélzatú és fegyverű katona intéz el mindent. Kezdetben minden jól megy, az alienek hullanak, ellenben Crespinek félelmei vannak, hiszen a xenok teljes mértékben gyilkológépek. A baj megtörténik, a két páncélos katonát megölik, a járműben levő katonák (akik nem harcosok, utoljára a kiképzésen fogtak fegyvert) próbálják felvenni a harcot, de nem megy.

Crespi egy félautomata pisztollyal felszerelkezve harcol a jármű tetején. A katonák hullanak, ahogy az alienek is, a füst és sav bűze mindent beleng. Trask tizedest elragadják az alienek, Crespi a nőbe lő, abban a reményben, hogy ő olthatja ki az életét, mielőtt az alienek keltetőnek használnák.

A rengeteg sav miatt szétolvad a föld, a jármű és a katonák egy mélyebben lévő járatba zuhannak. Crespi kificamítja a bal vállát, amit helyretesz. Bemegy a járműbe és a kommunikátoron keresztül légi mentést kér, ekkor már csak ő és Wilcox százados van életben.

Egyetlen túlélő

Az alienek bár megfogyatkozva, de támadnak. Wilcox egy gránátot dob el, félig megsüketítve Crespit. A két katona kijut a barlangból, lecsúsznak a magaslat meredek oldaláról (Crespi legurul, két bordáját is eltörve). A mentőhajó már látótávolságban van, csak el kell érni, ekkor dönt úgy a királynő, hogy ő is harcba lép.

Elfogja Crespit, akit a szájához emel, a szekunder nyelvével próbálja az őrmester (aki hiába rúgja az úrnő fejét) fejét átütni, de Wilcox célzott lövései elkergetik. Crespi megmenekül, bár páncéljára pár csepp savas vér megy. A százados biztató szavakkal serkenti az őrmestert, hogy előbb érjék el a hajót.

Sikerül feljutniuk a gépre, mindketten nevetni kezdenek, ám Wilcox szájából egy szekunder nyelv jön ki. Crespi sokkot kap, amitől álomba merül, szerencsére a hajó már felszállt, így a századost megölő alien nem jut hozzá.

Karrier

A planétán Crespi négy aliennel végzett, bár majdnem ő is otthagyta a fogát. Az eset után évekig rémálmok gyötrik, nem is beszél róla senkinek. Átesik még néhány alienek elleni bevetésen, az USCM-be belépésétől számított 15. évben már orvos ezredes, 41 éves és jó kondiban van.

Megbízás

Az Arkham nevű hajón érkezik meg az Innominata állomásra, a kryo kapszulából való ébredés után kapja meg D.U. Pickman parancsát, miszerint alien kísérletek folyhatnak az állomáson, ezt kell kideríteni, ezért kell dr. Paul Church mellett dolgoznia (Crespi imádja a tudóst, példaképnek tekinti). 18 perccel később Crespi már fel is öltözik és találkozik a többi emberrel. A hídon megnyugtatja a három ideges pilótát, miszerint semmiféle illegális kísérlet nem folyik az Innominatán, bár ő maga is ideges, hiszen nem tudja mire számítson.

Az ebédlőben Sharon McGuinness óvatosan tudakolódik a küldetés iránt, de az ezredesből semmit sem szed ki, mert ő sem tud semmit, illetve a hídra hívják.

Innominata

Thaves admirális fogadja az ezredest, Thaves többször is utal arra, hogy Crespi a belső elhárítás embere, de az ezredes mindig ügyesen válaszol. Crespi ragaszkodik ahhoz, hogy azonnal találkozzon Church doktorral, ám az admirális mindig kitérő válaszokat ad, végül beadja a derekát és elmondja, hogy Church nem akar segítőket. Crespi hivatkozni kezd a felhatalmazására, ezért Thaves kénytelen meghátrálni, beszél a tudóssal, aki fogadja az ezredest (épp időben, Crespi már dühében szétverte volna Thaves fejét).

Crespi az A89-es szobában vár (ez lesz a lakhelye), amíg Church nem hívatja. A tudós teszteli leendő munkatársa eszét, kétértelmű kérdéseket tesz fel neki, például miért is van itt. Church levonja, hogy Crespi határozott és megfontolt, de ki tudja mondani amit gondol, remekül vizsgázott a beszélgetésben.

Újabb alienek

Imádott példaképe elvezeti őt a laborba, Crespi eltűnődik, miért kell az ajtóhoz két nehéz páncélos katona. Mint kiderül, egy labirintus terül el a laborban, benne egy legyengült aliennel. A két ember felülről nézi végig, ahogy a xenot folyamatosan választások elé állítják. Crespi rájön arra, hogyha Church valóban képes lesz szintetikus elmehullámokkal befolyásolni az alieneket, akkor megoldódna az idegenek elleni harc problémája. Már nem akarja feljelenteni a tudóst, hanem segíteni akar neki. Crespi némileg habozik elfogadni a munkát, de feltett kérdésére megnyugtató választ kap (hány ember halt bele a kísérletekbe, Church válasza szerint nulla fő), Crespi elvállalja az asszisztens szerepét.

Egy technikus jön Paulhoz megkérdezni, hogy ő engedett-e ki még egy alient. Mint kiderül, egy alien megszökött, Crespi újra félni kezd, még ha biztonságos helyen is van. Jelen van, ahogy Church megpróbálja Mortenson hadnagyot életben tartani, sikertelenül (a hadnagy szkafandereket javított, közelében van az alien, Church nem mondja meg neki, hogy mi is van a közelében, hanem biztonságos helyre küldi, itt öli meg Mortensont a xeno). Thaves admirális látja ezt a monitoron, elmondása alapján nem is kapott a hadnagy semmiféle javítási feladatot. Crespi ekkor veszi észre, hogy az állomás igazi vezetője Church. Az alient később sikerül semlegesíteni, Crespi csak két órája van az állomáson, de máris egy haláleset fogadja.

Félreállítva

Crespit a szállásán felkeresi Sharon, elmondásai alapján az alient szándékosan engedték ki és ölették meg vele a hadnagyot. Az ezredes felhatalmazza a nőt, hogy tovább folytassa kémtevékenységét, derítse ki, ki is áll a gyilkosság mögött. Sharon után Church keresi fel elmondani, hogy ma már nem tudnak együtt dolgozni, mert jelentéseket kell írnia. Crespi elmegy ebédelni és korán lefekszik, ám rémálmai (álmodó lehet) miatt hamar felébred.

09:00-kor jelen van Mortenson temetésén, ahol Church tart egy gyors beszédet. A temetés után nemcsak nyilvánvalóvá válik, hogy Thaves helyett Church a főnök, hanem Sharon az ebédlőbe szóllítja Crespit. Itt a nő elmondja, hogy miért is van itt (szerelme, David Lennox dolgozott Churchnek, aztán különös módon meghalt és ismeretlen emberek felforgatták Sharon házát), Crespit nem hatja meg a történet, inkább dühös, amiért Sharon több szabályt is megszegett. Dühe gyorsan elpárolog, ahogy döbbenetté válik: az állomáson már 34 ember halt meg Mortenson meggyilkolása előtt.

Crespi az edzőterembe megy, sikítást hall, ezért pisztollyal a kezében megy a folyosóra, egy idegent lát, ahogy hevederben vezeti Church. A két ezredes dühösen válik el egymástól (Church azért, mert munkatársa nem fogja fel, hogy irányíthatja az alieneket, Crespi meg azért, mert Church mások életét is veszélyezteti). Crespi aludni megy, de rémálmai miatt csak egy órát alszik, Church hívására ébred, miszerint jöjjön a laborba, mert az egyik alien haldoklik.

6 órán át boncolják az alient, már az állomáson reggelnek megfelelő idő van, a két tudós pihenni megy, hogy majd 08:00-kor folytassák a munkát. Crespi már készülne aludni, de Sharon jön be hozzá. A nő elmondja, hogy a doktor eddig mindig félrevezette, hogy ne nyomozzon utána. Sharon időközben rájött, hogy a tudósnak van egy titkos terme, amibe csak a belépőkártyával lehet menni, a kártya pedig Church irodájában van.

Ingadozva

Crespi dühösen és idegesen tart az iroda felé. Bűzt érez, de nem tudja mi is adja ki magából, aztán nyál cseppen a vállára, ebből már nem nehéz kitalálni, hogy milyen lény is van felette. Bár nagyon fél, nem veszti el lélekjelenlétét és futni kezd a generátor felé, ami az egyetlen reménye. Útközben megbotlik, de ez meg is menti az életét, az ugró alien célt téveszt. Crespi keze egy hajspraybe akad, amivel lefújja ellenfelét, az alien kissé meglepődik (fegyvernek gondolta a tárgyat), így az ezredes pár másodpercet nyer.

Crespi a generátorhoz vetődve nyomja le a megfelelő gombot. Az áram és a spray meggyullad az alienen, ami egyben kiüti. Két ember érkezik meg, elhűlve nézik Crespit és a legyőzött alient. Az ezredes fájó háttal és vérző arccal megy vissza a nőhöz (a kártyát magával viszi), fojtogatni kezdi és kiabál vele, mert azt hiszi, hogy szándékosan küldte bele a csapdába.

Elengedi Sharont, hogy bizonyítsa ártatlanságát, közösen indulnak el a titkos terembe, ahol végleg elillan Crespi ingadozása. Mindketten rosszul vannak a látványtól: emberek testei, amik élnek, különbözőféle módon szétszedve, köztük Mortenson és David teste is.

Átverve

Church jön be, fél kézzel felemeli a támadó nőt, majd elejti és gyors mozdulattal kiveszi Crespi kezéből a japán pisztolyt, aminek csövét könnyedén elhajlítja, majd visszaadja azt (Crespi eldobja a használhatatlan fegyvert). Church belekezd történetébe, hogy mit is akar elérni a kísérletekkel, amik bár embertelenek, mégis a nagyobb jót szolgálnák.

Church elmondja, hogy Sharon valójában a Grant Corporation kéme, ezért el kell fogni. A nő elfut, Crespi pedig utána ered. A nőt a labirintusban éri be, pont ahogy Church akarta, így mindkét embert bezárhatja. A duó kénytelen előre menni, máskülönben Church árammal sokkolja őket.

A labirintusban

A duó bocsánatot kér és kap egymástól, majd továbbmennek. Sharon rálép egy alvó alien fejére, szerencsére a lény pórázon van. Sharon elrántja Crespit a lecsapódó ajtó alól, megmentve az életét. Továbbhaladnak, Sharon egy létrán megy fel, de ott egy alien várja, bár a legyengült alien leejti a nőt, Sharon bokája így is kimegy. A két ember átmegy egy lecsukódó ajtón, megmenekülve az idegenektől.

A férfi hátát így is végigkarmolja az egyik idegen, de a dühből erőt szerez és egy beépített elektromos sokkolót sikerül kivernie, amivel a rá támadó xenora úgy ráüt, hogy bezúzza a fejét (de nem öli meg), a lény elmenekül, Crespi halálán van a rá fröccsent sav miatt. Megkéri Sharont, hogy ölje meg, a nő megcsókolja a haldokló férfi homlokát és végül kitekeri a nyakát.

A halál viszont furcsamód nem jön el érte. Church a testét a titkos laborjába viszi, ahol az ezredes teste fél szintetikus lemezeket növeszt. A csontjai mutálódnak, helyenként sötét tarajokká változva. A vállaiból tövisek nőnek ki, a hátán pedig uszonyszerű képződmény jelenik meg.

B54C

Anthony Crespi feltűnik a B54C bolygón, ahol szintén alien kutatások után kutat. Hunter tábornoknak teljesít megbízást, ami nem más mint beépülni, és ha kell, szabotálni a munkálatokat. Mielőtt Crespit az idegenek megölik (mert egy közlegény eleresztette őket) egy CD-re teszi rá a bizonyítékokat és személyes beszámolóját.

Megjegyzés

Ez a Crespi az Aliens: A Comic Book Adventure játékban fordul elő, ami az Aliens: Labirintusból használ elemeket (amolyan folytatás). A két mű cselekménye között több év különbség van. Lehet, hogy törölték Crespi emlékét, szintetikus volt (vörös vérrel, ami ekkora már lehetséges) vagy csak egyszerűen egy másik Crespiről van szó.

Galéria

Előfordulás