FANDOM

Russ Jorden felesége, akivel az Acheronon telepedik le gyerekükkel, Timmel. 2173 március 15-én pedig megszületik Rebecca Jorden, aki egyben az első kolónián született gyerek. Bár Anne választhatta volna a császármetszést, ő mégis a természetes szülés mellett döntött, elviselve több órányi vajjúdást.

Fiatalkor

A Földön születik és itt is él, a három évvel idősebb bátyjára (Rick) felnéz és mindig követi a "bátorságpróbákon". Anne tud verekedni, fára mászni és autókat javítani, miközben mindig bizonyít bátyjának, hogy ő is bátor és merész.

Ismeretlen időpontban megismerkedik Demian Brackett-tel, aki bevonul a tengerészgyalogosok közé. Mire a férfi elvégzi a kiképzését és visszatérne, addigra Anne új párt talált Russ képében. Később közös gyerekük lesz és Russ javaslatára az Acheronra költöznek, ahol talajkutatókként dolgoznak (a Földön nem tudtak munkát szerezni). Mindketten keményen hajtanak, hogy minél több bónuszt begyűjtsenek, a tudósok ezért szokták őket előszeretettel egy-egy misszióval megbízni, hiszen ők mindenképpen elvállalják (a rövidebb utakon a gyerekeiket is magukkal viszik).

Házasélet

Ugyan Anne nemigazán tud főzni, de azért hetente kétszer főz a családjára és nem az étkezdébe mennek. Férjét rendkívül szereti, bár néha összevesznek, de rendre kibékülnek és Anne ekkor eszmél rá mennyire is szereti férjét. Amíg a Földön éltek, addig Anne eljátszhatott azzal a gondolattal, hogy elválnak és más férfival telepedik le, de a Hadley's Hopeon ez más, itt nem mehet bárhová. Bár szeretik egymást, de az acheroni évek némileg kikezdik kettejük kapcsolatát.

Rég látott ismerős

2179 június 10-én a kolónia egy új tengerészgyalogos parancsnokot kap Demian Brackett százados képében. A tiszt megjelenése Russból rendkívüli féltékenységet csal elő, ugyanis fél attól, hogy Anne elhagyja őt, még ha a felesége és Demian is kijelentik, hogy ettől nem kell tartania.

A házaspár akkor találkozik az új parancsnokkal, amikor az Al Simpsont akarta megkeresni. Mindhárman erőltetett mosolyt erőltetnek az arcukra és némi beszélgetés után percekig kínos csöndben méregetik egymást. A helyzetet a felbukkanó Simpson oldja fel, a párnak behazudja, hogy felesleges aggódniuk a Finch testvérekért (akik helyzetéről Russ és Anne tudni akartak), majd a századost magával viszi. Miután kettesben maradtak, Russból kitör a féltékenység, kis ideig veszekednek, majd kibékülnek és boldogan nézik a mellettük elfutó gyerekeket. Anne titokban élvezi, hogy Demian a kolónián van, hiszen egy régi barátként tekint rá.

Családi krízis

A nap későbbi szakaszában mikor Anne főz, Russ felbukkan, arcán szomorúság tükröződik. Elmondja feleségének, hogy Otto és Curtis meghaltak. Anne dühös lesz, hiszen a Finch testvérek a saját ostobaságuk miatt haltak meg. A pár szomorúsága veszekedésbe csap át, hiszen Russ már nem akar a bolygón lenni (míg párja igen), ráadásul a férfi azzal gyanúsítja feleségét, hogy az új parancsnokkal kezd viszonyt. A veszekedés közben egyikük sem vette észre, hogy Newt az ajtóban állt és mindent hallott, a kislány sírva fut el, rövidre rá Russ távozik, majd Tim (aki eddig úgy tett, mintha tabletján hallgatott volna valamit).

Később Newt visszatér Brackett kíséretében. A százados elmondja, hogy bár még mindig szereti őt, de nem fog zavarni.

A roncs

A család később kibékül, sőt, június 19-ének estéjén Russ remek hangulatban megy haza. A bárban ugyanis felkereste őt Simpson és felkérte, hogy egy előre meghatározott koordinátára menjenek ki. A meghatározott koordináták azt jelentik, hogy valami biztos van odakint és bármi is legyen az, azt a Jorden család fogja felfedezni. Az öröm és izgatottság az egész családra átragad, a gyerekekkel nem lehet bírni, őket is viszik.

Június 21-én 11:00 körül érik el a koordinátákat, a gyerekek éppen veszekedtek, Anne pedig őket csitította, de felfigyelnek arra, hogy megálltak. Mindenki döbbenten és csodálattal nézi az eléjük táruló látványt: az idegen űrhajót. A pár felölti személyes felszerelését és nekivágnak felfedezni a roncsot (bár Anne azonnal értesítette volna a kolóniát, de Russ lebeszéli róla, mondván fél óra múlva majd megteszik).

A hajóban plazma és sav marta lyukakat találnak, illetve karmok ütötte mélyedéseket, miközben a falakon valami megszilárdult nyálka van. Bár Anne fél (a néma csend és kongó üresség mellett az sem tesz jót, hogy idegen környezetben vannak), de nem akar menni, párjával tovább megy. Egy spirál alakú lépcsőn mennek le, hogy néhány képet készítsenek. Egy döglött alient találnak, amitől Anne irtózik és megrémül attól, hogy mi van akkor, ha vannak élő példányok is a fedélzeten. További 25 tetemet találnak (köztük van egy mérnök is) , az ajtók többségét nem tudják kinyitni, ezért visszamennek a lépcsőn. Beljebb mennek a hajóba, így rálelnek egy újabb mérnök tetemére és egy királynőre, ami ismeretlen idők óta halott (a nő helyesen rakja össze a képet, hogy mik is lehettek az alienek).

A hajó közepén rálelnek a pilótára, aminek mellkasából mintha anno valami kirobbant volna. A tetem körül levő tojások közül az egyik megmozdul, Russ elrántja feleségét, így az arctámadó a férfit kapja el.

Rémálom

Az eredetileg félórás felfedezés két órásra duzzad, ugyanis Anne csak nehezen tudta férje testét magával hurcolni. Amint eléri a traktort, Anne azonnal segítséget kér a teleptől, de az csak másnap 04:00-kor ér ki. Ez idő alatt Anne semmit sem aludt (a gyerekek a rémület után elaludtak), kabátját eldobta, hiszen fertőzöttnek érezte. Russ testére lepedőt terített (nem merte és nem is tudta becipelni férjét a járműbe, ez az oka annak, hogy nem indultak el).

A kiérkező tengerészgyalogosok (élükön Brackett) visszaviszik a családot, de csak 21:00-ra érnek a kolóniára. Egy kisebb tömeg várja őket, akik tudni akarják mi történt, de Anne nem válaszol. Dr. Theodora Komiskey (aki anno segített világra hozni Rebeccat) kivizsgálná a családot, de Anne előbb azt akarja, hogy minden erővel Jordenre koncentráljanak, amit a százados is helyesel. Brackett hazakíséri a családot, majd egykori szerelmét Simpsonhoz viszi.

Egy nap telik el, Russ magához tér és úgy tűnik semmi baja. A medikai részlegen rajtuk kívül Simpson, Komiskey és dr. Reese van. Anne hazavinné férjét, de az orvosok még készítenének egy vizsgálatot. Az ajtón három ember jön be egy hordággyal, amin egy szintén arctámadóval fertőzött ember van. Pillanatokkal később Russ testéből megszületik egy mellkasrobbantó, ami elmenekül. A szörnyű látványt a szellőzőből Aaron, Tim és Newt is figyelemmel követte.

Nem lesz semmi baj...

Anne próbálja nyugtatni gyerekeit, mondván minden rendben lesz, nem kell félni, ezt még akkor is ismétli, mikor már Newt és Tim is elaludt már. Theodora elmondja, hogy 13 ember tért vissza fertőzötten, akikről nem lehet leszedni az arctámadókat. Anne nem akar hazamenni, Brackett mellett akar lenni, mert ő képes lehet őt és gyerekeit megvédeni.

A telepeseket különböző biztonságos helyre terelik, ám egyre több ember hal meg, vagy tűnik el örökre, miközben az alienek száma egyre csak nő. A telepeseket egyetlen biztonságosnak vélt helyre küldik. Anne a fejében menekülési tervet forgat: talán az Onager fedélzetén elhagyhatják a bolygót, vagy az egyik terepjáróval az egyik atmohoz menekülhetnek, itt várva be a segítséget. A nő mindenképpen beszélni akar a századossal, ezt közli a közelében lévő két katonának. Míg Stamovich csak a szemét forgatja, addig Coughlin megígéri, hogy szól felettesének, aki jelenleg is az alienekkel harcol.

A telepesek a raktárban barikádozzák el magukat. Anne beszél Simpsonnal, aki büszkén jelenti ki, hogy sikerült üzenetet küldeni a Gateway állomásnak, az erősítés úton lehet. Ridley ledöbben, hiszen a felmentősereg leghamarabb is csak hetek múlva ér ki. Anne hangulata változó, hol reménykedik, hol kétségbe esik.

Csökkenő esélyek

Június 26-án (másnap) önként jelentkezik a begyűjtőkhöz, hogy élelmiszert szedjenek össze. Bár Anne végig félt, de szerencsére nem történt mészárlás és élelemmel megpakolva érnek vissza a raktárba, ahol Newt fogadja anyját, akit nem akar többé akár egy percig sem elveszteni. A raktárba belép dr. Mori, akit Ridley kikérdezne a xenokról, de erről letesz, mert meglátja a belépő Demiant, akivel négyszemközt akar beszélni, mert jelenleg nagy a tömeg és hatalmas a zaj. Brackett mindenképpen fog beszélni egykori kedvesével, ráadásul aggódik a gyerekekért, amit Ridley értékel és kissé bánja, hogy nem ő lett a férje.

Simpson, Reese és Demian vitába keveredik, hiszen az O'Niell állomásról megérkezett az üzenet, miszerint eme helyzetben Reese a vezető, ő parancsnokol a katonák felett is, amit a százados tudomásul vesz, míg Simpson tajtékzik a dühtől, hogy kivették a keze alól az irányítást. Anne lekiabálja őket, hiszen míg ők azon tajtékoznak ki is a vezető, addig emberek halnak meg. A szókimondó beszédet tapsvihar követi, amitől Anne elpirul, hiszen a gyerekei is hallották őt.

A nap következő részében egy csapat telepes jön be (ráijesztve a raktárban lévőkre), Anne megkérdezi az egyik belépőt, Bill Andrewst, hogy mi ez az izgalom. A férfi elmondja, hogy sikerült behatárolni az idegenek fészkét az 1-es számú atmoban és a tengerészgyalogosok útban vannak kipurgálni őket.

Utolsó védvonal

A védelemre hagyott kevéske tengerészgyalogos ugyan visszaver egy támadást, de súlyos veszteségeket szenvedtek. A telepesek rémülten hallgatják a dörömbölést, hiszen azt hiszik, hogy a xenok azok. Anne engedi be Ankita Yousseff közlegényt és Julisa Paris hadnagyot (a védelem vezetője), de rémült arcukról tudja, hogy valami nem stimmel. A hadnagy utasítására jobban védhető helyre, a vezérlőterembe vonulnak. Csupán 20 telepes követi őket (köztük a Jorden család), míg a többiek maradnak, mások meg már korábban leléptek és az Onager felé menekültek.

A vég már biztosnak tűnik. A fegyverosztáskor Anne elkér egy pisztolyt, nem az idegenek ellen, hanem ha eljön az idő, akkor gyorsan végezni magával és gyerekeivel. Amikor az idegenek végül áttörik a védvonalat és a nyitott ajtón jönnek be (amit a telepesek nyitottak ki, hogy Marvin Draper a visszatért katonákkal bejöjjön), akkor Ridley nyugodt. Három lövést ad le az idegenekre, majd észreveszi a szellőzőt. Azonnal rászól Timre és Newtra, hogy meneküljenek arra, majd tekintetét arra az idegenre szegezi, ami elkapta Luisa Cantrellt. Két lövést ad le, ugyan a sav nem éri a lányt, de Anne így is megrémül. Még egy utolsó lövést ad le, majd a pisztoly kihullik a kezéből, hiszen az egyik idegen a szekunder nyelvével átütötte Ridley fejét. A mészárszékből csak Newt tudott megmenekülni.

Felszerelés

  • Pisztoly

Előfordulás