Advertisement

Tengerészgyalogos közlegény, aki 2189-ben az LV-426 felszínén található, space jockey köré épített bázison és kolónián szolgál. Itt töltött ideje alatt egy nap az idegenek ismeretlen okból elszabadulnak. Anderson egy szörnyű rémálomból ébred fel, ahol egy arctámadó kerül rá, ám hamarosan rá kell jönnie, hogy a valóság még ennél is rosszabb.

Menekülés a telepről

A telepről már evakuálták a tudósokat és civileket, egy névtelen parancsnok a kommunikátoron keresztül utasítja a magányos katonát, hogy haladjon a kommunikációs szobába eligazításra. A kihalt, sötét folyosókon keresztül eljut ide, ahol egy monitoron keresztül a tiszt közli, hogy az OP 3 kódjelű egységhez kell csatlakoznia, akik a légzsilipeknél tartózkodnak. A M314 Motion Tracker állandóan jelez valami mozgást, de senki se tűnik fel, sőt, még mindig néma csönd van. A célterületet elérve szomorú tény tudatosul Andersonban: elkésett, az OP 3 már a múlté. A parancsnok új direktívát ad: cél a fő kolónia, ehhez a földalatti járatot kell használni.

Ekkor jön el a pillanat, hogy a közlegény szembesül a Halállal, az idegenek szemből, hátulról, vagy éppen a plafonról támadva próbálják őt megölni. A vihar előtti csend megszűnt, helyét átvette a túlélésért vívott harc. A kolónia felé vezető út átvezet az űrutas hajón, ami szintén tartogat néhány alient. A földalatti járatban jut idő pihenni és felkészülni a legrosszabbra, mindez csupán bemelegítés volt, az igazi horror csak a kolónián várja. A kutatókat és segédmérnököket kivonták innen, az energiagenerátorokat pedig lekapcsolták. Ez azért jelent gondot, mert így a kolónia kapuja is zárva van, márpedig a falon kívül parkol egy APC.

Anderson a külön épületben helyet kapó energiatelep felé tart, éjellátó szemüvege segít a végtelen sötétség leküzdésében, ahogy fegyverei a rá rontó fekete testek kilyuggatásában. Az energia visszakapcsolásával ugyan kigyulladnak a fények, de csak még több idegen indul az iránya felé. Az új objektíva értelmében behatol a főépületbe (aminek kapuja immár kinyílt), hiszen egy kódkártya szükséges a kolónia kapujának kinyitásához. A parancsnok nyugtázza, hogy a magányos bőrnyakú még mindig él, még ha egy alienek tucatjaitól hemzsegő épületbe is készül behatolni. Segít neki behatárolni az egyik kódkártyát, ami az orvosi teremben lévő mérnök hullájánál van.

A támadó xenok nem hagyják nyugton Andersont, aki az orvosi teremnél új hangra lesz figyelmes: arctámadók neszezésére. A kreatúrák szitává lövését követően megszerzi a kulcskártyát, majd egy rövidítéssel kijut a kapuhoz és kinyitja azt. Az APC-hez tartó úton néhány xeno támad rá, amiknek nem kedvez a terep: a nagy tér mindenképpen a lőfegyveres ember javára van. Anderson beül az APC-be és elvezeti azt az egyik atmoszféra processzorig, az odaúton már nem kell támadástól tartania.

Irány az űr

Anderson megérkezik az egyik atmoszféra processzorhoz, ami egy rakás alient tartogat, ráadásul hamarosan robbanna az egész létesítmény. A közlegény kénytelen 5 szellőztető ventilátort működésbe helyezni, hiszen máskülönben a környékkel együtt atomjaira robbanna. A katona egy időben zöld vért lát a földön, nem is sejtve, hogy egy új faj is jelen van, vagy volt a környéken. A landolózóna felé küzdve magát egy UD-4L Cheyenne Dropship felveszi és a USS Odobenus űrállomáson teszi ki, amit az idegenek már elárasztottak és még néhány predator is érkezett. A helyzet szörnyű, a katonák a cirkálókhoz szorultak vissza, Anderson pedig éppen az ellenséges területen tartózkodik.

A lakókörletek választják el őt a bajtársaitól, de van még egy rossz hír: a W-Y aktiválta új biztonsági rendszerét. Anderson amint hogy elindulna, azt láthatja, ahogy egy predator hajó szétlő egy Dropshipet, ami már egy ideje dokkolt. Nem is kell sokat várnia a rákpofájú lényekre. Az első képviselője a vadászok népéből ugyanis egy ajtónyi távra van a katonától, a helyzetet nehezíti, hogy alienek is érkeznek. Anderson számára ez sem jelent akadályt, elintézi a predatort, aki utolsó próbálkozásként megpróbálta megsemmisíteni magát.

A lakókörletekben a szállások rejthetnek muníciót, fegyvert, páncélt vagy elsősegély csomagot, de ugyanúgy rejthetnek arctámadókat is. Egy újabb yautja garázdálkodik ezen a szinten, ő a tisztálkodó részlegen van és komolyabb veszélyt jelent, mint elhunyt fajtársa, mert váll-löveget használ. Később az is kiderül mi a W-Y új biztonsági rendszere: xenoborgok, amik vannak olyan halálos ellenfelek mint a yautják. A bőrnyakű balszerencséjére kerülőúton kell mennie, ugyanis a yautják elpusztítottak minden átszállófolyosót, így egy mentőkapszulában kell átmennie a USS Tyrargo fedélzetére, amit sikerül elérni és egy újabb vadászt leteríteni.

Végjáték

A USS Tyrargon nem bajtársakat, hanem alieneket talál, a legénység halott vagy elmenekült, a védelmi rendszer pedig inaktív. Vagyis csak magára, a fegyvereire és a parancsnok utasításaira számíthat. Egy rakodóteremben végez egy váll-löveges yautjával és egy predaliennel, rögtön ezt követően a Weyland-Yutani magára hagyja meghalni a közlegényt, hiszen nem érdekük tovább életben tartani. A hangárt elkezdik az idegenek elárasztani, menekülési útvonal nincs. Ekkor a parancsnok felnyitja neki a menekülés útját (miközben az automata lövegek felveszik a harcot a xenokkal). Az ajtó túloldalán egy praetorian várja, ahogy a felsőbb szinten is néhány, de csodával határos módon valaki éppen itt hagyta az M90 Minigunját.

A hajó hangárjában a katona emberére akad, a királynő kemény teste teljesen ignorálja a lövéseket, vagyis nem erővel, hanem csak ésszel lehet őt legyőzni. Anderson a szervizalagutakban bujkálva elkezdi a zsilipet kinyitni. Az űr kiszippantja a bestiát, a férfi pedig másodpercek alatt egy zárt térbe rohan, ahol végignézi ellenfele végzetét. Anderson győztesen jön ki a védett térből, de nem veszi észre, hogy alien nyálka csepeg rá...

Harca során Anderson megölt 13 arctámadót, 191 warriort, három xenoborgot, egy predalient, négy predatort, három praetoriant és elintéz egy királynőt. További sorsa ismeretlen, de az Odobenus állomást majd sikerült visszaszerezni.

Galéria

Felszerelés

Előfordulás

Advertisement