Advertisement

Amanda Tei "Amy" Ripley-McClaren (születési neve Amanda Ripley) 2112-ben született. Anyja Ellen Ripley, apja egy Alex nevű férfi, aki lánya születése után három évvel lelép és soha nem mutatkozik többé. Az anyja 7 év múlva tűnik el, pedig Ripley úgy tervezte, hogy Amanda 11. születésnapjára visszatér és megveszi neki a világ legnagyobb ajándékát. Helyette 2122 júniusában a USCSS Nostromo eltűnik, senki sem tudja mi lett vele. Amanda sosem látja viszont anyját, aki 2179-ben tér vissza az emberek közé, ám Amanda ekkor már halott (2178 december 23-án hunyt el rákban), a Weyland-Yutani aktái szerint békés életet élt és nem voltak gyerekei, ám mindkét állítás hazugság a Társaság részéről.

Zula

Amanda közeli barátságban van Zula Hendricks elsőosztályú közlegénnyel. A Luna Tranquillity Base nevű kolóniáján kitanítja a tengerészgyalogost hogyan törje fel, vagy javítsa meg az elektronikai eszközöket.

2137-ben mindkét nő esetében változás történik, ugyanis külön-külön és más helyen, de találkoznak a Halállal. Amanda mielőtt a USCSS Torrence fedélzetén elhagyná a Holdat, hogy a Sevastopol állomásra menjen, elküld egy üzenetet Zulának, hogy összefuthatnának előtte. Ripley nem sejthette, hogy barátja már jó ideje magánakcióba fogott, hogy az ismert alien infesztációkat felszámolja, mielőtt a Wey-Yu mintapéldányokat szerezhetne.

A radar alatt

A Weyland-Yutani nem akar Sevastopol után lemondani Amandáról, éppen csak elég pénzügyi segélyt adnak neki, hogy ne önállósítsa magát és szívódjon fel. A Társaság szeretné, ha Ripley engedelmes kis öleb lenne, aki segítené őket. 2140-ben Amanda éppen hegyet mászik, mikor egy éjszaka egy légi jármű landol a közelében. A nő azonnal pisztolyt ránt, de amint meglátja kivel van dolga, leteszi és köszönti régi barátját, Zulát.

Az ex katona azt szeretné, ha vele tartana a lakására. A vonatút után Ripley megismeri Zula partnerét, az szintetikus Davis Onet, legalábbis a belőle megmaradt chipet, ami egy géphez van csatlakoztatva. Zula vázolja, hogy az ő titkos munkaadói fontos adatokat küldtek neki, a Wey-Yu biofegyver részlege nem csak aktív, de sikerült alieneket szerezniük és egy titkosított helyen kísérletezni velük. Ripley benne van a tervben, elvégre nem hagyhatják, hogy a Társaság nyerjen a végén, mindketten elég sok barátot vesztettek már el, illetve nem hagyhatják, hogy a jövőben másoknak is baja legyen.

Amanda behatol az űrkikötőbe.

A két nő a Wey-Yu egy űrkikötőjéhez megy, ahol naponta két hajót küldenek a gyarmatokra. Amanda munkásnak öltözve hatol be a nagy toronyba, ahol egy hálózati számítógép közelébe kell mennie, hogy Davis letöltse a fájlokat (minimum 3 méterre kell tőle lennie). Három szintetikus tart felé, hasonlóak a Davis modellhez, amik megállítják a gyanús mérnököt. Davis közben talált egy gépet, azonnal megkezdi a letöltést, miközben Amanda próbálja kimagyarázni magát. Az androidok nem veszik be a dumát a karbantartásról, illetve gyanús nekik, hogy az azonosító kártyája teljesen új (Amanda azzal mentegetőzik, hogy egy hete cserélte ki). Az egyik android észleli, hogy a mérnök fülében egy kommunikátor van, ezt széttöri és társaival együtt lefogja a nőt.

Zula jókor érkezik a kis hajójával, a Celestiallal, egy kilőtt rakétával lyukat robbant a toronyba, komolyabb sérülést okozva az androidokban, miközben Amanda kiszabadul. A nő futva indul meg a tátongó lyuk felé, majd beveti magát a hajó nyitott rakterébe, ám ugrás közben a jobb vállába egy lövést kap be. A lőszer speciális, az alienek vérével van töltve, így a sav elkezdi marni Ripleyt, aki a fájdalomtól eszméletét veszti. Szerencsére a lövedék csak súrolta a vállát, a sebet Zula látja el, miközben Davis az űr felé vezeti a hajót (a kilőtt gyarmathajó, a Gaspar takarásában). Sikerült megszerezni a titkos telep koordinátáját, 9 napnyi útra van a Földtől (ezt mélyálomban alusszák át), de ami nyugtalanító: ez az új típusú lőszer és a Davis modellnél jóval fejlettebb Franklin kísérleti szintetikusok, ki tudja mi fogja őket még várni a kutatótelepen.

Az űrállomás

Ripley rémálomból ébred, újra az űrben sodródik (3 napot töltött így Sevastopol után). Zula nyugtatja meg, miközben Davis közli, hogy elérték a célterületet, furcsamód a Gaspar is itt van, bár az 1100 utasából és 5 szintetikus személyzetéből egyet se észlel, egyszerűen eltűntek. A fájlok is megváltoztak, nyoma sincs annak, hogy gyarmathajó lett volna, immár egy újratöltő gép, ami sose vitt embereket.

Amandáék árulkodó jelet látnak a Gasparon: sav marta lyukat a felszínén. Felszerelkezve, impulzus fegyverrel a kézben szállnak át. Davis leszkenneli a terepet és lélegezhetőnek ítéli a levegőt (saját döntéséből Zula fegyverében van a chipje), életnek semmi jele, viszont az egyik kihalt folyosón emberi vér éktelenkedik. Mivel felesleges a hajót átnézni, megindulnak az állomásra, ahová viszont már szkafandert kell húzniuk (Amanda bánatára). Egy Franklin modell sétál feléjük, aki nem tud riadót verni a térség kialakítása miatt (a zsilip pajzsa bezavar, így nem tud kapcsolatba kerülni a belső hálózatán keresztül a többi Franklinnel). Amanda ráveti magát a menekülő szintetikusra, ami viszont nem hagyja magát és puszta öklével megrepeszti a nő sisakját. Az androidból hirtelen darabok repülnek ki és kenőanyag spriccel szanaszét: Zula több lövést is leadott, ártalmatlanítva a célpontot.

Amanda és Zula.

Amanda sérült sisakját befoltozzák szikszalaggal, már csak azért is mert Davis szerint ezek a szintetikusok érzékelik ha valaki lélegzik, méghozzá jelentős távból. Ugyan a Franklin modellek jelentős technológiai vívmányok, de ezek itt csak az őrök, a fő kutatás iránya az alienek lehetnek, amiket eddig viszont nem látták. Némi idő után egy tágas csarnokba érnek, ahol megtalálják az embereket, zsákkal a fejükön és szintetikus őrökkel körülvéve. Davis jelzi, hogy a Celestialt átirányozta a közeli bolygó túloldalára, ugyanis ez az egyetlen dolog, amivel elmenekülhetnek, márpedig jobb biztonságban tudni, már csak azért is, mert megtalálta az állomás önmegsemmisítő rendszerét, egy 9 kilotonnás nukleáris bombát.

Az őrök felterelik az embereket a Gasparra. Davis szerint a hajó a közeli hold felé tart, akármi is a kísérlet, az ott fog lezajlani. Az állomás mivel egy illegális telep, így a Társaság biztosra ment: az önmegsemmisítő rendszert bármikor aktiválhatják, így az összes nyom egy pillanat alatt eltűnhet egy "balszerencsés katasztrófa" során. A két nő tesz egy űrsétát és megpróbálják átprogramozni a bombát, mert így az állomás nem fog megsemmisülni, ergo a bizonyítékok meglesznek a cég ellen. Davis végzi a melót, miközben a két ember felveszi a harcot a frissen megérkező szintetikusokkal. A három fegyveresből sikerül egyet kilőni, mikor is Davis végez. Zula kitépi a kábeleket, amivel összekötötte a Davist tartalmazó kis gépet a bombával, ám egy szerencsés találat eltalálja a nő bal karját és elejti a berendezést. Az ex katona nem akarja elveszteni régi barátját, ezért utánaveti magát, Amanda ezt látva deaktiválja a mágneses talpakat és ő is elrugaszkodik a semmibe, miközben lőnek rá.

Zula eléri a gépet, csakhogy Davis tudata nincs benne, ő már a bombába töltötte magát, ergo felesleges volt az ugrás, ahogy Amandáé is. A két nő kikerül a szintetikus hatásköréből, megszűnik a kapcsolat, miközben belépnek a hold vonzásába. Ahogy közelednek az atmoszféra felé, úgy kezd felforrósodni a szkafander, ám nem égnek hamuvá, hiszen jól időzítve a mellettük elsuhanó Gaspar takarásában aktiválják az űrruha egy instant felfújódó védőgömbjét, amivel élve érik el a felszínt.

A holdon

Zula és amanda4.png

Zula és Amanda pisztollyal felszerelkezve érik el a hajót, ami üres. Az óriási kolonizáló jármű felnyitva hever a földön, miközben több száz lábnyom vezet a dzsungel felé. Amanda nem érti ezt, hiszen a hajón van víz, étel, szállás és védelem, Amanda fejti meg a talányt: valamiért a Társaság mindenkit kizavart, de nem tudni miért. Akárhogy is legyen, Amanda úgy dönt jobb előbb némi komolyabb tűzerőt "rekvirálni" a Gasparról, mielőtt továbbhaladnának.

Amanda és Zula egy sziklamagaslaton látja, ahogy egy fiú rohan feléjük a magas fűben, xenokkal a nyomában. A két nő elkezdik sorra kilőni a lényeket. Az ex tengerészgyalogos a tovább menekülő srác után szól, a pillanatnyi figyelmetlenséget egy sérült alien használja ki, de Amanda még időben szól partnerének, aki elvetődik a feléje ugró lénytől és szitává is lövi. Alec eltűnik, felesleges utána indulni. Helyette két W-Y szintetikus tűnik fel a semmiből, speciális páncélzatban. Zula lead pár lövést, de azok ártalmatlanul pattannak le, szerencsére az androidok nem foglalkoznak az emberekkel, hanem a kilőtt xenokat tanulmányozzák.

A két nő kereket old és lepihen. Az este folyamán Hendricks meghallja Davis hangját. A hajában lévő hajcsat egyben kommunikációs eszköz is, amiről a nő megfeledkezett. Davis a Celestialt használja átjátszó állomásnak, így csak korlátolt ideig tud beszélni naponta. Az android elmagyarázza, hogy a hold egy rendkívül ritka eset, a felső atmoszféra vékony, a troposzféra pedig elégé nagy. Emiatt nem égett szénné a két nő, mikor beléptek a légkörbe, illetve hogy volt náluk egy kapszula. A Társaság a különleges légkör miatt van itt, ugyanis valahogy felgyorsítja az alienek fejlődését, az elrabolt emberek feláldozásával gyorsan jutnak több generációnyi alienhez. Továbbá minden telepes megvan jelölve: egyrészt így követik őket nyomon, gyűjtenek adatott, illetve az alienek ezt érzékelik, így azonnal levadászhatják őket.

A küldetés egy ilyen nyomkövetét megtalálni és megszerezni, mert ez elég bizonyítékkal fog rendelkezni a Társaság ellen, mást amúgy se tudnának begyűjteni. Davis jelenleg is 9 kilotonna robbanószeren "ül", amit kész felrobbantani, hogy eltörölje a titkos űrállomást, hogy soha többé ne használják, még ha ezzel feláldozza is a saját életét. Amanda és Zula sokkolva hallgatják ezt végig, hogy android barátjukkal soha többet nem fognak találkozni.

Zula és amanda5.png

Másnap a két nő elindul felkeresni a srácot, aki egy hatalmas fa tövében bújt meg (Zula detektora révén lelnek rá). A srác meglepi Amandát, akit egy kővel ver fejbe. Ripley nem hagyja magát és földre dönti a fiút, aki ráeszmél, hogy nem a Társaság androidja vannak a nyomában, hanem megmentők, akik képesek őt elvinni erről a holdról. Alec Brand elmagyarázza, hogy lehettek volna halkabbak is, ő már 5 perce tudta, hogy jönnek, ergo az ellenség is észlelhette volna kettejüket. Este a fiú elmondja, hogy ki is ő. Eszerint tudta, hogy a Gaspar egy repülő roncsdarab, de olcsó volt és két opciója volt: vagy felébredni a lehetőségek gyarmatán, vagy sose felébredni a kryóból, mert meghal. Zula és Amanda elmagyarázza, hogy a Weyland-Yutani a ludas eme emberrablás és tömeggyilkosság mögött, továbbá hogy ők ketten már összefutottak a Halállal és győztek, most pedig a legnagyobb szörnyet, a Társaságot akarják legyőzni. Ebben Alec segíthet: a beültetett jeladója és a vallomása elég kell hogy legyen, hogy legyőzzék a Céget, csupán csak el kell érniük a Celestialt.

Davis jelentkezik be, eszerint a Társaság androidjai elkezdték manuálisan eltüntetni őt, vagyis próbálják kivágni a nukleáris önmegsemmisítőt. Davis elkezdte magát és az állomás adatait lementeni a Celestialra, ami úton van a hold felé. A rossz hír, hogy az alienek elérték a legnagyobb létszámukat és egyenesen feléjük tartanak. Azon nyomban a megadott koordinátákhoz kell sietniük, ha nem akarják, hogy a fekete áradat lerohanja őket. Már hajnalodik, a két nő egymást fedezve rohan a megadott tisztás felé, miközben egyre több alien van a nyomukban. A Celestial landol, de csak a fiú száll be, hiszen az idegen áradat lerohanná a gépet, ha Amandáék csak egy pillanatra is felhagynak a tüzeléssel. A két nő az utolsó tárat lövi ki, mikor a Celestial elstartol (a lehető leggyorsabban, Alec elveszti egy időre az eszméletét), ezzel egy időben az űrállomás darabjaira robban (éppen időben, a szintetikusok már kivágták az önmegsemmisítőt és már kezdett elsodródni az űrben). A detonáció és roncsok pedig a holdig is eljutnak, infernóban árasztva el a szörnyeket és az utolsó két embert, Zulát és Amandát.

Felszerelés

  • Pisztoly
  • Impulzus SMG

Galéria

Előfordulás

Advertisement