FANDOM

14-57-thickbox

Kiadás éve:

1994

Oldalak száma:

272

Kiadó:

  • Bantam Books
  • Szukits (Magyarország)
A könyv az AvP könyvtrilógia utolsó része, David Bischoff írta még 1994 decemberében. Az író vétett néhány komolynak számító hibát (Machiko itt a W-Y alkalmazottja és nem a Chigusa dolgozója, továbbá Machiko itt nem a Bhunda bolygón árulta el a yautjákat hanem egy bányabolygón). Az Aliens versus Predator: Three World War képregény pedig teljesen ignorálja, nem mond neki ellent, de egyetlen utalást sem tesz a Vadászok Bolygójára.

Történet

A Blior nevű bolygóra predatorok érkeznek vadászni (Brave Nation Clan). Régóta használják e célra a bolygót és Var-nak nevezik. Egy 7 fős csapat (egy vezér, két beavatott és négy beavatatlan) Nat'ka'pu vezetésével leszállnak a hajóval és hamar találnak egy warriort. A csapat vezére amikor leölné a fekvő xenot, az egy puskával megöli a vezért, nem kis zavart keltve a többi ragadozó között. Lar'nix'va az (egyik beavatott) társával megöli a lényt, Lar'nix'va az incidens után átveszi a vezér szerepét, ezt senki sem ellenzi, legalábbis nyíltan.

Az Alistair 3 nevű bolygón Machiko Noguchi végzi mindennapos unalmas munkáját a gép előtt ülve, bányászati statisztikák elemzésével, a Weyland-Yutaninak dolgozva. Főnöke, Mr. Darkins elmondja, hogy a hétvégén egy fontos ember szeretne vele beszélni egy fontos ügyről. Machiko egy androiddal él együtt, akit Attila a Hunnak nevezett el. Mindennapos edzéssel tartja formában magát mióta a predatoroktól elszakadt. Amikor egy luxus jacht érkezik a városba, Machikot felhívják, hogy menjen oda. A luxus jacht tulajdonosa, Livermore Evanston felkéri a nőt, hogy segítsen a vadászparadicsomáról kiirtani a xenokat (amik a yautják miatt szaporodtak most el, mert kell a beavatásra). Cserébe sok pénzt, a vállalattól való kilépést és a családján esett szégyen eltüntetését ígéri. Machiko elvállalja a megbízást és Tillel (Attila beceneve) együtt már elindulnak a jacht fedélzetén a Bliorra.

A Blioron Lar'nix'va megöl egy alient közelharcban, ezzel bizonyítva, hogy megfelelő vezető, de Bakuub (a másik beavatott, aki a fegyveres xenot ölte meg és titokban ellenzi Lar'nix'va vezérségét), megakarja tudni, hogy a csapatot mennyire tudja vezetni. Lar'nix'va eldönti, hogy emberekre fognak vadászni, ezzel bizonyítva, hogy alkalmas a vezetői posztra.

Az egyik napon Machiko Tillel bemegy a jacht könyvtárába, ahol Til kinyit egy titkos szobát, amiben sok harcászati könyv mellett megtalálnak egy predator felszerelést. Ezt nem sokáig nézhetik, mert Til érzékelői jelzik, hogy valaki a könyvtárba tart. Így előbb jutnak ki a szobából és nem lepleződnek le.

A Blioron Abner Brookings, Petra Piezki, két vadászati vezető (Hank Nickelson és Hans Beinz) és még 8 gazdag ember egy zangoidra megy vadászni. A lényt megtalálják, de értetlenül nézik végig, ahogy egy mellkasrobbantó robbantja ki magát a lényből. A kis alient menekülése közben egy idegen bumerángszerű fegyver öli meg. Két lándzsa megöl két embert, a két őr hiába lövi szét a fák tetejét, nem találnak el senkit. Ők is lándzsáktól halnak meg, ahogy a többi gazdag is, kivéve Abnert és Petrát, akik elmenekültek. A futás közben Petra elesik és egy arctámadó kapja el, Abner azt hiszi, hogy a nő meghalt, ezért tovább fut a városig mint egyedüli túlélő. A férfi akkor éri el a várost (Evanstonville), amikor Evanston megérkezik, elmondja a történteket főnökének.

Machikót és Attilát Willem Cordialra bízzák, hogy mutassa meg nekik a várost és később a szállásukat. A városban van egy genetikai és klónozó biogyár, ahol a vadállatokat létrehozzák, hogy majd azokra vadásszanak, ez felkelti a duó érdeklődését. Machikóék a szállásukon nem pihenhetnek sokat, mert két zsoldos (Dick Daniels és Ned Sanchez) bejön hozzájuk, hogy megismerjék új vezetőjüket. Rövidesen két újabb zsoldos lép be (Lou MacCraken és Marinó), mert megérezték, hogy "buli" van. Kiderül, hogy összesen 14 zsoldos áll Machikó irányítása alatt, akiket Livermore azért fogadott fel, hogy végezzenek a xenokkal. A közös a zsoldosokban, hogy volt dolguk az alienekkel és leszeretnének már telepedni valahol (ha sikeresen végrehajtják a feladatot, letelepedhetnek a bolygón).

A tagok az előbb írtakon kívül (a névről ismertek): Nick Gillespie, Truck Tankers Lee (Machikó után ő ölte meg a legtöbb alient a csapatban mielőtt a bolygóra került) és Lane Michaels.

Másnap Machikó és Til egy gravkopterrel körbenéznek a környező területeken és kiszúrnak néhány furcsa élőlényt. Machikó kiszáll és egyedül megnézi. Egy T-rex küzd néhány predatorral, akik győzelemre állnak. Noguchit egy yautja észreveszi és lőni kezd rá. A nő egészen a kopterig fut, de nem találja azt és amikor szembeszálna a vadásszal, az hirtelen felrobban. Az égből Attila száll le a helikopterrel és felszedi a nőt. A furcsa az, hogy Til nem tud vezetni koptert, amit az android azzal magyaráz, hogy be van programozva rá és eddig ő sem tudott erről a képességéről.

Hunter's Planet

Amerikai kiadás.

Machiko Evanstonhoz megy, hogy engedélyt kérjen a biolaborba való belépéséhez, ám Livermore holnapra helyezi át a látogatást. Behívja Brookingst és Chelsea Zorskit, hogy elmondják mi történt akkor, amikor a gazdag embereket ismeretlen támadók megölték. Machikót és a zsoldosokat másnap reggel kiküldik körülnézni. Eközben Bakuub a predator hajón nyugtalankodik a történtek miatt és dühös amiért Lar'nix'va a vezér, mert öntelt és rossz vezető. Bakuub dühében megöli a hajón levő warriort, ami éppen egy bisort próbált volna megölni.

Machiko és csapata (velük tart Abner is kényszerből, de a páncélautóból nem száll ki) reggel kimegy arra a helyre, ahol Abneréket megtámadták. Egy xeno holttestet találnak, ami alatt műanyagot, üveget és fémet érzékelnek (az anyagok valójában nem alatta, hanem a lényben vannak, ezt az idegent ölték meg a yautják mikor megérkeztek). Megtalálják Piezkit, aki pár perce tért magához a kómából. Beviszik Livermorehoz, ahol kikérdeznék, de egy mellkasrobbantó tör ki belőle. A lényt Machikó öli meg a pisztolyával mielőtt a szellőzőnyílásba jutott volna. Este Machiko és Sanchez kettesben beszélgetnek, majd lefekszenek egymással. Az aktus után Sanchez elmegy, de utána bejön Til, aki elmondja Noguchinak, hogy járt a biolaborban, egyszerűen csak besétált és megnézhette azokat a részlegeket, ami egy szokványos biogyárhoz tartozik, ám hatalmas területek vannak elzárva. Attila ellopott két kódkártyát, amire hamis DNS és retina adatokat vitt fel. Még aznap este behatolnak és amikor egy-egy nagy tömör ajtót kinyitnak, a tartályokban alieneket látnak, amik mások mint a normális xenok. Egy neurotranszmitter van a fejükön, mint a kiborgoknál. Ők a xenoborgok és irányíthatóak, Livermore velük akar világhódító lenni, hogy neve fennmaradjon.

A biztonságiak észreveszik őket és lövöldözni kezdenek a menekülőkre. Attilát egy páncéltörővel eltalálják és a feje leszakad, de még működőképes. Machiko Attila fejét felveszi és egy teherautóba szál be. Till fejét a gyújtásra kapcsolja és így elmenekülnek.

Másnap reggel Noguchi egy yautja hívást kiált el, hogy figyelmeztesse őket a xenoborgokra. Hamar megjelennek a ragadozók és mivel Noguchi meg van jelölve, nem ölik meg. Lar'nix'va is megjelenik és meg akarja ölni a nőt a múltban esett sérelme miatt. Noguchi párbajra hívja őt, így ha legyőzi, a yautjáknak meg kell őt hallgatniuk. Először lándzsával, majd késsel támadnak egymásra, Lar'nix'va leteperi a nőt és már egy végső szúrást vinne be, de hirtelen egy kis lyuk keletkezik a fején, ami nem öli meg, de elvonja figyelmét, Noguchi kiszabadul a szorításból és sikeresen megöli. Noguchi arra az irányba néz, ahonnan a lézer lövése jöhetett és ott Attila fejét találja (a yautják nem látták ahogy Till a fejéből kilőtt lézerrel megsebesíti Lar'nix'vát). A szintetikus képes a yautják nyelvén beszélni, méghozzá folyékonyan és elmagyarázza milyen veszély készül. A ragadozók segítenek elpusztítani a gyárat és a xenoborgokat, hogy ők maradjanak a legerősebb faj a galaxisban. Attila egy támadást tervez 00:30-kor az 50 predatorral (Bakuub vezetésével) és négy zsoldossal (Jim, Daniels, Ned és McCkraken).

A terv az alábbi: Marinó és Lou feladata a városban felrobbantja az energiamező generátort, ezzel a biztonságiakat elvonva. Eközben Sanchez és Daniels a kerítésen átmennek és hatástalanítják a riadókészülékeket, ezen a résen a ragadozók jutnak majd be. Pár perces késéssel minden a tervek szerint zajlik és az őrökön hamar átküzdik magukat, egészen a xenoborgokhoz. Eközben Livermore egy földalatti bunkerben a gyár védelmét irányítja és az őröket utasítja, hogy vegyék körbe a gyárat, majd aktiválja a xenoborgokat. 20 xenoborg van harcra készen, de hiába erősebbek és halálosabbak, mert még tapasztalatlanok. A harcban 5 xenoborgot megölnek, erre Livermore visszarendeli őket átprogramozásra, de elveszti felettük az uralmat és elszabadulnak. A xenok veszteség nélkül átjutnak a ragadozókon és a kint levő biztonságiakon átverekedve magukat a városban szétszóródnak. Machiko érzi, hogy Evanston bizonyára felrobbantja a gyárat, még időben kijutnak onnan, ám néhány yautja meghal. Machiko elindul a hadműveleti épület felé, hogy kapcsolatba lépjen Evanstonnal, hogy semmisítse meg a xenokat. Az őrök kapitulálnak, mert ha leteszik a fegyvert és segítenek, akkor életben maradnak.

Bent Zorski együttműködik és kapcsolatot létesít Evanstonnal. Miközben beszélnek, Zorski előveszi pisztolyát és meglövi Sanchezt (nem halálosan), Till gyorsan lézerrel átlövi Zorski fejét, ezzel megölve a nőt. Livermore a bunker menekülő útvonalán eljut a limuzinjához, amit Abner vezet. A hajóhoz sietnek, amit menekülés esetére terveztek, Livermore ezzel akarja elhagyni a bolygót. A hajótól nem messze egy xeno kerül az útjukba, amit Livermore elüt, eltörve a lény lábát, majd gyorsan kiszáll és futni kezd a hajóhoz, miközben az idegen Abnert megöli. A hajóban Livermore megtalálja Attila testét, ami mozog és Noguchi hangját hallatja. Ha elmondja mi a xenoborgok önmegsemmisítési kódja, életben marad. Machikóék a kódot használva elpusztítják az alieneket.

Livermore azonban a kód elmondása után meghal egy predator fegyverétől és koponyája trófea lesz. A hadműveleti szálláson a technikusok elfogadják új vezetőjüket, Attilát és Noguchit.