Advertisement

Négyrészes Aliens képregény, amit a Dark Horse Comics adott ki 2019 júliusa és októbere között. Brian Wood írta, Kieran McKeown rajzolta, a tusrajzot J. L. Straw készítette, Dan Jackson színezte, a szövegfelelős Nate Piekos, Spencer Cushing szerkesztette, a borítókat pedig Roberto de la Torre és Mack Chater készítette.

A képregény az Aliens: Resistance folytatása, ami 5 évvel később veszi fel a szállat. Egy tervezett folytatás lett volna, Aliens: Colonial Marines - Rising Threat címen, ami még pár művet összekötött volna, de ez soha nem valósul meg, mert Brian Wood botránya miatt a kiadó ezt elkaszálta.

Az Aliens képregényes vonalban a Rescue előtt jelent meg az Aliens: Resistance és utána az Alien: The Original Screenplay következik. A Rescue az utolsó eredeti ötleten alapuló képregény, amit a Dark Horse Aliens cmen kiadott, mielőtt a jogok átszálltak volna a Marvel kiadóra.

Történet

2145, Luna. Alec Brand tengerészgyalogos közlegényt Lena Bowden hívatja egy beszélgetésre. A nő közli, hogy tekintse ezt egy baráti csevejnek, majd kiterít két fényképet. Alec nagyon is ismeri a képeken látható két alakot: Amanda Ripley-McClaren és Zula Hendricks azok, akik évekkel korábban megmentették az ő életét. A katona utasítást kap rá, hogy mondja el az életét, így Alec beszámol arról, hogy El Hoyoban, egy szegény településen született és nőt fel. Ám ahol erős az összetartás és mivel kedvelt srác volt, így az emberek összedobják a pénzt rá, hogy egy új világon ő képviselje a várost. A gyarmatokon tiszta lappal kezdhet és a Föld problémai se léteznek, a Gaspar nevű gyarmathajó elviszi őt az új világba, csupán az álomkapszulába kell feküdnie és ott ébred. Ám egy ismeretlen holdon találja magát, ahol szörnyek üldözik és rajta kívül mindenki meghalt. Az akta erről bővebben is ír, Lena pedig közli, hogy pokoli egy történet, de ugyanakkor emiatt alkalmas egy posztra. A nő felajánlja, hogy Alec csatlakozzon a tengerészgyalogság elitjébe, a mélyűri felderítőkhöz, amit a közlegény elfogad. Alec csupán egy dolgot szeretne tudni: mi volt annak a holdnak a neve, ahol Zula és Amanda az életét adta. Lena csupán annyit közöl, hogy ez titkosított adat, majd távozik.

A felderítők képzése során Alec a Marsra is eljut, ahol rutin poloskavadászatot kell végeznie a többi újonccal együtt. Cirka egy generációval ezelőtt az élettelen planétát pár tucat atombombával sikerül terraformálni, a hely elég meleg az ember számára és lélegezhető atmoszféra is van. Ám a Mars felmelegítésével előjött egy nem várt probléma. A föld alatt óriási bogarak éltek, amik számára a nitrogén olyan, mintha ajzószer lenne, így csak szaporodnak és szaporodnak. Márpedig a levegő 70%-a nitrogén, így a bogarak nyúl módra szaporodnak, ezért időnként rájuk fér a ritkítás, ami megfelelő gyakorlat a felderítőknek. 6 darab UD-4L Cheyenne Dropship közelíti meg a bolygót, hogy különböző helyeken kitegye a katonákat és megkezdjék a poloskavadászatot. A bogarak a föld alól hatalmas tömegben rontanak elő, csak azért, hogy a tengerészgyalogosok sorfala pulzárfegyverei cafatokra lőjék őket. Alec emlékszik, hogy mi történt a holdon, ahol az alienek elől menekült, túlságosan elbambul, így nem veszi észre, hogy hátulról egy bogár becserkészte és ráugrott a lábára. A közlegény elvágódik, miközben a lábába marnak, ő előveszi pisztolyát és végez a támadóval. A kiképző megy felé és közli, hogy örüljön a fájdalomnak, előbb-utóbb mindenkit megharapnak, de ez jó motiváció arra, hogy legközelebb elkerüld ezt, isten hozott a tengerészgyalogságban.

3 hónap telik el, Alec a Luna bázison van és éppen bajtársaival kártyázik, mikor szólnak neki, hogy valaki keresi. Bowden az, aki gratulál ahhoz, hogy felderítő lett, Ripley és Zula büszkék lennének rá. A nőnek tetszik, hogy az elsőosztályú közlegény (EOK) többé nem "asszonyomnak" szólítja őt, bár ez betudható annak, hogy Alec már nem az ő hatáskörében van. Csakhogy Bowden elmondja, hogy korábban hazudott, két fotót ad át, amin Amanda és Zula van, csak máshogy. Ezek 3 nappal ezelőtt készültek és a titkos műveletük során segítségre szorulnak. Brand önként jelentkezik, hogy akar menni, ami jó hír, mert a két legendás nő kifejezetten őt is akarták hozni. Holnap hajnal 5-kor a 9-es hangárban indul a hajó, Brand ismét Bowden parancsnoksága alá került.

A Borneo nevű katonai hajó egyetlen utassal indul meg a titkosított cél felé. Brand egy pisztollyal fekszik a kryoba, mert sose tudni hol ébred fel az ember. A hajót irányító tudat úgy modifikálja a tartályt, hogy ez lehetséges legyen, illetve Davis One néven mutatkozik be, korábban már találkoztak, ő Zula szintetikus társa (illetve ami megmaradt belőle, mert egy ideje csak egy chip). A titkosított űrben a Weyland-Yutani által használt volt holdnál egy előretolt tengerészgyalogos űrbázis található. Amanda és Zula éppen az új adatokat elemzi, valamiért a holdon az alienek kifejezetten az északi félteke felé migrálnak. Davis szólítja meg őket, hogy Brand megérkezett, az EOK belép a terembe, ahol van pár katona és technikus, a férfi saját szemével bizonyosodhat meg róla, hogy a hősei nem haltak meg a holdon, hanem élnek. Nem érti, hogy miért kellett eddig titkolózniuk, de miközben Zula átöleli, a nő közli, hogy ez nem számít, mert most itt vannak és hívták őt. Amanda elmagyarázza, hogy ugyan a hold kibírta azt, hogy a Wey-Yu állomás belecsapódott, de nem sokkal később elkezdett darabjaira hullani és azóta is törmelék hull a bolygójára. Eddig a planéta bírta, de eljött a végső stádium, nem sokáig tudják tanulmányozni a helyet. A hold atmoszférája egyedi volt, de a bolygó is bír ugyanezzel: egy egyedi baktérium van benne, ami szó szerint megeszi a radioaktivitást.

A holdon Zula és Amanda az állomás becsapódását a speciális sátrukban túlélték, ám a következő órákban a radioaktivitásnak végeznie kellett volna velük. A bolygón most is irdatlan erők tombolnak: radioaktivitás, hőség, karbonmonoxid, nehéz fémek, ám a bolygó továbbra is élhető. Ha sikerülne eme baktériumokat begyűjteni és felhasználni, akkor a Föld problémái egy csapásra megoldódnának, a gyarmatizálás pedig sokkal könnyebb lenne. Ám a Weyland-Yutani is tudja ezt és maguknak követelik a jogokat, az elmúlt fél évtizedben aszteroidákat gyűjtenek be, hogy rátegyék a kezüket a baktériumokra. Brandnak nem tetszik a misszió, mert ő tengerészgyalogos és nem egy céges zsoldos. Ám Zula rámutat, hogy két opció van: ugyan a tengerészgyalogság tiltja a külvilági felfedezésből való profitálást, de ha sikerül megszerezni a mintákat, akkor azt cégeknek adhatják tovább, így megindul a Föld helyrehozatala és a kolonizáció forradalmasítása. A másik opció rosszabb, a Weyland-Yutani jár sikerrel, akik nem osztják meg a tudást az emberiséggel és csak akkor segítenek, amikor az az ő érdekükben áll. A misszió célja nemes, Zula is ezért tért vissza a tengerészgyalogságba.

Alec benne van a buliban, így hamarosan egy gépen találja magát, amit Amanda vezet. A nő elmondja, hogy a bolygó 10-szer akkora mint a Föld, mezőgazdaságilag egy aranybánya lehetne, emiatt titkosított a hely, a Weyland-Yutani az egész rendszert felvásárolta, ám ők a holdban láttak potenciált, mint alien tenyésztelep. De nem emiatt repülnek most a bolygó felett, hanem hogy megmutassák mi is az igazi munka. Több tucat drone rohan csordában észak felé, Alec magát bekötve néz ki az ajtón és látja a szörnyeket. Zula inkább több száz lényt saccolna a bolygón, de igazából senki se tudja a pontos számot, valahogy a hold darabjaival a lények is a bolygóra kerültek, márpedig addig nem lehet a planétán kutatást végezni, amíg nem tiszta. A misszió adott: az alienek kiirtása, hogy megkezdődhessen a bolygó titkának feltárása. Alec megjegyzi, hogy a legutóbb ezek a bestiák majdnem megölték őt, de Zula kijavítja: legutóbb nem volt egy tengerészgyalogos, márpedig ma ő azért él és lélegzik, hogy bogarakat gyilkoljon. A nő egy mesterlövész puskát ad a férfi kezébe, illetve őrmesterré lépteti elő, aki egy osztagot fog kapni.

Összesen 32 katona fog majd tisztogatást végezni, Zula elmondja, hogy a felfedezést a Gaspar tragédiájának köszönhetik és annak, hogy anno Brand túlélte az esetet és beszámolt erről. Most eljött az ideje, hogy a Társaság által feláldozott emberéletek értelmet nyerjenek. Ezalatt Alec négy lövéssel négy alien fejét lő át, de a mókának vége, mert Amanda az űrállomásra viszi vissza a gépet, hiszen fogytán van az üzemanyag. Az aláhulló törmelék között repülve Brand döntött, a Társaság kitenyésztette ezeket a lényeket, ideje megtudni, hogy mire mennek egy kőkemény tengerészgyalogossal szemben.

5 katona, Brand, Zula és Amanda indul a terepre, miközben Davis egy drónban repül felettük. A csapat egy hegyvidéki völgyben halad, Brand pedig rákérdez, hogy hogyan élték túl a holdon a pusztulást. Zula mondja el, hogy a védősátor mentette őket meg a robbanásoktól, a többit az ökoszisztéma intézte. A katona ennyivel nem elégszik meg, legjobb esetben is 6 óráig óv az a sátor, mi történt még? A csapat éjszakára tábort ver egy erdőben, Davis átküldi Ripley tabletére az adatokat, az elmúlt 12 órában vizsgált hőnyomok alapján megállapítja, hogy az alienek egy fix utat követnek, valami vonzza őket. Amanda megjegyzi, hogy ez olyan, mint a madarak vándorlása, Brand pedig hozzáteszi, hogyha nem is egy jeladót, de valamit követnek, feromont, hatodik érzékkel valamit észleltek vagy bármi. Zula találgat, hogy esetleg a Társaság mégis rájött hogyan irányítsa a bestiákat, de Davis közli, hogy ez a feltevés az, ami biztosan kizárható. Az 5 évvel ezelőtti eset után a Weyland-Yutani taktikát váltott, nem titokban végzik a biofegyver kutatásokat, hanem magát az ezt szabályozó és tiltó törvényeket akarják kikezdeni, hogy a munkásságuk legális utat kapjon. A Társaság elég komoly összegeket bukik a bíróságon, mikor 5 évvel ezelőtt Davis adatai a hatóságok kezébe került. Csakhogy a Wey-Yu tripla ennyi pénzt öl a politikusok lefizetésébe és a lobbisták meggyőzésébe, így mára megint nekik áll jól a helyzetük és idő kérdése mikor járnak sikerrel a törvények megváltoztatásával.

Brand számára ez a világ ismeretlen, de Zula nagyon is tudja mi ez. Elmondja, hogy régebben is tengerészgyalogos volt, de elárulták és egy magánakció során kénytelen volt korrupt, a Társaság pénzében lévő bőrnyakúakat ölni. Pénzért bárkit meglehet szerezni, legyen az katona vagy politikus és a Társaságnak márpedig pénzből bőven van. Mindenki aludni tér, miközben egy vihar tör ki. Davis értesíti az ébren lévő őrszem Alecet, hogy az áradás elmosta a lejjebb lévő szinteket, így a migrációs irány változott, feljebb került, röviden: az alienek a táboron át fognak menni. Nincs idő felkelteni a többieket, mert a lények már most ott vannak, jobb ha Alec is csendben marad és nem mozdul. A falka áthalad a táboron, az emberek mit se tudnak, hogy micsoda veszélyben vannak, Alec pedig farkasszemet néz egy lénnyel, ami nem támad, hanem halad tovább. A katona követi a szörnyeket, jobb ha Davis ébreszti fel a többieket. Davis rossz ötletnek tartja ezt, mert alig 1 óra múlva virrad, az alienek pedig végezni fognak vele, ha egyedül van, ráadásul nem is figyelheti őt fentről, hogy segítsen. De Brand tudja, hogy semmi baja se lesz, elvégre a xenomorfok megölhették volna a csapatot, mégse tették. Elmondja a drónban lévő szintetikusnak, hogy egy alien az arcába bámult, de nem tett semmit, valami határozottan irányítja őket, ezért nem hagyhatja elmenni őket anélkül, hogy ne tudná merre tartanak, Zula is megfogja ezt érteni, elvégre ilyenek a tengerészgyalogosok.

Az alienek egy kráterbe mennek, ott van a fészkük. Nappal a csapat oda megy, leereszkedik a holttestekkel teli képződménybe, majd behatolnak a járatokba. Davis figyelmezteti őket, hogy ettől kezdve sehogy se tud nekik segíteni és az adás is megfog szakadni. Már korán támadást kapnak, az emberek többsége M41A impulzus karabéllyal lő, míg a nehézfegyverzetet egy M56 Smartgun jelenti. A cirka tucatnyi alient vonal alakzatba rendeződve lövik ki, majd előre haladva újabb tucatnyi bestia ront rájuk. Bekövetkezik a katonák első vesztesége, az egyik katonára egy lény ugrik és szekunder nyelvével meglékeli a koponyáját. A fészek belsejébe haladva újabb és újabb rohamokat vernek vissza, a pulzár fegyverek szinte folyamatosan tüzelnek és egyre több fekete kitinvázas test hull a földre.

A csapat eléri a királynő kamráját, csak az a gond, hogy több ezer tojás van itt és három királynő. Ennyivel nem tudnak elbánni, túl sok, Davis is értesül a fejleményekről, mert az adás bár gyenge, de újra van. Zula tudja, hogyha emberek érkeznek ide (tengerészgyalogosok vagy a Társaság), akkor Pandora szelencéjét nyitják fel a kolonizálás során. Márpedig biztos is, hogy emberek fognak ide jönni, akármilyen figyelmeztetést csinálhatnak most, de ezt úgy is ignorálni fogják és akkor az alienek új gazdatesteket szereznek, exponenciálisan szaporodni fognak. Brand kimondja a nyilvánvalót, miszerint most nekik kell megoldaniuk a problémát.

Robbanószerrel beomlaszthatnák a kamrát, de Zula nem hisz ebben, a náluk lévő anyagok ajtók berobbantásra való, nem ekkora pusztításra. Davis drónja se használható, a minigun nem alkalmazható erre. De a katona jelzi, hogy ott vannak a Gremlinek, Amanda nem érti, azok szeizmikus eszközök, amiket térképkészítésnél használnak, mert visszhangot okoznak, amivel felmérhető a földalatti terep. Brand terve az, hogy a robbanószert és a Gremlineket egyszerre kell bevetni, mivel itt világos van és Davis jelét is fogják, az csak azt jelentheti, hogy nincs messze a felszín, szóval beomlaszthatják a helyet. Amanda így se hisz abban, hogy a lények eltemetése megoldaná a problémát, de a férfi szerint kb. egymillió tonna szikla csak megteszi a hatását, meg amúgy is, ha van jobb ötlete, akkor szóljon.

A katona a töltettekkel berohan a kamrába, míg a többiek fedezik és visszatartják a hordát. A tengerészgyalogosok fogyatkozni kezdenek, sorra tépik szét őket a borotvaéles karmok. Brand a tojások, alienek és a királynők között rohangálva dobja el a tölteteket, majd rohan kifelé, miközben másodpercei vannak a robbanásig (időzítve vannak, hogy akkor robbanjanak, mikor a Gremlinek becsapódnak). Ezalatt Zulék meghátráltak, a kijáratnál már teljesen kifogytak, a fegyvert eldobva Zula, Amanda és egy névtelen tengerészgyalogos a kötelek felé fut, hogy felmásszanak. A robbanás tökéletesre sikerül, a fészek beomlik, Brand még éppen hogy időben kijutott és csak picit temeti be a törmelék. A misszió sikeres.

Lena Bowden a Földön bíróságra kerül, ahol kihallgatják. A bizottság nem elítélni akarja és kifogásokat se akar hallani, csupán a tényeket. A név és rendfokozat tisztázása után jön az első kérdés: igaz-e, hogy Bowden önállóan küldött tengerészgyalogos erőforrásokat egy tiltott szektorba, hogy titkosított anyagokat semmisítsenek meg. Bowden bevallja, hogy ő adott parancsot, de az anyagot nem pusztították el, mert nem találtak semmit. A bizottság rákérdez, hogy akkor ez az egész semmi volt? A hírszerzés hibázott, mert a bolygón semmi se volt? Bowden pedig igent mond, a jelentésébe ezt írta és mivel a részletek titkosítva vannak, amihez 4-es szint felett kell lenni, így a bizottság kénytelen ennyivel beérni. Bowden összepakol és távozik, a missziót jogilag se lehet immár támadni és nem derül ki mit találtak a bolygón.

Galéria

Advertisement