FANDOM

Alienrekviem
A könyv borítója.

Terjedelem:

276 oldal (magya)

Író:

Yvonne Navarro

Kiadó:

  • Bantam Spectra Book
  • Szukits

Kiadás ideje:

1996

Fordította:

Szántai Zsolt

Az író Yvonne Navarro. Maga a könyv egy képregényen alapul, szokás szerint némi plusz adag tartalommal. 1996-ban adják ki Amerikában, Magyarországra viszont csak 2006-ban kerül kiadásra.

Történet

2223, Jarlath Keene egyezséget köt Minaval. Jarlath így lesz a Synsound Corporation Manhattanben levő Synsound Torony zenei ágazatának alelnöke. Damon Eddington egy lecsúszott zeneszerző egy alient akar a következő művéhez, a Gyűlölet Szinfóniájához (az év utolsó hetében). Még akkor hallotta az alienek hangját, amikor Manhattanben a xenok egy katonai akció során ki lettek irtva, a zenésznek csodálatos volt a hangjuk, mert a gyűlölet és a harag érződött minden egyes kiadott hangjukból. Miután elmegy, Jarlath felhívja a cég vezetőjét, Yorikut, hogy engedélyt kapjon a projekt elindítására. Yoriku nem lett volna hajlandó elkezdeni, de Keene felvázolta tervét, ami bemocskolná a rivális cég, a MedTech hírnevét. Ahirot és nindzsáit küldik, hogy törjenek be a MedTech Toronyba. A Torony a Central Park közepén van, ami a cég tulajdona és éjszaka nagyon védett. Az akció karácsony napján lesz végrehajtva, éjjel. A nindzsák átjutnak a Guardtech robotokon, használva a MedTech azonosító egységet. Ahiro és egyik társa megölik a kaput védő két őrt és bejutnak az épületbe. A -5. emeleten kinyitják a vastag páncélajtót, az ellopott kulcskártyát használva. Néhány folyosó után megtámadja őket három warrior. Három nindzsa pusztul el (név szerint: Higuchi, Yoshi és Matsuo) mire kardokkal a xenok végtagjait levágva ártalmatlanná teszik őket. A négy főre zsugorodott nindzsák elérik a tojáskamrát, ahol Ahiro egy acélkapoccsal elzárja az egyik tojás tetejét, meggátolva hogy az arctámadó kijusson. Gyorsan elmennek a helyszínről, mielőtt a tojásokból kikelne a többi arctámadó.

A hullákra három őr (Phillip Rice, Eddie McGarrity és Ricardo Morez) talál rá és azonnal kihívják a biodivíziót, hogy vizsgálják meg a hullákat. A hullákról semmit sem tudnak kideríteni, mert az országba illegálisan léptek be. Eközben Ahiro és az alá beosztott emberek szorgosan dolgoznak a leendő alien kennelén.

2224. Újév napja. Eddington hívást kap Keenetől, hogy menjen a Presley Hallba, ahol találkoznia kell néhány emberrel. Ott kettő emberrel találkozik (Darcy Vance és Michael Brangwen), akik az eljövendő időben segítenek neki a művet elkészíteni. A tojást ugyan megszerezték, de nincs gazdatest, ugyanis a Synsound már nem akart egy klónra költeni.

Tobi Roenick a MedTechnél tájékoztatja Ricet, hogy a hullák személyazonosságát nem tudták kideríteni. Rice elhatározza, hogy McGarrityvel és Morezzel megkeresik a tojást. Rice a Blue nevű alienét használja fel, ami követi a fészkéből való tojás feromonját. Természetesen a xeno egy hevederben van, ami meggátolja, hogy elszabaduljon és gyilkoljon. A csapat útja éjfélkor kezdődik, de eredménytelenül végződik, mert Blue egy másik fészek feromonját érzi a szuperpempő nevű drogból és elszabadul, megölve egy dílert és egy függőt. A gyilkolás után lenyugszik és hagyja, hogy visszavezessék a MedTechez.

Keene egy szektást talált arra a célra, hogy kikeljen az alien. Ahiro megy el az Anyakirálynő templomában, ahol rengeteg pempőfüggő van. Miután a szektással visszatér Eddingtonhoz, a zenész felismeri régi barátját, Ken Petrillot. Rövid beszélgetés után Ken arcára kerül az arctámadó. Bemennek hozzá, hogy néhány bútort kivigyenek, nehogy Ken kárt tegyen magában, Eddington egy szuperpempős fiolát talál a földön, amit Ahiro szándékosan helyezett el. 17 óra múlva világra jön az alien, amit később Mozartnak neveznek el. Három nap alatt már teljesen kifejlődik. Eddingtont hazaküldik, hogy pihenjen, otthon lenyeli a szuperpempőt és kábulatában aliennek hiszi magát, ami mindenkit megöl, Damon rászokik a szerre. Másnap egy kutyát és egy macskát küldenek Mozart kennelébe, hogy újabb hangokat lehessen felvenni. Mondani sem kell, hogy a két állatnak esélye sincs.

A.m.o.t.s.
A következő állatok is csalódást okoznak (birka, tehén) majd amikor az Indiából hozatott bivaly kerül sorra, akkor Mozart már szerez sebeket, új hangokat hallatva, de végül a xeno nyer. Ahiro és emberei az állatkertből ellopnak egy párducot, ami segítségével az eddigi legjobb hangokat tudják kiszedni Mozartból. A már szuperpempőfüggő Eddington azonban még újabb hangokat akar, amit Ahiro két nap múlva be is vált 5 elrabolt emberrel (drogos, alkoholista, stb. akik eltűnése nem feltűnő). Az embereket egyesével küldik be egy elektromos kábítópuskával, ami csak fájdalmat okoz Mozartnak, de nem öli meg (a kennel át lett alakítva). Az egyik férfi azonban a MedTech egyik fő embere, aki a legjobban küzd, de Ahiro az energia fegyvert lekapcsolja, így Mozart a férfit széttépheti. Az 5 halálba küldött embernek hála a mű már majdnem kész, csak a finálé hiányzik, amiben Mozart hangjában vegyülnie kell a veszteség iránti fájdalommal. Az emberek megölése miatt csak Brangwen érez bűntudatot.

Másnap reggel a MedTechnél Tobi tájékoztatja Philt, hogy az állatkertben olyan szövetet találtak, amit a nindzsák hordanak. Phil éjszaka újra összeszedi barátait és Blueval elkezdik keresni a tojást, ami már rég kikelt, ezért a feromon szagok erősebbek lettek, így könnyebben lehet megtalálni a lényt. A Presley Hallban Brangwen kihasználja, hogy az épületben lép fel a HellTones banda és elmegy rá. Darcy és Eddington egyedül marad, amit a drogfüggő zeneszerző kihasznál és leüti Darcyt, majd Mozart elé veti. A férfi úgy véli, hogy a nő elég közeli kapcsolatba került Mozartal ahhoz, hogy a xeno az ember megölése után a hangjában bánat is legyen. Darcy szerencséjére a xeno pár másodpercig nem mozdul, időt adva a nőnek, hogy felvegye a kábítófegyvert. Darcy eljut a csőrendszerig, ahol a fegyvere kiürül, de sikeresen eléri az egyik olyan helyet, ahová az alien nem tud beférni. Darcy egy erősen vérző sebet szerez a lábára Mozartól, de mivel tudja, hogy ahol van, ott lennie kell egy titkos alagútnak, így legalább megvárhatja, hogy valaki megmentse. Megtalálja az alagutat és vár.

Eddington balszerencséjére a felvevő készülékek elromlanak, ezért be kell mennie a csőrendszer egyik bejáratához, hogy egy kézi felvevőt helyezzen el, ám Mozart lecsap rá és megöli. Damon sikolyai fel lettek véve, amivel a mű majd befejeződik. Mozart kiszabadul a kennelből és eltűnik a Presley Hall folyosóin.

Phil és emberei már a Presley Hallnál vannak és sikeresen bejutnak, pempő kutatóknak kiadva magukat. Megtalálják azt a helyet, ahol Mozart nemrég szökött meg. Bezárják Bluet és elaltatják a két őrrel együtt, akik kísérték őket. Brangwen miközben nézi a Helltones bandát, azt veszi észre, hogy Mozart elkezdi az android bandát szétszedni. A közönség azt hiszi, hogy az alien a műsor része, jó néhány szuperpempő függő van a közönség soraiban, akiknek pempőfiolája csak felbőszíti Mozartot. Az emberek csak akkor veszik észre, hogy igazi alien van köztük, amikor már emberek halnak meg. A zűrzavarban megjelenik Phil, Eddie és Morez a fegyvereikkel. Eltalálnak néhány embert, de Mozartban nem tesznek nagyobb kárt, amíg Phil a gránátvetőjével el nem találja. Mozart szétrobban, de savas vére még megöl néhány embert.

Brangwen találkozik Ahiroval és két emberével a kennelnél, akiket riasztottak, hogy el kell fogni a xenot. Rövid idő után a három MedTeches ember is megjelenik és figyelmeztetik a nindzsákat, hogy ha közelebb jönnek, akkor lelövik őket. Hamar három halott kardos nindzsa hever a földön, amiért támadni készültek. Brangwen csupán annyi figyelmeztetést kap, hogyha a Synsound cseszekedik a MedTechkel, akkor annak rossz vége lesz. Miután a trió elmegy, Brangwen meghallja Darcy hangját és követve a hangját megtalálja és segít a nőnek.

Egy hét múlva, amikor a trió összejön a megbeszélt vacsorára a barátnőikkel, a TV-ben leadják a Presley Hallban történteket, amiből kiderül, hogy 71 ember halt meg és 32 megsebesült (négy életveszélyes). Az alien feltűnését azzal magyarázzák, hogy a csatornában lapuló kevés xeno populáció közül jött el egy példány. Három hónap múlva a Synsound egy új HellTones bandával újrajátssza az esetetet, egy android alient küld a zenészekre és néhány nézőre, akik szintén androidok, hogy tépje szét őket. A közönség annyira szereti ezt, hogy több HellTonnes banda is turnézik a világ körül. Amikor a HellTones első ilyen koncertje zajlik, egy szűk rétegnek előadják a Gyűlölet Szinfóniáját, amit Brangwen fejezett be.

Ott van Brangwen, Darcy, Keene és Yoriku Minaval. Keene ekkor döbben rá, hogy Yoriku minden tervét előre tudta Minán keresztül. A mű sikert arat, bár akárhogy is lett volna, a cég úgyis elérte volna, hogy az emberek azt higgyék, hogy ez kell nekik, mert annyira jó.

2225 tavasza. Egy Jariath nevű nő, akit régen Darcynak hívtak, a Manhattanben levő első nő prédikátor lesz az Anyakirálynő templomában. A függők csak bicegő asszonynak nevezik. Darcy szándékosan adta fel eddigi életét, mert rájött, hogy a Mozartal töltött idejében volt a legelemébben, ezért úgy érezte valahogy tisztelegnie kell a xenok előtt.