FANDOM

131-44-thickbox

Író:

B. K. Evenson

Kiadó:

DH Press

Szukits (Magyarország)

Megjelenés ideje:

2008

2010 (Magyarország)

Fordította:

Szente Mihály

Terjedelem:

288 oldal (magyarban 332 oldal)

2008-as Aliens könyv, amit B. K. Evenson írt, egyben ez az utolsó könyv, amit a DH press adott ki. Magyarországon 2010-ben adja ki a Szukits kiadó. Itt lehet megrendelni.

Történet

Anders Kramm, az alien támadások szakértője és a Weyland-Yutani alkalmazottja egy félresikerült akció után aggódva tér haza a családjához, a Soulages bolygón. A jelekből egyből tudja, hogy elkésett, az alienek itt jártak, felesége sokkos állapotban van, már megfertőződött. A házban lévő lyukból egy warrior mászik elő, amitől a nő elájul, nem úgy Kramm, aki könnyedén szétlövi a támadót a plazma pisztolyával, majd egy párnával megfojtja a feleségét, megkímélve őt egy szörnyű haláltól (Kramm, hogy biztos legyen abban, hogy nem hiába ölte meg a feleségét, felvágja a nő hasát, hogy megtapogassa: valóban van-e ott egy mellkasrobbantó, a férfi keze meg is érinti a halott lényt). Kramm szörnyen érzi magát a tettéért, ám nem pihenhet, Rebbecca nevű lánya még mindig hiányzik, ő a fészekben van. Az alien szakértő lemászik a sötét lyukba, ami egy kamrába vezet. Itt a fészeknyálkán kívül két kinyílt héjú tojást talál és a halott lányát. A második warrior rá támad, Kramm kis híján meghal, nem csak csuklója törik el, de a sav csúnyán összeégeti, mikor közelről lövi szét ellenfelét.

Krammra csak 8 nap múlva lelnek rá, a férfi kilép a Társaságból és az Omni Techhez kerül, ahol 30 évre hibernálják. Az idő leteltével a Planetus emberei ébresztik fel a cég anyahajóján, szükségük van rá. Gyorsan rehabilitálják és a cég helyi képviselőjéhez, Matthew Darbyhoz küldik, aki felvázolja mi is lenne a feladat (amit Kramm némi habozás után elfogad): a C-3 L/M bolygót félig a W-Y, félig a Planetus birtokolja, a gond az, hogy a W-Y valami titkos üzemet birtokol a határon, amit a Planetus meg akarna nézni, ám a látogatás napján történik egy incidens. A W-Y csak egy felvételt ad a Planetusnak, amiben az látható, hogy a halott emberek közül az egyikből egy mellkasrobbantó születik meg. Krammnak két dolog tűnik fel: a hullák sorba vannak rendezve, illetve a mellkasrobbantó külseje túlságosan fényes.

Az incidens négy napja történt, 7 tudós/technikus halt meg, a W-Y elmondása alapján a hely súlyos károkat szenvedett, de azóta már eltűntek az alienek. A Társaság engedi, hogy a Planetus emberei is vizsgálódjanak, így kerül a képbe Kramm, akinek terepszemlét kell tartania, hogy valóban alienek gyilkoltak-e. Mielőtt a férfi útnak indulna, Darby egy különös kis tárgyat ad át neki, amit szigorúan titokban kell tartania. Az út két napot vesz igénybe az autópilótára állított szállítóegységgel.

Az űrkikötőben találkozik Charles Braley W-Y képviselővel és Frances Stauff-fal (ő a Planetus küldötte). Egy alkalmas pillanatban a nő elmondja Krammnak, hogy Braleynek ne mondjon semmit, és ha muszáj, akkor olyat mondjon, amit hallani akar, így is lesz, az odaúton Braley alig jut szóhoz, mert Frances folyton beszél. A telepnél két W-Y és két Planetus (Bjorn Heyward és Jolena Heyward) őr csatlakozik hozzájuk. A behatolás után Frances, Braley és Kramm pisztolyt kap, hogy ha kell, megvédjék magukat. Az alien szakértő magában megállapítja, hogy gond van a sav marta nyomokkal, a vérnyomokkal és a fészeknyálkával, ráadásul a hullák sem olyanok, mint amilyennek lenniük kellene, mintha egy új alien alfaj lenne a tettes.

A Planetus emberei ezután a laboratóriumi részlegbe mennek, ahol egy elpusztult szintetikus van, Kramm tudja, hogy az androidot nem az idegenek intézték el, azok nem darálják le az ellenfeleiket. Frances rájön, hogy ez a szintetikus a Planetus kéme volt, Kramm zsebében a kis tárgy, amit Darbytól kapott, vibrálni kezd a szintetikus szemgolyójának közelségére, ezért elteszi azt. Visszatérve a hullákhoz, sikerül rájönni mi nem stimmel: az arcuk nyugodt, ráadásul nem lehetnek tudósok, mert a kezük kérges, ergo fizikai munkát végző emberek voltak. Az ujjlenyomatvételkor Kramm zsebében megint vibrálni kezd a tárgy az egyik tetemnél. Bár az alien támadást csak egy dolog bizonyítja (a hullák mellkasán levő lyuk), Kramm kijelenti, hogy a telepen alienek gyilkoltak, Braley nem kis örömére.

Természetesen Kramm tudja, hogy ez nem igaz. A Planetus emberei külön járművel távoznak, az űrkikötőbe tartó úton Frances végig beszél jelentéktelen dolgokról, ugyanis a jármű dugig van poloskákkal, a W-Y hallgatózik. A kikötőnél Krammot megállítják, mert észlelik a nála lévő szemgolyót, Frances menti meg a helyzetet, aki bebeszéli az őrnek, hogy ez nem is szemgolyó és csak véletlenül maradt Kramm zsebében.

Kramm hajójához érve Frances semlegesíti az itt lévő poloskákat, utána már nyugodtan beszélhetnek mit is érzékelt a férfi a telepen. Frances elmondja, hogy a kis tárgy egy csúcstechnológiájú adatrögzítő és tároló szerkezet, ami azért vibrált, mert a két Planetus kém felvételeit tárolta el (a nő tudott a szintetikus kémről, de hogy egy emberi kém is lett volna a telepen, az számára új). Megnézik a kémek által készített felvételeket (mindkét esetben a szemgolyóban volt a felvevő, az ember esetében ez vakságot jelent arra a szemre). Ebből kiderül, hogy a W-Y tudott egy Planetus kémről, ezért hoztak létre egy telepet, amit titokként kezeltek, ide hozták dolgozni azokat, akiket gyanúsnak véltek (akit sikerült tisztázni, azt gyorsan elviszik innen), végül csak a szintetikus (LaFargue) és Tobin A. Marshall marad, akik felől nem sikerül teljesen eloszlatni a kételyeket. Braley W-Y fegyveresekkel lerohanja a helyet és az itt maradt embereket foglyul ejtik, ledarálják a szintetikust, majd mindenki mást megöletnek egy robot mellkasrobbantóval (Braley nem tudta, hogy Tobin is kém).

Frances ezt a felvételt továbbítja Darbynak, aki elmondja, hogy azonnal tűnjenek el a bolygóról, illetve ha kell, akkor egy titkos csatornán tudnak beszélni. A felszállás sikeresen végbemegy, ám Frances észreveszi, hogy valaki átállította az egyik megszakítóját az alsó fedélzeten, ezért megy ezt kijavítani. Kramm egyedül marad, kezével azonban belenyúl valamibe, valami nyálba, amiből tudja: nincsenek egyedül. A warrior elragadja Francest, Kramm bár próbálta megállítani, nem tudott segíteni, ezért gyorsan a hídra megy a plazmapisztolyért és követi a lény nyomát. Egy olyan terembe ér, ahol egy kryo van, benne egy halott emberrel (belőle született a xeno), illetve három tojás (ebből egy már felnyílt). Kramm végez az egyik előmászó arctámadóval és lelövi a warriort. Miután kiszabadítja a magához tért nőt, összeölelkeznek, Kramm teljesen megfeledkezett arról, hogy három tojás van itt, szerencsére Frances észleli az utolsó arctámadót és időben lelövi a lényt.

A hajót átnézik, ám újabb alienek nincsenek sehol. A hídon egy híradást látnak, amiben a halálukról van szó, miszerint ők is alien támadásban hunytak el. Braley ad interjút, ahol nyugtatja az embereket, miszerint sikerült a bolygón kiirtani az alieneket. A páros a titkos csatornán hívja Darbyt, aki örül, hogy élnek. A Planetus képviselője elmondja, hogy a xeno támadás hírére a cég részvényei vészesen csökkennek. Frances már átlátja a W-Y tervét: hamis alien támadást csináltak, amihez egy idegen szakértőt hívnak ki, hogy elkerüljék a különböző vizsgálócsapatokat, amik átlátnának a szitán. Miután ez megvan, ideje a nemkívánatos egyéneket likvidálni és leadni a híradást a xeno támadásokról, ettől a Planetus részvényei zuhanni kezdenek, amit a W-Y vásárol fel, így a Planetus egy agresszív bekebelezés áldozata lesz.

Darby utasítja a párost, hogy azonnal tűnjenek el a helyszínről mielőtt a W-Y valóban megöleti őket. Feladatuk a bizonyítékokat egy független bíróság elé vinni, így a Planetus megmenekülhet, ám mielőtt ezt tennék, fel kell szedniük a cég veszélyben lévő embereit, akiket a W-Y elhallgattatna. Frances leteszi a gépet a bolygóra ("ugrást" hajt végre), a megbeszélt ponton felveszik Bjornt, Jolennát (mindketten öltek W-Y őröket), Duncant, Gavint és Kellyt (ők technikusok). A hajón csak 6 kryo van, ám az emberek 7-en vannak, ezért Kramm vállalja, hogy ébren marad a Planetus anyahajójáig tartó három napig. A második napon útvonalváltozás történik és a hajó robotpilótája a Soulages felé tart. Kramm felébreszti Francest, aki nem tudja felülírni a parancsot, ezért inkább felébresztenek mindenkit, ám Bjorn kryoja meghibásodik és majdnem halálra fagyasztja a nagydarab férfit, aki az utolsó pillanatban szabadul ki (ütéseivel berepeszti az üveget, a fagyasztás leáll). Az út a bolygóra 5 napot vesz igénybe, a negyedik napon jelentkezik be Darby (megkínozva), aki beszámol a Planetus végéről, a W-Y ugyanis az első alkalommal lerohanta az anyahajót és mindenkit fogságba ejtett. Ezután Braley jelentkezik, aki beszámol arról, hogy a hajó utasai a biztos halálba mennek, ergo a bizonyítékokkal nem juthatnak a bíróságig.

A csapat már jó ideje éhezik, mikor végre landolnak. Kelly és a két biztonsági átkutatják a hajó közelében lévő három volt házat (az egyik Krammé volt) és két hajót (az időjárás tönkretette ezeket). Kramm és Duncan kimennek (légzőmaszk nélkül, mert már nincs) megnézni a kolóniát magába foglaló burkot, amin belül alienek tucatjai vannak. A burok túl erős ahhoz, hogy áttörjék, talán létrával sikerülne a tetejére jutni, ám ez sem biztos. A páros visszatér a hajóra, ahová már visszaértek Bjornék (nem találtak semmi hasznosat, csak egy hullát Kramm volt házában, ám ez nem a felesége teteme, hanem a W-Y által idehozott férfié).

Kramm áll elő azzal az ötlettel, hogy behatoljanak a kupolába és a volt kolóniában megleljenek egy vezérlőkártyát, ami jó a hajóhoz (így képesek lennének kiiktatni a W-Y programját és elhagyhatják a bolygót), illetve a kolónián levő nagy hatótávú adóvevővel üzenhetnek a külvilágnak. A kupola bejárata körül 10-12 emberi tetem van, amikből már csak csont és bőr maradt, ám egyértelmű mi ölte meg őket, a tátongó mellkas sokat mond. Kramm tenyérlenyomatával sikerül bejutni, áthaladnak egy zsilipen és eljutnak egy folyosóba, ahol a falakat xeno nyálka fedi, halott emberekkel együtt. Visszafordulni már nem lehet, a zsilip lezáródik.

Frances veszi észre először az őket követő warriort. Sikerül elintézni és csak ekkor tűnik fel mindenkinek, hogy Duncan eltűnt, még időben sikerül kiszabadítani egy másik warrior karmai közül. További harcra nem kerül sor, az emberek elérik a folyosókon keresztül a szállóépületet, ahol meghúzzák magukat (találnak némi élelmet, Gavin felhívja a figyelmet a W-Y elrejtett kameráira, amiket kiiktatnak, illetve elolvassák a fürdőben lévő hullának az üzenettöredékét), az ablakok némelyike egy kráterre néz, ahol alienek és tojások vannak a királynővel. A csapat aludni tér, de mindig van két őr. Kramm Duncan sikolyára ébred, a férfit ugyanis egy alien elragadta. Kramm és Bjorn amennyire tudnak futnak, hogy kiszabadítsák, ám elkésnek, mert Duncant már a kráterhez vitték. Itt éri be őket Frances, aki elmondja, hogy Kelly is eltűnt. A kráter felől két arctámadó jön elő, lelőni nem lőhetik őket, mert akkor az alienek észrevennék őket, ezért Bjorn puszta kézzel elfogja őket és erősen a falhoz vágja azokat. Az ártalmatlanított lényeket Frances lövi szét a szállónál.

Az épület másik kijáratán távoznak, hogy megmentsék az elragadott két embert. Kellyvel találkoznak először, aki megviselt kinézetével és viselkedésével elárulja Kramm számára, hogy már fertőzött (megölné, de Frances nem engedi). Mivel a kráter szélén vannak, a tojások mocorogni kezdenek, Bjorn gyújtógránátot dob közéjük és kezdetét veszi a harc. Az alienek tucatjával özönlenek, java részüket Bjorn lövi cafatokra míg Jolena jól célzott lövésekkel ritkítja az ellenség sorait (Kelly mellett a warriorok csak elmennek, ez is bizonyítja, hogy fertőzött). A harc közben Kramm lelövi Duncant (az arctámadó még a fején) és Kellyt, eme tette miatt a küzdelem után Frances dühében lelőné az idegen szakértőt, de lehiggad és elteszi a pisztolyt.

A megfogyatkozott csapat (Bjorn fegyvere kiürült, így csak két óriási pisztolyt használ) egy újabb járatban halad céljuk felé, ám mindkét oldalról xenok támadnak rájuk. Bár a lelőtt alienek tetemei eltorlaszolják a többi xeno útját, ám így az emberek csapdába kerülnek, nem tudnak továbbmenni, legalábbis addig, amíg Kramm utasítására át nem ütik a falat, hogy egy másik járatba kerüljenek (a küzdelem során Jolena sav okozta sebeket szerez a térdére és kezére). Eljutnak abba a terembe, ahol a királynő volt, ám a W-Y előre elszállította az úrnőt innen, nehogy kárt okozzanak benne. Csupán egy lift van a teremben, ami a továbbjutás kulcsa, Gavin ekkor fedi fel igazi énjét: ő egy szintetikus és feltöri a lift kódját. A csapat eljut a vezérlőterembe, ám minden berendezés el van pusztítva.

Gavin behatol a rendszerbe és közli hány ember halt meg itt (167, legalábbis amennyit a kamerák rögzítettek) és elmondja, hogy a dokkban van egy régi hajó, amivel el lehet érni a holdon levő W-Y megfigyelőállomást, ahol 5-10 tudós nézi az eseményeket. A képernyőre vetíti a dokkhoz vezető út térképét, ám vírust kap és elpusztul. Jolena, Kramm, Bjorn és Frances tovább halad, ám egy többszörös kereszteződésnél megtorpannak, Kramm némi gondolkodás után kiválasztja a helyes irányt (a többi járatban igazi fészek nyálka van, ám az általa választott járatban mű fészeknyálka van). Az alienek újabb rohamot indítanak (eddig egy-egy warrior próbált lopakodva közelebb jutni az emberekhez, hiába), amiben Jolena meghal, illetve Kramm megsérül. Az őrjöngő Bjorn visszaveri a támadókat, felesége halála megviseli, nem akarja elhagyni a bolygót, itt akar maradni és addig küzdeni amíg meghal.

Frances és Kramm rábeszéli a nagydarab férfit, hogy tartson velük, mert nélküle nincsen esélyük. A dokk ajtaját Bjorn egy feszítővassal nyitja ki, ám a hajót egy robot őrzi (a robot a tojásokat szokta felszedni és elvinni), ami iker gépfegyverével tüzelni kezd Bjornra, aki eltereli a gépet, miközben Frances és Kramm a plazmapisztolyaikkal próbálnak kárt tenni a robotban. Kramm több lövéssel kiiktatja az egyik gépfegyvert, ám ezzel kivívja a robot figyelmét, ami őt kezdi lőni. Kramm átbújik a dokk ajtaján, ám a túloldalon alienek fogadják. Bár sikerül visszajutni a dokkba (fegyvere kiürült, ráadásul újabb sérüléseket szenved el), ám egy warrior leteríti és próbálja szekunder nyelvével meglékelni a férfi fejét, Kramm elég ideig kitart, hogy Frances lelője a lényt. Mindeközben Bjorn rámászik a robot hátára és feszítővassal kezdi ütni annak fejét, a gép leveti magáról, ám az elhelyezett két gránátot már nem tudja, így a robbanásban megsemmisül.

Úgy tűnik Bjorn meghalt, ám nem, életben van, bár a lábainak annyi és a gép lánctalpa rajta van. Kramm elrohan a hajóhoz, hogy találjon valamit, amivel segíthet (talál ételt, elsősegélycsomagot és egy nagyobb vasrudat), a rúddal átbillenti a robot maradványait, hogy Bjornt ki lehessen húzni. A hajóhoz tartanak, ám alienek jönnek elő, ami még rosszabb: Frances pisztolyában csak három lövésre elegendő energia van, ám négy alien. Szerencsére a három xeno még fiatal, így meghátrálnak, mikor sikerül megölni a falkavezért. Az embereknek sikerül elérni a hajót (a próbálkozó alieneket Kramm vasrúddal riasztja vissza), ám Kramm elfelejtette becsukni a hátsó bejáratot (itt jött be elsőnek), amin keresztül bejut egy warrior. A dulakodás közben Kramm felnyársalja ellenfelét.

Frances beindítja a hajót és mivel más választásuk nincs, áttöri a kupolát és egyenesen a W-Y állomás felé tart, amibe szándékosan beleütközik, hogy majd bejussanak (a három ember szkafanderben van). 7 tudós várja őket fegyverekkel, ám Kramm egyetlen lövéssel likvidálja a vezetőt és megadásra készteti a többieket (nem is sejtik, hogy Kramm pisztolya már üres). Behozatják Bjornt, akit ellátnak, Kramm pedig rögzíti a történetét, hogy legyen bizonyíték a W-Y ellen, ám a kiérkező céges fegyveresek tesznek róla, hogy a történet titok maradjon.