FANDOM

Az Aliens könyvtrilógia második része. Előzménye az Aliens: Idegenek a Földön, folytatása az Aliens: Ripley Háborúja. A könyv a hasonló nevű képregény alapján íródott Steve Perry jóvoltából 1993-ban.

Történet

2194 májusa, a USS American hajón Billie, Davey Arthur Wilks tengerészgyalogos őrmester és Mitchell Bueller sérült szintetikus ébred fel a mélyálomból. Már egy hete, hogy felkeltek, de más hajót nem látnak (a Földről 50 másik hajóval együtt indultak el).

Billie álmában érzi, hogy alienek vannak a hajón. Wilks és Mitch nem hiszik, hogy lennének a hajón, de azért az őrmester körbenéz a nővel. A hajófar raktárán kívül mindent megnéznek (a raktár le van kódolva és nem lehet kinyitni). Amikor visszamennének Mitchhez, megszólal a tűzjelző és hamarosan mindent tűzoltó folyadék borít. A tüzet egy sav marta ajtó okozta. Wilks és Billie bent egy halott alient talál és négy kapszulát, amiben négy halott ember van. Mellkasukból xenok törtek ki órákkal ezelőtt. Wilks észrevesz egy feléjük közeledő idegent, amit lelő, a két embernek futnia kell, ha nem akarják, hogy az átmart fedélzeten keresztül az űrbe kerüljenek. Egy zsilipajtó kezd lecsukódni, amin a nő átjut, de Wilks alászorul, azzal fenyegetve, hogy kettészakad a katona teste. Billie az ajtót kitámasztja a pisztollyal, elég időt adva a férfinak, hogy átjusson.

Mitch egy takarító robotra kamerát erősít, hogy megkeressék a maradék két idegent (Billie ötlete). Ez sikerül is és nagy zajt csapva a raktárba csalják őket a robottal. Amikor a két xeno odaér, Mitch kinyitja a zsilipeket, a potyautasok kirepülnek, ám az egyik megkapaszkodik a hajó burkolatán. Billie mágneses talpú szkafanderben megy ki, hogy megölje (a karabélyban csak négy lövedék van). Az alient sikerül kicseleznie, így az elkezd sodródni az űrben, egyre távolabb a hajótól. Billie észreveszi, hogy a fúvócöveknél is van egy idegen, de azt Mitch porrá égeti a fúvócsövek bekapcsolásával.

Két nap múlva katonai adásokat fognak és néhány nap múlva a hajó landol egy Hold nagyságú bolygón. Egy kupolalétesítménybe szálnak le a (3. Bázis néven ismert az ott élők számára), ahol egy szakasznyi tengerészgyalogos várja őket egy dandártábornokkal, akit Thomas A.W. Spearsnek hívnak. Wilks elmagyarázza, hogy ők nem fertőzöttek és a négy alient megölték. Spears dühös, amiért a szállítmányát elpusztították, de reménykedik benne, hogy a két emberben van embrió. Elkülönítőbe záratja őket. A triót ahogy a zárdába viszik, látják a kapszulákba zárt több mint 100 alient és arctámadót, amiken a tudósok kísérleteznek. Powell őrnagy (Spears helyettese) tájékoztatja a tábornokot Wilksék történetéről. Spears örül, hogy olyanokkal hozta őt össze a sors, akiknek nagy tapasztalatuk van az idegenek terén és többször harcoltak már velük, ezért elrendeli, hogy engedjék el őket és találkozzanak vele.

Eközben Wolfgang R. Renus elsőosztályú közlegény, Sean J. Peterson tizedes és Jason S. Magruder elsőosztályú közlegény felkészül, hogy elhagyják a bázist és a 4-5 napra lévő civil kolóniára meneküljön. Nem tudják, hogy Spears még a mosdókat is bekamerázta, így előre tud a tervükről. A dezertőrök leütik a zsilipajtónál lévő őrt és ellopnak egy terepjárót.

Spears ebédelni hívja Wilkséket. A trió látszólag belemegy, hogy támogatják a tábornokot (tudják, hogy embereket áldoznak fel az alienek szaporítására). Spears terve egy saját idegen sereggel visszafoglalni a Földet. A trió bárhova mehet a bázison, Mitchet elviszik megjavítani. Billie a Földről érkező régebbi adások közül egy Amy nevű kislányról és hozzátartozóiról szóló videókat kezd nézni. Valamiért úgy tekint Amyre, mintha a lánya lenne és amikor teheti, róla szóló videókat keres és néz. Mitch új lábai egy robottól vannak, Billieben szánalmat gerjeszt és összevesznek, de később kibékülnek (Billie nem tudja, hogy szereti vagy gyűlöli Mitchet, később szeretni fogja). Wilks a USS American fedélzetén néz körül, Powell követi. Az őrnagy elmondja, hogy a hajón nincsenek kamerák és nyíltan lehet beszélni. Powell azt akarja, hogy Spears halott legyen, mert egy őrült és előbb utóbb mindenkit megölet. Spears rájött, hogyha a királynőt a tojásaival zsarolják, akkor az engedelmességre inti a kifejlett idegeneket (egy alkalommal egy lángszórós katona elégetett egy tojást, később egy másik katona egy öngyújtóval ment be a fészekbe, de meg sem támadták). Mivel Powell nem tudna embert ölni, csak önvédelemből, ezért Wilksen áll a feladat. Ő el is kezdi a kommunikációs rendszerek megsemmisítését, miközben maga mellé állít néhány katonát és elzárja a Spears pártiakat.

Nightmare Asylum Cover

Az amerikai kiadás borítója, a magyar első kiadásnak is ez volt a borítója.

Spears eközben egy szakasz katonával a civil bázison várja a dezertőrök megérkezését. Ők az indulástól számított negyedik napon megérkeznek, túl későn veszik észre, hogy a civilek helyett alienek veszik őket körbe. A katonáknak esélyük sincs, bár megölnek néhány xenot mielőtt meghalnak. Spears a harcot rögzítette és a 3. Bázison akarja bemutatnim mint oktatófilmet. Balszerencséjére egy mágneses vihar miatt a kolónián kell maradnia szakaszával és az alienekkel. Idejét hasznosan tölti, a xenokra ráfesti a szakaszuk számát ( 7 századba tömöríti őket a szivárvány mindenfajta színével jelezve. Egy század 20 vagy kevesebb idegenből áll).

Amikor a vihar elmúlik, elindulnak, a tábornok egy titkos adón tudja, hogy a bázison baj van, ezért egy távirányított koptert küld maga elé. A bázison Wilks felkészül, hogy megöli a tábornokot mielőtt a bázis közelébe érne. Az egyik terepjáró gépágyújával tervezik leszedni a koptert.

A csali koptert lelövik, de Wilks észreveszi, hogy egy másik tart feléjük. Gyorsan kiszállnak a járműből és a bázis felé futnak, mielőtt Spears koptere felrobbantaná a terepjárót. Wilks a bázison belül elrendeli, hogy a lázadók kapjanak fegyvert és őrizzék a bejáratokat. Spears és szakasza (25 fő) egy kevesek által ismert bejáraton megy be speciális védőruhában (mágneses talp, oxigén palackok), de előtte egy hologram segítségével kiparancsolja az alieneket.

A bázison lehetetlen védekezni, mert az idegenek támadása váratlanul éri a védőket. Spears és csapata is bejut, de őket a xenok nem támadják (eltekintve 1-2 lénytől, amiket lelőnek). Wilks, Billie és Powell a hajók felé veszik az irányt, hogy elmeneküljenek (természetesen harcba is keverednek néhányszor). Mitch próbálja Spearséket harcképtelenné tenni (kikapcsolja a gravitációt és elzárja a légcsapokat, de mivel a katonák számítottak erre, ezért egy fős veszteségtől eltekintve átjutnak az akadályon). Spears a dokk felé veszi az irányt, ahol elkapják Wilkséket, akik próbáltak bejutni egy hajóba.

A tábornok elmegy felügyelni az alienek berakodását. 6 őrt Wilksék őrzésére hagy hátra, Mitch kikapcsolja a fényeket, ezzel arra kényszerítve az őröket, hogy felvegyék a szellem szemeket, ám ekkor a fényeket visszakapcsolja, így megvakítva az őröket, akiknek a fénynek több milliószorosát kell elviselniük.

A tiró leüt szintén három őrt és elveszik ruhájukat, majd Powell vezetésével a USS MacArthurra készülnek felszállni (ebbe pakolják az alieneket a királynővel együtt, miközben Spears a USS Jacksonon fog egyedül utazni. A katonáknak azt hazudja a tábornok, hogy a USS Granttel fognak felszállni, de a valóságban minden hajó hajtóművét felrobbantatja 30 perccel az indulása után). Egy katona észreveszi Wilkséket, az őrmester gyorsan lelövi. A haldokló katona utoljára megereszt egy sorozatot, amivel fejbe lövi Powellt. Billie és Wilks felszáll az automatikusan induló hajóra, amivel elhagyják a planétát.

Mitch utoljára beszél Billiékkel. Az android a bázison maradt és semmilyen esély nincs, hogy kihozzák. Biztosra veszik, hogy a szintetikus is megfog halni, mert a bázison az alienek rájöttek, hogy a királynő elment. Elkezdik a tengerészgyalogosokat támadni.

A duó mélyálomba fekszik. Amikor felébrednek, már csak hetekre járnak a Földtől, ami idő alatt még átjuthatnak Spears hajójára és megölhetik őt. Wilks terve, hogy csőrakétákkal fognak átszállni amikor a két hajó lassítani kezd. Spears az érzékelőktől tudja, hogy két személy van a MacArthuron, ezért felkészül.

Wilks és Billie kivédik a tábornok próbálkozását, hogy harcképtelenné tegye őket (zéró gravitációban bedobott egy pár gránátot, ám ezeket Wilks szétlövi), de végül csapdába esnek. Wilks ajánlatot tesz: ha elengedi őket egy mentőkabinnal, akkor megmondja hol vannak az időzített bombák a másik hajón. Spears kénytelen belemenni, mert ha tényleg vannak bombák, akkor az egész terve csődöt mond, hogy visszaszerezze a Földet. A páros a Jackson holtpontjában hagyja el a területet (nem akarják, hogy a tábornok szétlője őket). Spears átszáll a MacArthurra, rájön, hogy nincsenek bombák.

A duó a Gateway állomáson landol, ahol miután átvizsgálták őket (nehogy alienek legyenek a testükben) élő adásban láthatják Spearst, aki Dél-Afrika Natal tartományában száll le szörnykommandójával. Az idegenek nem engedelmeskednek neki és hamarosan rátámadnak. Spears megöl egy idegent, de többre már nem futja, mert a királynő megfogja és letépi a fejét. Billie és Wilks találkozik a régóta halottnak hitt Ripley hadnaggyal (ekkor 2194 novembere van).