FANDOM

1516-2063-thickbox

Író:

S.D. Perry

Kiadás ideje:

1996 Április

Kiadó:

  • Bantam Spectra Book (USA)
  • Szukits (Magyarország)

Terjedelem:

228 oldal (új kiadás, magyar)

Fordította:

Szántai Zsolt

1996-os könyv, amit S.D. Perry írt a képregény alapján 1996-ban. A képregény kap egy játék folytatást, Aliens: A Comic Book Adventure néven.

Történet

Az Arkham nevű katonai hajó eléri az Innominata állomást. Anthony Crespi USCM orvos ezredest D.U. Pickman admirális küldte ide, hogy nézzen utána mi is történik az állomáson, mert Dr. Paul Church talán idegenekkel kísérletezik. Maga az űrállomást Thaves admirális vezeti, de valójában Church a főnök. Crespi feladata Church mellett dolgozni és megtudni mi az igazság. Church örül az új partnernek, aki értelmes, neki megmutatja min is dolgozik (hamar rájön, hogy Crespi kémkedni jött). Egy idegent mutat meg, ami az alattuk levő labirintusban van. Crespiben azonnal feltörnek az emlékek ami, vele történt Solano holdján.

Church elkezdi a kísérletek bemutatását: egy régóta éhező idegen elé egy disznót és egy fegyverest visznek. Church elmondja, hogy az alienek inkább éhen halnak és helyette harcolnak. Áramütéssel kiütik a lényt, így a fegyveres elmehet. A következő tesztben a szabadulás és a disznó között kell választania, a xeno a disznót választja és széttépi a jószágot.

Eközben Sharon McGuinness (az egyik katona, aki Crespivel jött) átnézi az állomás rendszer adatait, de nem talál semmit, ami neki kellene.

A következő kísérletben egy fegyveres és egy fegyvertelen embert küldenek be, Church itt bebizonyítja, hogy az idegenek mindig a legnagyobb veszélyforrásra támadnak. A xenot újra kiüti az elektrosokk, az emberek elmennek. A következő kísérletben két fegyveres megy be, de az egyik bedrogozott állapotban, a drogos az akaratával megállítja a támadó lényt. A doktor elmondja, hogy a legyengült idegenek az emberek elszánt akaratával akár meg is állíthatóak egy kis időre. Crespi rájön, hogy ez hatalmas felfedezés és ha tovább folytatják a kutatást, akkor az idegeneket könnyen le lehet győzni, boldogan vállalja, hogy ebben segít Churchnek (a doktor elmondja, hogy tucatnyi alient használt már fel, de már csak 5 maradt és eddig 0 ember halt meg a kísérletek során).

Riasztás jön, miszerint egy alien megszökött. A kamerák segítségével tudják hol van: Mortenson hadnagy közelében. A hadnagy a szkafandereket javítgatja, ahogy az üzenetben írva volt, amit kapott. Church megpróbálja a férfit biztonságos helyre terelni, anélkül, hogy megmondaná mitől is kell menekülnie. A férfit megöli a xeno, később egy egység sikeresen ártalmatlanítja az idegent.

Sharon elmondja Crespinek, hogy szándékosan engedték ki a xenot: a jeladóját eltávolították és feromonokkal a hadnagyhoz csalták. Az ezredes felhatalmazza a nőt, hogy derítse ki annak a személynek a nevét, aki az üzenetet küldte Mortensonnak. Nem is sejtik, hogy Church a kamerán keresztül minden szavukat hallja.

Másnap Mortenson maradványait kilövik az űrbe. Sharon elmondja magáról, hogy miért is akart az állomásra jönni: David Lennox (Church előző segédje) a férje volt és Church után kutakodott. A férfi egy zavaros üzenetet küldött még el a halála előtt, majd a fiatal pár házát ismeretlen emberek feldúlják, Sharon tudni akarja, hogy miért kellett férjének meghalnia. Elmondja még Crespinek, hogy 34 ember halt már meg, akik nem az évente érkező hajókról jöttek, hanem ismeretlen hajókról hozták őket. Az elmúlt 5 évben háromszor érkezett ilyen hajó.

La

Régi kiadás borítója.

Crespit hívatják, mert egy idegen haldoklik. Church a hullán megmutatja, hogy mikre jött rá. Crespi maga is rájön, hogy ezek fontos dolgok. Church magában elégedett, hogy lefoglalta az ezredest, aki már kezd felhagyni a nyomozással. A boncolás reggelig tart, a fáradt Crespit Sharon felkeresi. A nő elmondja, hogy az állomás alatt van egy titkos helyiség, ahova csak Church kódkártyájával lehet bejutni. Crespi megszerzi a kártyát, de egy alien már várt rá. Energiamező generátorral kiüti a lényt, amíg a biztonságiak megérkeznek. Az ezredes rátámad Sharonra, mert azt hiszi, hogy a nő szándékosan küldte a halálba. Sharon elmondja, hogy tudja bizonyítani Church bűnösségét, ha benéznek a titkos helyiségbe. Ott rájönnek, hogy Church egy eszement tudós: a duó emberek testeit látja gépekre kötve, de a legbizarrabb, hogy mindegyik él, még a fejetlen emberek is. Megtalálják Mortenson és David tetemét is.

Megérkezik Church is, aki fél kézzel felemeli a rá támadó nőt, majd mikor megnyugodott, leteszi. Crespi kezéből gyorsan elveszi a pisztolyt és elferdíti a csövét. Elmondja történetét, hogy mire is valók ezek a kísérletek: 40 évvel ezelőtt családjával és más emberekkel az RLW 1289-re tartottak, de útközben egy holdon landoltak, hogy egy lezuhant hajó információs dobozát megszerezzék. Egy csempészhajó roncsait találták meg, amin idegenek voltak. Az embereket a fészekbe vitték be, ahol Church 43 napot töltött és egyedüli túlélő lett. A szerencséje az volt, hogy egy feketepenésznek nevezett anyag legyengítette, majd megölte az idegeneket. Church nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a betegség terjedjen, még az ebihalszerű lényeket is megmérgezte. Így a xenok, amik ezeket ették, mint gyógymódot, gyorsan meghaltak. Az összes alien meghalt és Church végre kijuthatott a fészekből. A hajón kioperálta magából a mellkasrobbantót, ami már jó ideje halott volt. A segítség egy hónap múlva érkezett meg. A Weyland-Yutani a veszteségért cserébe pótolta Church sérült testrészeit, így teste egy része gép lett. A doktor azóta is próbál egy olyan anyagot létrehozni, ami megöli a xenokat. A feketepenésszel és az ebihalakkal soha többé nem találkozik. Időközben feltalálta az időszérumot és néhány gyógyszert, amivel emberek tömegeit mentette meg. A mostani kísérleteiben a telepatinnal próbálkozik.

Aliens Labyrinth novel

Amerikai kiadás.

Church elmondja, hogy Sharon a Grant Corporation kéme, ezért kéri, hogy tartóztassa le a nőt. Crespi tépelődik magában, hogy kinek higgyen, de mivel Sharon elmenekül, így úgy hiszi, hogy Church mond igazat. Elkapja a nőt a veremben (ahol a xenokon végezték a kísérleteket). Church felülről őket nézi és elmondja, hogy ő hazudott és ők most egy kísérlet részei lesznek. A páros kénytelen a labirintusban előremenni, mert különben halálra sokkolja őket a doktor. Elmennek egy helyhez kötött alien előtt, Sharon felmászik a létrán, de ott egy idegen elkapja a karját. Eközben lent Crespire támad a xeno, ami eddig helyhez volt rögzítve. Sharont a meggyengült lény elejti, Crespire a másik lény meg nem támad, mert tart az áramütéstől. Kinyílik egy ajtó, amin a pár bemegy, de Crespi súlyos sérülést szerez: az egyik idegen a vállától a csípőjéig végighúzta karmait mielőtt az ajtó becsukódott volna.

Crespi a doktor iránt érzett dühéből nyer erőt a továbbhaladáshoz. Sikerül egy rögzített elektromos sokkolót szerezniük, amit az ezredes felhasznál a rá támadó alien ellen. Sikerül megsérteni a lény fejét és megfutamítani, Crespi viszont halálán van a rá zúduló sav miatt. Megkéri Sharont, hogy végezzen vele, ezért a nő eltöri Crespi nyakát. Sharon elindul Church vélt helye felé, eközben a sérült idegenre rátámad két fajtársa (Crespi a lény pszichikai vevőjét sértette meg, így a fajtársai más élőlénynek hiszik), a xenok harcából csak egy idegen jön ki élve.

A nőre nem támad a lény, mivel Sharon nem fél tőle és a dühe miatt a legyengült alien inkább elhátrál. Church többször is megdöbben a látottak miatt és újra érezni kezdi a félelmet, miközben Sharon elkezd felmászni hozzá. A nő a tudós fejét néhányszor a korláthoz üti, majd ledobja az idegenhez. Church szerencséje, hogy az őrök megérkeznek és lelövik az alient, Sharont pedig leütik.

Három hét múlva Sharont elviszik a tengerészgyalogosok Crespi megölésének vádjával. Church még lábadozik, de megváltozott: újra vannak érzelmei. Tovább folyatja kísérleteit, de ezúttal Crespi testén is, a titkos laborja továbbra is titkos marad.