FANDOM

Az Aliens könyvtrilógia első része. 1992-ben írta meg Steve Perry egy Aliens képregény könyvadaptációjaként. Folytatása a Lidérces Utazás és a Ripley Háborúja.  Bár egy képregény alapján íródott, a könyvben vannak eltérések, mint ahogy a többi képregény alapján íródott könyvnél is.

Történet

2192 a Parti Őrség Dutton nevű kutter hajója a szokásos feladatát végzi, vagyis az embernél nagyobb szemeteket távolítja el az űrből, amikor is egy 60 éve sodródó hajóhoz érnek és beküldik a szondát. A két pilóta egy hullát lát, sav marta nyomokat és vérrel írt szavakat (ÖLJETEK MEG MINKET!). A szonda letölti a hajó adatait és térne vissza, de a kamerák elromlanak. A szonda visszatér, de egy alien van rajta, ami bejut a Duttonba és megöli a két pilótát. Mivel a szonda előzőleg robbanószert tett a roncs hajóra, nagy lesz a robbanás, mikor az irányíthatatlan Dutton beleütközik a roncsba. Minden elpusztul, kivéve a kék dobozt, ami mindent felvett és tárolt. A doboz a kormányhoz kerül, amit dr. Wadidslaw Orona is lát. Mivel csak egy olyan tengerészgyalogos van, aki már küzdött alienek ellen és túlélte, Davey Arthur Wilks tizedest gyorsan felkeresik. A katonai zárdából kiengedik és személyesen Orona meg egy tengerészgyalogos ezredes (Bill H.S. Stephens) beszéli rá, hogy egy csapattal menjen arra a bolygóra, ahonnan a sodródó hajó jött. Orona egy élő alient akar megszerezni. Wilksnek választása nem lévén elfogadja, hogy ő is a csapattal tart, megtudja, hogy Billie is a Földön van egy gyógyintézetben. A lány a másik túlélője a Rimen történt xeno kitörésnek, ahová Wilkset és szakaszát küldték. Wilks és Billie az egyetlen túlélők, de történetüket senki sem hitte el. 13 év telt el azóta és Billie felnőtt lett, élete nagy részét a kórházban töltötte, ahol visszatérő rémálmokkal küszködik (valójában kitörölt emlékei a Rimről), amiket sehogy sem lehet kezeltetni.

Egy Salvaje nevű férfi eközben egy holotechnikussal, Pindarral elkezdi illegálisan sugározni adásait, hogy csatlakozzanak a Szeplőtelen Fogantatás Egyházába. Mivel rengeteg hasonló ember próbálja az embereket más hitre téríteni, Salvaje tevékenysége csak egy lenne a sok közül, de ő arra buzdítja híveit, hogy magukat alien keltetőnek használják. Mivel az idegenek létezéséről egy szűk kör tud, felfigyelnek a férfira és elkezdenek nyomozni utána.

Egy hónap múlva Billiet kihallgatják a doktorok és hogy véglegesen megszabadítsák rémálmaitól, kiégetik agya egy részét a lány ellenkezésének ellenére. Wilks ezt megtudja és az indulása előtt kimenti a lányt az intézetből és a Benedict hajóra viszi, ami hamarosan elindul 34 tengerészgyalogossal és a 9 fő legénységgel (Billiről Stephens nem tudja, hogy a hajón van). Titokban Patrick Massey a Bionational Corporation legjobb embere, aki a piszkos ügyeket végzi (gyilkosság) megkapja feladatát Greentől és Redtől, miszerint állítsa meg a kormány embereit abban, hogy egy alient szerezzenek, mert a cég már szerzett egyet az egyik hajójukon (amiből csak a kék doboz maradt, a pilóta fején levő arctámadó hibernálódott az emberrel, bizonyára a kyro kapszulában) így a cégnek elég ideje lesz, hogy hasznos infókat szerezzenek a lényről és annak felhasználásáról (új páncélzat, gyógyszerészet, fegyverek stb). A technikus, aki Masseynek küldi az üzenetet, kódolatlanul továbbítja, így a férfi felesége és fia látja azt. Massey hidegvérrel megöli őket, hogy a küldetés biztonságban maradjon, a cég az ügyet betöréses gyilkosságnak álcázza (a technikust Massey aznap megöli). A K-014 hajón feláldozható 19 fős EXP-Series androidokból álló csapatával a Benedict után ered.

Az út egy évig tart az ismeretlen bolygóhoz. Eközben történik, hogy a Bionat a Bionational San Antonio Facilityben az idegen által megfertőződött Likowski James T. nevű pilótát szigorú felügyelet alatt tartják, várva az idegen megszületését. Tobias Dryner és Louis Reine felügyel a munkáért. A mellkasrobbantó mégis olyan hamar tör ki, hogy belerágja magát Reine ruhájába, egészen a bőre alá. A menekülő férfit Dryner lövi le, nehogy szem elől tévesszék. A hullát és a benne levő lényt a Bionational Lima Facilitybe szállítják, ahol királynővé alakul. Salvaje ezt kapcsolatain keresztül megtudja és szektásaival megtámadja az intézetet, sikeresen. Kb. 12 fő fertőzi meg magát és viszik el őket társaik, mielőtt az önmegsemmisítő berendezés felrobban. Egy nap múlva Pindart kihallgatják, Orona egy FTSZ tiszttől tudja meg a híreket. Összevágott kamera és egyéb felvételekből nyomon tudja követni a történéseket, a robbanás előtti percekről nincs semmi. Senki nem tudja, hogy hányan jutottak ki megfertőzve (Salvaje maga is megfertőződött és nem tudni mikor halt meg). Elkezdődnek a kutatások a túlélők után, hogy semlegesítsék a veszélyt, nehogy alien királynők keletkezzenek a Föld bármely részén.

A Benedict majdnem eléri a bolygót, a legénység már talpon van. Az ezredes rájön, hogy egy plusz fő is a hajón van, de nem tehet ez ellen semmit. Billie barátságba, majd szerelembe esik egy Mitchell Bueller nevű katonába. Wilks (ekkor már őrmester, de csak Stephens parancsolhat felette) próbálja eltiltani őket, sikertelenül, mert Billie lefekszik a katonával. Eközben Stephens megöli T.J. Easley közlegényt, nehogy lebuktassa, hogy titokban Masseynek segít. A testet az űrbe dobja egy gránáttal, öngyilkosságnak mutatva a tengerészgyalogos halálát. Később mikor a szolgálatos katona észleli, hogy egy hajó követi őket, Stephens lelövi a nőt. Massey és androidjai átszállnak a Benedictre és hamar elfoglalják azt. Stephens a fegyverekről leszerelte az adagolószerkezetet, így a tengerészgyalogosok fegyverei nem működnek. Két android, illetve négy tengerészgyalogos hal meg és további két katona sérül meg. Wilkset Stephens fogja el, az áruló ezredest a megérkező Massey lövi le, mivel már nincs szüksége rá, ellenben a fogoly katonákra igen, őket a bolygóra akarja ledobni fegyvertelenül, hogy az idegenek megfertőzzék őket és később androidjai kihozzák őket, így több alient visszahozva a Földre. Billie biztonságban van, hiszen a támadók nem tudnak róla.

Earth Hive Cover

Amerikai kiadás. Az első magyar kiadásnak is ez volt a borírója.

Az embereket landoló egységekkel viszik le, miközben 6 kisebb repülő szerkezeten az androidok plazmafegyverekkel fedezik őket a fészkekig (összesen 12 android). Az 1. szakaszban van Mitch, Blake, Ramirez, Chin, Smith és Mbutu. Ahogy a fészek felé menetelnek, az androidokra szárnyas lények csapnak le. A gargoylek leszednek három lebegőt, 5 android pusztul el a harcban, a tengerészgyalogosok biztonságban vannak a fészek közelében. Szerencséjükre az egyik túlélő androidot elkapják és elveszik fegyvereit. Mitch a pisztolyt, míg Blake a plazmafegyvert kapja meg (később az androidot a társai lelövik). Mitch vezetésével a katonák kerülőúttal indulnak a leszállóegységhez.

Eközben Massey a többi három lebegőt a megölt androidok helyére vezényli. Billieről továbbra sem tudnak. A nő hámozóval és sodrófával elindul, hogy fegyvereket szerezzen. Útközben megöl egy androidot és folytatja útját a fegyverraktárhoz, ahol szembesül a ténnyel, hogy azok használhatatlanok, azért néhányat magával visz. Stephens irodájánál egy újabb őrt öl meg és megtalálja a fegyverek alkatrészeit, így már képes lőni. Követi Wilkset, akit Masseyhez rendelnek. Mitch és emberei ugyanis lelőttek három lebegőt (a katonák álca ruhájukban szinte észrevehetetlenül mozogtak lent, míg az androidok lebegői kiváló célpontot nyújtanak, újabb fegyverekhez jutnak a katonák, miközben a landolóegység felé mennek).

Wilksnek utasítania kell katonáit, hogy tegyék le a fegyvert, ezt nem teszi meg, mert tudja, Massey úgyis megölné. Massey már készül megkínozni az őrmestert, de Billie közbelép. A nő elsőre nem meri lelőni, ám mikor a férfi majdnem lelövi, a nő a földön heverve egy szerencsés találattal leteríti. Egy újabb lövéssel megöli Masseyt, mielőtt a férfi élesíthette volna a gránátját, amivel mindenkit megölhetett volna. Wilks próbálja hatástalanítani a bombát, ami a leszállóegységen van, sikertelenül. A robbanásban Ramirez életét veszti, a többi katona sértetlenül megússza. Azt hiszik, hogy örökre a bolygón rekednek, Wilks hívja őket, miszerint leküld értük egy másik landolóegységet. Egy másodtiszt segélykérése szakítja őket félbe. A másodtisztet és embereit a xenok megtámadták és a fészekbe viszik. Mitch katonáival a tiszt után erednek, hogy megmentsék a túlélőket Wilks és Billie tiltása ellenére.

Wilksék a hajón maradt négy androiddal végeznek és beszállnak a landolóegységbe, amivel ahhoz a fészekhez mennek, ahová Mitchék tartanak. Wilks előtte időzíti a nukleáris bombákat, hogy 6 óra múlva pusztítsák el a bolygót, ha nem térnének vissza. Reggeledik mikor Blake lelő két androidot egy sérült lebegő közelében. A katonák behatolnak a fészekbe, hogy a túlélőket megmentsék.

A fészekben csak egy embert találnak, aki még él, kiviszik (már csak Mitch és Blake van életben, a többieket megölték az alienek). Mitch gránátokkal elpusztít néhány tojást. Keresztülharcolva magukat a xenokon, kijutnak a fészekből (pár tucat idegen tetemét hagyva maguk mögött). Wilksék már landoltak a fészek előtt és várják, hogy a katonák előjöjjenek. Mitch alkotja a hátvédet, egy alien kettészakítja derékban. Billie ekkor döbben rá, hogy akibe szerelmes, valójában egy szintetikus, megutálja amiért nem figyelmeztette. Wilks a xenot kilövi a hajó gépágyújával, miközben Blake visszamegy Mitchért és elviszi a hajóra. Időközben rengeteg alien kezd támadni, a gépágyú kifogy a lőszerből, mielőtt felszálltak volna, néhány idegen ráugrik a hajóra, amin tönkreteszik a bal hajtóművet. A csapatnak le kell szállnia és meg kellene javítani, ami lehetetlen, mert az alienek ott nyüzsögnek. Az emberek felkészülnek a halálra. Mikor kilépnek, 50 xeno hullát találnak, amit egy space jockey ölt meg. A lény Billie fejében kezd kutatni és előhozza annak elfeledett emlékeit. A nő hihetetlen gyűlöletet érez a lénytől a xenok iránt. Csak azért mentette őket meg, mert ott voltak az alienek. Billie fejben utasítja az űrutast, hogy távozzon, mert a bolygó órákon belül nukleáris bombákkal lesz elpusztítva. A pilóta elmegy, az emberek egy óra alatt végeznek a javítással, majd felszállnak a Benedictre. A nukleáris bombák elpusztítják a bolygó élővilágát és ha maradtak is alienek, azok éhen fognak halni táplálék hiánya miatt (legalábbis Wilks ezt hitte, a valóságban nem okozott maradandó kárt). Masseytől tudják, hogy van a Földön egy alien, de nem törődnek vele, mert mit tehet egyetlen alien? Mélyálomba mennek és nem kapják meg a híreket, amik percekkel később jönnek a Föld inváziójáról. Az út vissza 9 hónapig tart, miközben követi őket a pilóta a hajójával.

Hogy mi történt a Földön? Orona lesz az alienek kiirtását célzó katonai műveletek vezetője. A kezdeti fészkeket könnyen elpusztítják (pl.: New Chicago, Little Miami, Madrid, Havanna). Ahol eltűntek az emberek, oda katonákat küldenek, akik sterilizálják a terepet és elzárják a fertőzött gyanús személyeket. Orona fürdik a dicsőségben és az újabb fészkeket a már edzet katonák könnyen felszámolják (néhány: Moszkva, Brisbene, Párizs, Antartic City). Az alienek kisebb fészkeket kezdenek létrehozni, amit nehezebb megtalálni. Az afrikai Elefántcsontparton 50 négyzetkilométeres területen közel 80 kisebb fészket irtanak ki, főleg Abidan felhőkarcolóiban és raktáraiban. A xenok ravaszabbak lesznek és már nagyobb testű állatokat is keltetőnek használnak. A limai labor pusztulása utáni 6. hónapban Orona hadosztály méretű akciót hajt végre Madagaszkáron, Diego Suarezben, ahol egy óriásfészket irtanak ki (több száz kicsi összekötve egymással). A 8. hónapban Orona atombombát dob le Jakartára. A komplexum megsemmisülése utáni 1. évben Ausztráliát karantén alá vetik. A menekülőket a Parti Őrség műholdjai égetik el. Az alienek egyre okosabbak és az emberek már védelembe szorulnak vissza. Megalakul a Katonai Szövetség, nevükhöz fűződik az a parancs, miszerint a katonák lelőhetik a gyanús egyéneket büntetés nélkül. Másfél évvel a limai kutatóintézet robbanása után a Föld elbukik. Sok ember hajókkal menekül más bolygóra, lehetetlen ellenőrizni őket. Még több bolygó lesz megfertőzve az idegenekkel. Egy mexikói katonai komplexumban Orona leadja utolsó adását és főbe lövi magát, mielőtt az alienek betörnek.

A Benedict túlélői megtudják a rossz hírt, miszerint a Föld elbukott, de azért leszállnak egy katonai intézetnél. Észreveszik, hogy a pilóta hajó idáig követte őket. Mikor leszállnak, egy tábornokkal kerülnek összetűzésbe, aminek eredménye, hogy Blaket lelövik és a hajó egyik fontos kábele találatot kap. Wilks megöli a tábornokot és az ott levő katonát. Wilkséknek sietniük kell, mert több ezer xeno tart a bázis felé és ha nem is az alienek, akkor az időzített atombomba öli meg őket. Hárman (a fészekből megmentett ember elmenekül) elkezdenek keresni egy teherhajót. A USS American teherhajóra beszerelnek olyan eszközöket, amivel már emberek is utazhatnak a hajón (Wilks négy katonát öl meg útközben). Az alkatrészeket más hajókról veszik el. Amikor a hajó elkezd felszállni, a trió beszáll és végignézik, ahogy egy 50 hajóból álló csoporttal elhagyják a Földet. Billie a fejében érzi, ahogy az űrutas rajtuk röhög. Megtudja a lény terveit, miszerint amint az emberek visszaszerzik a bolygót, ő majd leigázza őket. A trió végül befekszik a mélyálom kapszulákba, nem sejtve hová tartanak. A Földön 500-600 millió ember reked, akiket a későbbiekben nem csak az alienek, hanem az idegenek oldalán levő emberek is kezdik vadászni.