Advertisement

Háromrészes rövid Aliens képregény, amit a Dark Horse Comics adott ki a Dark Horse Comics #3-5 számában 1992 októbere és decembere között. A történetet Sarah Byam írta, David Roach rajzolta, Alex Wald színezte, a szöveget Phil Owen készítette és Jerry Prosser szerkesztette. Roach készítette az első borítót (#3), míg, Dave Dorman a másodikat (#5).

Az Aliens képregények sorában a Horror Show előtt jelent meg az Aliens: Renegade, majd követte az Aliens: Colonial Marines (képregény) és az Aliens: Earth Angel.

Történet

Luna, évekkel a Föld eleste után. Luna City, Hicks az Orson Masch Entertainment Industries felé veszi útját, hogy tesztelje az új virtuális valóság szimulátort. Enyhe hallucinogén tablettákat adnak neki, majd hátradől, miközben rákötik egy gépre. A hatás instant bekövetkezik, a férfi egy vízzel teli akváriumba kerül, ahol nincs egyedül. Egy cápa támad rá, ami leharapja jobb lábát, csakhogy Hicks nem adja magát könnyen és ujjait belemélyeszti a ragadozó kopoltyújába, megölve a bestiát. A férfi felúszik a felszínre, kimászik az akváriumból, csakhogy a sötét semmiből egy alien bámul az arcába.

A laborban Hicks ordítva tér magához, az orvosok kénytelenek nyugtatót beadni. Mindezt Lackster bukásnak könyveli el, míg Orson Masch sikernek. Utóbbi úgy gondolja megtalálta az aranytojást tojó tyúkot, hiszen ez a virtuális valóság szép summát fog neki hozni. Lackster amellett van, hogy a szerkezetet még tesztelni kell, nem áll készen arra, hogy már holnaptól elkezdjék reklámozni a kolónián. Főnöke irodájában tömören beszámol arról hogyan is működik ez az egész (lényegében egy rémálmot idéznek elő az embereknél, amit valóságnak fognak fel és nem tudnak önerőből felébredni belőle). Orson máris "Zsáner"-nek hívja a módszert, amiből 6 horror témát akar februárig berendelni. Ezt követően egyéb műfajok is terítékre kerülnek, például gyerekeknek szánt kalandok.

Lackster lelép főnöke irodájából. Bár Mr. Masch megígérte, hogy bőven kitömi majd pénzzel, a férfi nem nyugodt, hiszen 6 horror témát kell találnia. Még aznap beszél (monitoron keresztül) dr. Kaffal, aki a nonprofit "Ősfélelem Klinikát" vezeti, ami egy kisebb űrállomásnak is megfelel. A OMEI szépen támogatja eme helyet, Lackster ezzel fenyegetőzik: ha nem segít a doki, akkor lehet, hogy saját maga elveszti Orson támogatását és felzabáltatja őt az alienekkel, de ezzel egyetemben Kaf is megjárja, mert a klinika nem kap több pénzt. A helyi betegek egy része így is a virtuális valóság "végeredményeként" került ide, ráadásul Kafnak így is van elég dolga a normális betegekkel is, de nem tud nemet mondani Lackster utasítására.

A beszélgetés befejeztével Kaf foglalkozhat új páciensével. Robyn Miles (Hicks barátnője) retteg az alienektől, apja és anyja ezért hozzák őt a doktor elé, hiszen ha valaki, akkor ő biztos kitudja őt gyógyítani. A klinika arra specializálódott, hogy kikúrálja a traumatikus rossz emlékeket, amik rémálmokként vagy fóbiákként térnek vissza. Egy kifinomult géppel stimulálják és rögzítik a páciens rémálmait, így esélyt adnak neki legyőzni a félelmet. Kaf kitessékeli a szülőket, hiszen az első alkalommal mindig magukra hagyják a beteget, mert jó páran gátlással küzdenek, nem akarják, hogy mások lássák mitől rettegnek.

Robyn magára marad, a stimulánsok teszik a dolgukat és a nő előtt először egy sor tojás jelenik meg, majd egy fészekben találja magát. Hiába sikít az apja után, teljesen magára van utalva. Az álomban magára ölt egy xeno fejet és felsőtestet, így álcázva magát. 5 év telik majd el, mind az álomban, mind a valóságban. Robyn 7 nagy fészekből 4-et semmisít meg, a következőnél felfedi magát az ottani királynő előtt, mielőtt a fészket felrobbantja. Csakhogy egy xeno elfogja, Robyn hiába próbál szabadulni.

Visszatérve a valóságra. Kaf és Lackster személyesen találkoznak. Az OMEI embere nagyon nem örül annak, hogy több millió kreditet költött el, de cserébe csak alienekről készült rémálmokat kapott. Kaf emlékezteti kollégáját, hogy az emberiség a kihalás szélére sodródott, a Föld kihalt az alienek miatt, hát természetes, hogy az emberek legnagyobb és leggyakoribb rémálma a savvérű gyilkológépek lesznek.

5 év múlva Robyn apja panasszal keresi fel a doktort. Kifogásolja, hogy az egykor félős lánya egy kvázi zöldséggé redukált nővé vált a kezelések miatt. Az apa Kaf pofájába vágja, hogy jól tudja, hogy az OMEI-nak adja el a lánya, illetve a többi beteg rémálmait, de ennek véget fog vetni, bezáratja az egész kócerájt. A doktor nem hagyja ennyiben, nyugodtan közli, hogy itt egy valaki hibás, mégpedig az, aki idehozta a lányt. Mr. Miles már kész lenne átrendezni a férfi arcszerkezetét, de a tudós továbbra is nyugodtan közli: próbálkozhat bezárni a helyet, de a Luna City tanács és jó pár gazdag polgár nagyon is támogatja a klinikát. A Föld eleste óta mindenki fél az alienektől, de ezt nem merik bevallani. Az extrém rettegőket jobb elzárni a társadalomtól, mert mindenkit emlékeztetnek a valóságra.

Robyn újabb rémálmában egy kórházban tér magához, amit az alienek rohannak le. Kiugrik az emeletről és egy talált lebegő motorral hagyná el a várost, de az alienek így is utána mennek. A nő éppen egy víztest felett lebeg el, mikor az alienek lerántják a mélybe. Sötétség veszi körül és fulladozni kezd, majd hirtelen megpillantja apját és Hickset, aki máris hozza a lélegeztetőt. Mint kiderül, a büszke apa nem hagyta annyiban a dolgot, ő magához térítette a betegeket, egy lázadást indítva el a klinikán. Kaf bezárta magát az állomás keleti szárnyába, méghozzá a szenzor laborba. Egy gond van: a labor le van válva a szelvényezett állomásról. Robyn és Hicks szkafandert ölt és átlebegnek a doktorhoz.

Kaf lényegében nem tanúsít ellenállást, hiszen két olyan személlyel került szembe, akik fel vannak fegyverkezve és éveken át a legdurvább rémálmokkal viaskodtak. Hicks köszöni a kúrát és hálából alkalmazza Kafon a módszert. Egy szimpla elmeteszttel rukkol elő: kivesz a magával hozott dobozból egy tojást. A kérdés az, hogy ez valódi, vagy csak szimuláció. A dokinak két választása van: nyugodtan ül a létfenntartó berendezésben, megvárva a rendfenntartókat, akik fél órán, vagy legkésőbb napokon belül kiszabadítják, vagy lekapcsolódik a berendezésről és megpróbál küzdeni. Ha a tojás szimuláció, de Kaf küzd vele, akkor az oxigénveszteségbe hal bele, de ha nem küzd ellene, ám ami előtte van az valódi, úgy az arctámadó pecsételi meg sorsát.

A pár távozik, elhatározva, hogy kiaknázzák a speciális képességüket, miszerint az alienek szakértői lettek, amit katonákként alkalmazhatnak a Föld visszaszerzésénél.

Advertisement