Advertisement

Egyrészes Aliens képregény, amit 1998 júniusában adott ki a Dark Horse Comics. A képregényt írta és rajzolta David Lloyd, a szöveget Elitta Fell készítette és a szerkesztést David Land végezte. 2008 decemberében újra kiadták, mint az Aliens Omnibus: Volume 6 egyik képregényét. Az Aliens képregények sorában a Glass Corridort egy időben adták ki mint az Aliens: Stalkert, a két képregény után érkezett az Aliens: Wraith.

Történet

Valamikor a Föld visszafoglalása után. Frank, a profi bérgyilkos, aki 7 év alatt most követi el az első hibáját. Venusberg egy tornyában fojtózsinórral eliminálna egy férfit, aki éppen kilépett szobájából. Egy újabb melónak tűnik az egész, csakhogy a folyosón Frankre rátör a pánik, a gyomra idegbe rándul, elkezd izzadni, úgy érzi mindenki őt nézi és tudja mit csinál. A bérgyilkos félbehagyja munkáját és futni kezd. Meg sem áll az űrkikötőig, ahol egy űrhajóra száll fel. Itt Micky nevű ismerősét találja, aki szintén elakarja hagyni a bolygót. A hajó legénysége nem éppen tisztességes emberekből tevődik össze: általában drogot csempésznek, másodsorban embereket, ám most még egy acél magnitba zárt alient is.

Corillo kapitány nem biztos az egészben, de az üzlettársa (aki befogta a lényt) biztosítja, hogy teljesen biztonságos az egész, ráadásul ezzel annyi pénzt zsebelhetnek be, mint egy év drogcsempészéssel. Kramer (aki mellékben embercsempészettel foglalkozik) és a legénység pár tagja lép a terembe, nem tudják mi van a kapszulában, de ők is részt követelnek a haszonból. Kramer a puskájával kényszeríti a kapitányt, hogy nyissa fel a tartályt. A legénységi tag őszintén ledöbben, hogy ez a két barom egy élő alient akar csempészni. A kapitány gyorsan reagál: ráveti magát Kramerre, aki véletlenül elsüti a fegyver, átütve egy vezetéket.

Eközben Frank és barátján kívül egy kis vallási közösség is a hajón utazik. Az alvó csoport közül egy fiatal, terhes lány, Leanne ébred fel a zajokra, ám Frank megnyugtatja, hogy semmi gond. Később a leszűrődő nevetésre az idős Jeffrey Stockbridge ébred fel, aki szörnyen restelli, de éhes és nem szeretné felébreszteni a lányát (a közösség minden tagjánál van valami fontos, így könnyítve a bizalmat egymásban, Leanne birtokában az ételtároló kulcsa van). Frank felébreszti a lányt, illetve a csapat többi tagját, Jeffrey megjegyzi, hogy nagyon ismerősnek tűnik, Leanne is hasonlóan reagált: hasonlít arra a katonára, aki anno elhagyta a lányt. Az emberek ebédhez készülődnének, de fentről újabb hangok szűrődnek le. Frank és Micky felismerik, a bérgyilkos éppen ezért nyúl a csomagjához és ad egy pisztolyt és kommunikátort társának, a lelkére kötve, hogy védje meg a közösséget. Mickey úgy hiszi, hogy Frank csak itt akarja őt hagyni, elvégre ketten kitudnának innen jutni, többre mennek, ám Frank közli: ha egyedül megy, nagyobb az esélye a túlélésre, miközben körülnéz.

Mi is történt? Az alien kiszabadul fogságából, Kramer sarokba szorulva, a félelemtől bénán nézi, ahogy a lény leöli Corillo partnerét és pár embert. A kapitány (puskával a kezében) és a legénység a hídra fut. A kapitány elkezdi a parancsokat kiadni: lehegeszteni bizonyos ajtókat, a többit a rendszer lévén már becsukott. Dolan vonja kérdőre, hogy miért kellett egy alient felhozni a hajóra, most lám mekkora bajban vannak. A kapitány ráförmed, hogy ők cseszték el, de ha már így alakult, tegye hasznossá magát és készítse elő a mentőkapszulákat az esetleges menekülésre. Egy fiatal srác kérdezi meg, hogy mi lesz a menekültekkel, de mindenki harsányan röhög rajta. Corillo az embereivel elkezdi figyelni a kamerákat és lehegeszteni az ajtókat, míg Dolan a saját embereivel a mentőkapszulához mennek. Ám a férfi hiába is ügyködik, az egység haszontalan, nem kellett volna sajnálni a pénzt a karbantartásra.

Az alien úgy tör át az ajtókon, mintha papírból lettek volna. Corillo, az egyetlen fegyveres olyan gyorsan lesz elragadva, hogy nincs is ideje reagálni. A legénység sorsa megpecsételődött.

Frank pisztollyal a kezében néz körül a hajón, majd eljut a hídra. Közli társával, hogy mi is a helyzet: valóban egy alien volt a fedélzeten (nagyobb példány, mint amit Frank valaha látott), ami valahogy kiszabadult a fagyóból, a legénység két tagja halott, a többieket nem látni, a mentőkabin pedig használhatatlan. A kamerákkal egy bizonyos szintet nem lehet belátni, mert valami anyag letakarja az eszközöket. Mickey letargiába esik: a lény bizonyára egy fészket csinál azon a szinten, a legénység maradéka is ott lesz, egyszerűen nincs esély a túlélésre, Frank hiába küldött el vészjelzést és érnek el egy napon belül egy kikötőt, addigra a lény megtalálja a potyautasokat.

Micky elindul a híd felé Frank tiltása ellenére (a terv szerint a lény talán észre se fogja őket venni, egy helyben fog maradni, de ha most elkezdenek mozgolódni, azzal magukra vonhatják a figyelmet). A bérgyilkos elindul a közösség felé, akiket elkísér a hídhoz, miközben Micky halálsikolyai jelzik, hogy a Halál közel van. A liftet használva (Leanne a szülés küszöbén van) eljutnak a terembe, ahol Frank a kamerák révén behatárolja a lény helyzetét. Nem tehet mást, mint hogy megküzdjön vele, a lift zaja felfedte őket, így a xeno biztos a hídra jönne, ahol lemészárolná a fegyvertelen embereket.

Frank fejében lepörög az élete, az összes gyilkossága, amit a pénz miatt tett, de talán most megválthatja bűneit. Elmondja Stockbridgenek a tervét: a mentőkabinhoz fogja csalni a lényt, az öreg feladata a jelzésre lezárni a zsilipkaput és kilőni a gépet, így a vákuum kiszippantja az ördögöt.

Frank szkafanderbe bújva indul el, Isten áldásával a fején. A bérgyilkos futni kezd a mentőegységig, sarkában az idegennel. A végső folyosón találkozik a legénység maradékával, a fészekfalba ágyazott emberek mind őt nézik. Frankre nem tör rá a pánik, hiszen biztos az ügyében, kiüríti a pisztoly tárát, a xenoban természetesen semmi kárt nem tesz, de elég közel tudta csalni. Utasítására Stockbridge megteszi a kötelességét, az űr hidege pedig kiszippantja a bérgyilkost és szörnyet egyaránt, pont abban a pillanatban, mikor Leanne életet gyermekének.

Advertisement