FANDOM

Az Aliens: Colonial Marines egy 12 részesre tervezett képregénysorozat volt, de végül 10 részesre csinálták. A képregény sok utalást tesz más műre (Aliens: Labirintus, More Than Human, Halálcsapda, AvP: Threee World War). Időrendileg a Labirintus és Halálcsapda után játszódik. A Dark Horse Comics adta ki 1993 január-1994 július között.

Chris Warner, Paul Guinan, Kelley Puckett és Dan Jolley írta a történetet. Tony Akins, Guinan, Allen Nunis és John Nadeau rajzolta. Guinan, Ande Parks, Terry Pallot, Bob Smith, Jim McDermott és Jordi Ensign készítette a tusrajzot. Clem Robins írta a szöveget. Matt Hollingsworth, Pamela Rambo és Doug Jones színezte. Dan Thorsland és Randy Stradley szerkesztette. Robert Mentor és Joe Phillips készítette a borítókat.

Az Aliens képregények vonalában a Colonial Marinest egy időben adták ki mint az Aliens: Rogue, Aliens: Sacrifice, Aliens: Taste, Aliens: Crusade, Aliens: Backsplash, Aliens: Labyrinth, Aliens: Salvation, Aliens: Cargo, Aliens: Alien, Aliens: Music of the Spears és az Aliens: Stronghold képregényeket (a ki nem adott Aliens: Matrix is ekkor lett volna kiadva). Ezekket követve az Aliens: Earth Angel kerül kiadásra.

Történet

Alphatech Sungun Facility, Cerberus szektor, a 23. század első felében. A munkások várják a USS Melville érkezését, de helyette egy Laing nevű hajó dokkol. Négy ember megnézi a hajót, de gyorsan kiderül mik vannak rajta: alienek tucatjai. A hely gyorsan elesik. Az Alphatech Security nem volt képes ellenállni, egy tucat xeno megölése után már lerohanták őket. Az emberek elzárják a hozzájuk vezető egyetlen utat, de néhány Bug-Men berobbantja az ajtót, így a xenok teljesen eltudják foglalni a helyet.

Joseph Henry USCM hadnagyot kiengedik az elzárásból amiért egy fontos tisztet majdnem halálra vert. Mivel az apja egy fontos politikus, ezért nem csapják ki a seregből. Az új küldetése egy szakaszt elvinni (többször büntetett katonák) egy épülő mély űri kommunikációs állomásra, ahol egy évig kell maradniuk és magukkal kell vinni néhány Alphatech embert, köztük egy igazgatót: Beliveaut és kíséretét, de előtte egy rakomány mérgező anyagot kell kitennie a Sungunnál. Két nap alatt odaérnek, de nem jön válasz a telepről. Az Alphatech emberei átmennek körülnézni Vormitag vezetésével. A 6 emberrel hamarosan megszakad a kapcsolat (az alienek lecsaptak). A tengerészgyalogosokat átküldik E.V.A. Suit-ban, hamarosan megtudják miért nincs kapcsolat: két xeno holttestre bukkannak. Nyland őrmester lefújná az akciót, mert ők nem lennének képesek alienek ellen küzdeni, ellenben Henry túlélők után kezd kutatni.

Henry, Maryland, Bateman az irányítóterembe mennek, ahol találnak egy Dinkel nevű túlélőt meg egy Alphatech biztonságit (holtan, ahogy a rajta levő xeno is az). Carrano a lépcsőfordulót fedezi, Carmen Vasquez a sérült Cvercko-val marad, Nyland a többiekkel túlélők után kutat (az E.V.A. Suitot levették, mert néhányat tönkretett a xeno tetemek lecsöpögő sava). Vasquezéket a liftaknából támadó idegenek meglepik. Vasquez a rémülettől leblokkol, Cvercko még időben berántja a lépcsőfordulóba (a nő egy véletlenül leadott sorozattal három alient lő szét). Minden katona a lépcsőfordulóhoz megy. Chorchianit elragadják és a véletlenül leadott lövései megölik Batemant. A katonák 5 idegennel végeznek, Koo közlegényt megöli a rá fröccsenő sav (Rosemas lőtte szét azt a xenot, aminek savja megölte Koot).

Nyland odamegy és leszed két idegent. Henry megkérdezi Dinkelt, hogy merre van egy mentőkabin. Az oda vezető úton Berganza meghal, Nyland megint kettő xenot lő szét. A mentőkabinban felveszik az E.V.A. Suitot. Dinkel, Henry, Chen és Rake mennek ki az űrbe, oda, ahol a fészek van (Dinkel útmutatásával). Kívülről kinyitják a zsilipet, az alienek kirepülnek az űrbe és a bent maradt lényeket a három katona lelövi. Elfognak egy Bug-Ment és kiszabadítják Vormitagot. A USS Melvillen látják az űrbe kirepült több tucat alient, így tudják miért szűnt meg a kapcsolat, a katonákat felveszik az állomásról. A tengerészgyalogosok örülnek az elért teljesítményük miatt (40-50 alient pucoltak ki), de Nyland leteremti őket, mert három társuk meghalt (egy pedig eltűnt, őt a Bug-Men vezéréhez viszik, akit csak Father néven ismernek, azzal a hajóval távozik a Bug-Men amivel jött).

A Melville megérkezik Bracken's World közelébe, mióta a Cerberus szektorban vannak, a katonák nem fognak semmiféle adást a szektor USCM parancsnokságától. Beechet az elfogott Bug-Men magához hívja és ad neki egy adag pempőt (Beech elkezdi terjeszteni ezt a katonák körében, ahogy a Bug-Men tervezte, mert így a katonák előbb utóbb őt fogják szolgálni). Az eligazításon Nyland elmondja, hogy ő és Liston elviszi az Alphatech embereit a fővárosba, miközben Henry és a többiek utánanéznek egy anomáliának, ami talán egy tengerészgyalogos bázis lehet, ahonnan tudnának üzenetet küldeni (Vasquezt Nylandhoz osztják, mert a Sungunon is lefagyott az alienek támadásakor, eközben Chen is kap pempőt Vormitagtól).

A Maryland vezette Dropship sikeresen landol az anomáliánál, ami nem más mint egy Alphatech Hardware, amiről senki sem tudott. Bemennek, 13 Bug-Men támadást indít az épület ellen. Maryland az APC-vel felveszi a csapatot, de a Dropship felrobban. A moszatmezőn kezdenek el menni (a támadókat mind elintézték), egyszer csak kifogy az üzemanyag. Gyalog mennének tovább, de rá kell hogy jöjjenek, hogy a víz alatt swimmerek vannak (a katonák egy erős rácson mennek, amit a moszat eltakar, de alatta víz van). Carrano közlegényt gyorsan elragadják a swimmerek és Rosemas lába megsérül (két swimmert lelőnek), felmásznak az APC tetejére és várják, hogy megérkezzen a felmentő sereg. 5 swimmer támad, amiket legyőznek (Henry egyet felrobbant), a második támadásnál már 8 swimmer jön, de itt már megérkezik Nyland egy Dropshippel és leszed három lényt. A katonákat felveszi és elindul a főváros felé.

A Melville katonáinak helyzete nehéz: egy alien fertőzés ellen kellene harcolniuk és nem tudnak üzenetet küldeni a közeli USCM egységeknek. Másnap a város tanácsa felháborodását fejti ki amiért katonák vannak a bolygón, Henry azt hazudja, hogy parancsa van kiüríteni a várost a xenok miatt. Henry később kikérdezi Beliveaut, hogy mi a kapcsolat a Bug-Men és az Alphatech között (céges fegyverrel voltak ellátva és céges helyen támadtak rájuk), a férfi kérdéssel válaszol a kérdésre: vajon miért van egy több millió dolláros prototípus szintetikus az egységben, ami elvileg egy éves helyőrségi feladatot kapott volna. A hadnagy többet nem kérdezi a férfit. A város polgármestere felkeresi a hadnagyot és kéri, hogy mentse meg a várost, mondván hogy ők egy kis moszattermesztő kolónia védelem nélkül, eddig már több tucat embert vesztettek el ismeretlen körülmények között (alienek). Henry csak holnap reggelig hajlandó maradni egységével. Kidolgozza a védelmi tervet: a várost csak a tengeri kapunál lehet megtámadni, ezért kiküld egy egységet hajóval, hogy csalják a lényeket be a kapu mögé, ahol a védelmi pozícióban álló katonák és a Dropship majd lekaszálja őket.

Jó ötlet volt, de nem számolt azzal, hogy a kapura fröccsenő sav hatalmas lyukat mar. Henry megdöbben, de gyorsan magához tér és felkap egy fegyvert, hogy segítsen a katonáknak. Az alienek bejutnak a kikötőbe. Megjelenik egy élő legenda: Herk Mondo és lelövi a Vasquezt támadó swimmert. Rake a hadnagynak elmondja, hogy van nála egy olyan anyag, amivel kémiai reakció során fel tudja gyújtani a moszatot, ami elűzi a xenokat, de egy baj van: az egész moszat termés elpusztulhat. Henry ezzel nem törődik és bedobja az anyagot a vízbe, az alienek elmenekülnek a tűz elől. Herk Mondo távozik, mivel nincs mit ölnie. A harcban legalább 14 swimmert (7-et Maryland kaszál le a Dropshippel) és 10 normál idegent sikerül megölni. A hadnagy elküldi embereit az orvosokhoz, akik beinjekciózzák őket (nem is sejtik, hogy így robbanószer kerül a fejükbe, ami akkor robban ha Henry meghal vagy ha túl messze vannak tőle). Chen és Rosemas (pempő függők) a Bug-Mennél van, a lény megkéri őket, hogy öljék meg azt az embert, akit Vormitag elrabolt, a két katona nem érti miért. Vormitag megöli az embert, a Bug-Men egyenlőre megbocsát a két katonának az engedetlenségért.

A város képviselői dühösek amiért oda lett a termésük, amit évek alatt lehet csak bepótolni, a tengerészgyalogosokat okolják ezért. Henry rájuk ordítja, hogy ha ők nincsenek, akkor a lakosság mostanra már halott lenne, a hadnagy kimegy a teremből és összefut Beliveauval. A céges férfi azt kéri, hogy vigye el őt egy bizonyos helyre, cserébe fontos információkat adna át. Henry ezt természetesen elfogadja. Vormitagnak ez nem tetszik, mert veszélyes ezeket az infókat átadni még ha részletekben is, mert Henry rájöhet dr. Paul Church, az Alphatech és néhány ember tevékenységére a Bug-Ment illetően. Az eligazításon a katonák megtudják, hogy meg fogják támadni a szektor USCM parancsnokságát, amit a Bug-Men bevett. Ez nem tetszik az embereknek de nem tehetnek mást mint végrehajtják a parancsot mivel rájönnek, hogy bomba van a fejükben. Liston jelenti, hogy a Melville veszít magasságából és súlyos károkat szenvedett (kapcsolatba tud kerülni a hajóval bizonyos távolságban), a Melville felrobban a rajta levő Beech közlegénnyel együtt (bedrogozott állapotban). A szakasznak egy űrhajót kell találnia, Beliveau tudja is hogy honnan.

David Sereda kiszuperált szintetikus a robot társaival csal csapdába újabb több tucat alient egy prés gépbe. Két hete hogy az a kevés ember eltűnt és azóta a robotok védik a helyet, eredményesen. Bracken's Worldtől egyetlen napi távolságra van a hely (Dropshippel), Joliet Mining Facility néven az Alphatech tulajdona, titkos fegyver depó is egyben. A katonák ide jönnek fegyverért és hajóért (Thermal Gear felszerelésben). Chen lelő egy robotot, amire előjön Sereda és robot csapata. Felismeri Belevieut, ezért segít a katonáknak bepakolni a fegyvereket az APC-be. Alienek rohanják le a helyet, a katonák Alpha Shiva fegyverekkel lőnek, mivel a Pulse Riflek kárt tehetnek a berendezésekben, ami robbanáshoz vezethet. 22 alient sikerül ugyan megölni (7-et Maryland a Dropshippel) de minden robot odavész, Sereda is, aki puszta kézzel ölt meg négy idegent. Az APC-vel menekülő szakasz néhány tagja nagyon megkedvelte a szintetikust és inkább visszamennének érte. A katonák egy Alphatech Assault Crafttel hagyják el a telepet (a hajón jó pár APC van).

Chen elvonási tüneteket produkál és elájul. Az eligazításon Beliveau elmondja hová tartanak és miért, de soha nem fejezi be mondandóját: Vormitag fejbe lövi, nehogy túl sokat mondjon. Vormitagot pedig Rosemas végzi ki mielőtt leállítanák. Rake a hadnagy parancsára átprogramozza Listont. Henry Nylanddal együtt rájön, hogy Rosemas és Chen pempőt fogyasztott, amit a Bug-Men adott nekik. A Bug-Ment nem tudják kihallgatni, mert haldoklik. Lefekvéskor néhány katona elakarja fogni a hadnagyot, mert nem akarnak a biztos halálba menni. Az átprogramozott Liston azonban elveri őket, Henry ezúttal megbocsát a lázadóknak, de legközelebb eltört csontokkal fognak elmenni. Megérkeznek az Alphatech Research Station # 2378-ra, ahol a vezérlőterembe mennek letölteni néhány fontos adatot. Életjeleket nem vesznek. Akadály nélkül letöltik az adatokat, de visszafele alienek jönnek elő. Liston puszta kézzel megöl 18 idegent mire a katonák elérik a hajót. A baj csak az, hogy valaki lekapcsolta az energiáját és több száz idegen vette körül a hajót. Nyland (aki szándékosan maradt le) megtalálja a helyet ahonnan vissza tudja kapcsolni az energiát és lelövi az ott levő Bug-Ment. A hajó visszaszerzi energiáját így fel tud szállni, egy Bug-Men nő (aki valahogy a hajón volt) elalszik és vele együtt az idegenek is. A katonák magukkal viszik a nőt és elmennek. Nyland az állomáson marad, mert kockázatos felvenni őt. Ahogy távolodnak tőle, Nyland fejében aktiválódik a robbanószer, ami felrobban. Az infók mint kiderül használhatatlanok, a semmiért halt meg Nyland és kockáztatták a többiek életét.

Alig telik el egy kis idő, de eléjük tárul a szektor USCM parancsnokságának űrbázisa egy fészekkel körülépítve. Belerepülnek a hajóval és gyorsan APC-re pattannak, hogy elpusztítsák az állomás magját, hogy az egész felrobbanjon. Boston és Vasquez járműve felborul, senki sem áll meg miattuk. A két katonát lerohanják az idegenek, Vasquez haláláig golyószóróval lövi a támadókat (8-at leszed). Eközben a hajón Rosemas magához tér, de a Bug-Menné alakult Chorchiani azonnal lelövi.

A katonák az APC-kkel tovább mennek, legalább 11 idegent lelőnek, illetve a három Bug-Men által épített barikádot is áttörik (az össze APC-t eltalálják és egy kivételével mind totál káros lett). Eljutnak a Fatherhez, akit Henry lelő, de ezzel beindul az önmegsemmisítő rendszer. A hadnagy megkéri Listont, hogy vigye ki élve a katonákat, mert ő bele fog halni a sok vérveszteségbe (eltalálta egy Bug-Men lövedék). Liston kitépi a férfi szívét és hatástalanítja a bombák aktiváló rendszerét. A megmaradt APC-n visszamennek a hajóhoz (odaúton Liston három xenot lelő), de elkéstek: az egész állomás felrobban. Senki sem jut ki élve. Liston, még kis ideig működik, igazi gazdáinak üzeni, hogy Father tényleg Ernst Kleist volt, de sikerült megölni.

Galéria