FANDOM

2014-es árkád lövölde, mint az Aliens: Extermination. A Play Mechanix és Raw Thrills fejlesztette, akik korábban az Exterminationt is készítették. A játék egy, vagy kétszemélyes módban is játszható, elhalálozás esetén érmét kell behelyezni a gépbe. A játék során lehetőség nyílik a játékosoknak felszedni speciális fegyvereket, amik ha kifogynak, akkor marad a végtelen lőszerrel bíró gépkarabély. A cselekmény során nincs meghatározott évszám, ám sejthető, hogy valamikor az Alien-Föld háború alatt játszódik.

Történet

Valamikor az Alien-Föld háború idején (feltehetően 2194 novembere és 2196 szeptembere közt). A Weyland-Yutani birtokában lévő kutatóhajó, a Capella megsemmisül a Föld felett. A fedélzeten lévő számtalan A-szériás idegen valahogy megszökött, a káosz közepette a hajó felrobban. A Capella különböző moduljai azonban nem pusztultak el a robbanásban és az atmoszférába való behatoláskor, sőt, a földet érés során se. A maradványok egy amerikai városba csapódnak be, pontosan akkor, amikor a US Army egy kisebb alakulata ellátmányért vonult ki az éj leple alatt a szakadó esőben.

1. fejezet

Aminthogy az első égő modul földet ér, máris feltűnnek az A-szériások. Az egyik A-szériás drone hamar lerohan egy katonát és végez vele. Pillanatokon belül tucatjával jelennek meg az idegenek, az utcában lévő embereket csupán azért nem rohanja le az ár, mert egyetlen katona megtestesült halálosztóként tizedeli a támadókat. Az eget elárasztják a röpképes arctámadók, amiket ugyan sikerül visszaverni, de a földön továbbra is özönlenek az idegenek. A névtelen katona a gépkarabélyán kívül sörétessel és Smartgunnal pusztítja a támadókat.

A föld rengeni kezd, mikor felfedi magát egy kolosszális idegen, ami akár egy crusher praetorian is lehet. A förmedvény elfogja ugyan a katonát, de az pontos találatai révén annyira megsebzi a lényt, hogy elengedi. A katonák meghátrálnak és a két APC-be szállnak be, majd elhajtanak, miközben az ismeretlen katona a löveget kezeli, hogy feltartsa az óriást. Az emberek nem jutnak messzire, felborul az egyik APC, a másik pedig tovább megy. A mozgásképtelen katonákra hatlábú xenok rohannak, miközben az óriás is jelen van. A szuper katona egymaga tartja vissza a támadókat, lelőve több röpképes arctámadót is, majd a felocsúdott APC túlélőivel a romos épületekbe vetik be magukat, ahová a gigász nem követheti őket.

A már három fővel kevesebb csoport alig lép be az egyik épületbe, mikor ráeszmélnek, hogy tojások és királynő arctámadók hada vár ott a fészekké változtatott helyen, az emeleten pedig kígyó idegenek várnak. A küzdelem végére 123 királynő arctámadó, 6 kígyó idegen, 29 tojás, 37 hatlábú, 86 drone és 33 röpképes arctámadó pusztul el, a katonák összes vesztesége egy APC és 6 fő.

2. fejezet

A-series
Ahogy egyre több hajómaradvány csapódik be, úgy egyre inkább nő az A-Series xenok száma. A főhős és társa az emeleten figyeli, ahogy több tucat idegen tart az emberek menedéke felé. A második APC feltűnik, a főhősék ráugranak a tetejére, miközben az épületből királynő arctámadók tűnnek fel, az útról pedig vakmerő alienek próbálnak felmászni. Az épületből előugró egyik xeno a földre küldi a főhőst, aki gyorsan alkalmazkodik az új helyzethez és immár az úton osztja a halált.

Segítségére siet egy Humveera hajazó jármű, aminek lövésze egy sörétest dob a magányos katonának. Közösen semmivé foszlatják a támadó hullámokat, ám hirtelen egy roncs csapódik az egyik toronyházba, ami összedől. A törmelék és füst közül egy különös idegen lép elő: a négy lábon közlekedő bestia nyomkövetős tüskéket lő ki magából, amik újratermelődnek. A névtelen katona felugrik a beinduló APC-re (bajtársa felsegíti), majd célzott lövésekkel kilövi a tüskéket, mindezt addig folytatja, míg a APC és a Humvee el nem ér az emberek lakhelyéhez. Itt már több jármű parkol, a katonák elkeseredetten próbálják megtisztítani a helyet.

A crusher praetorian feltűnik, elpusztít egy Humveet és a mélybe taszítja az APC-t, a főhős és bajtársa a hídról az alant lévő csatornába zuhan. Itt visszaverik a mellkasrobbantók víz alóli támadását, illetve az A-Series támadásait. A tüskelövő idegen közben ontja magából a lövéseket. A kisebb épületek közt navigálva felszámolnak annyi tojást és arctámadót, amennyit tudnak, majd a fő épület előtt csatlakoznak a harcoló katonákhoz. A feltűnő tüskelövő támadást intéz, felborítva egy Humveet, a védelem szétzilálódik és az emberek kénytelenek bevenni magukat a kisebb épületek közé, ahol a tojások vannak.

A feltűnő crusher praetorian újabb veszteségeket okoz, egy APC-t pusztít el, miközben az emberek hasztalan próbálják az A-Series idegeneket visszaverni. A két titán, a számtalan földi xeno és a feltűnő repülő arctámadók hátrálásra kényszerítik az embereket. A még mozdítható járművek a főépület zsilipajtaja felé tartanak, ám a crusher praetorian elkapja az egyik Humveet és elpusztítja, majd egyben lenyel egy gyalogost. A főhős elég ideig leköti a monstrumot, hogy mindenki bejusson az épületbe, majd mint utolsó harcoló katona maga is kereket old.

Bár sikerült több járművet és gyalogost menedékbe juttatni, ám az A-Series szó szerint a kapukat döngeti áradatával, csupán idő kérdése mikor ütnek rést az eddig menedékként szolgáló vaskos épületen. Elpusztult két APC és két Humvee 6 katonával együtt. Az idegenek vesztesége 14 röpképes arctámadó, 30 tojás, 10 kígyó, 7 hatlábú, 17 mellkasrobbantó, 93 idegen és 55 királynő arctámadó.

3. fejezet

Az acél és betonmenedék már nem tart ki sokáig, a katonák és civilek feje, egy tábornok kiadja a parancsot, miszerint haladéktalanul az Ark felé kell menniük, amivel elhagyhatják a Földet. Alighogy elhangzik az ukáz, a nagy betonépület tetejét röpképes idegenek törik át. A favelákra hajazó épületek közt kitör a pánik, a katonák próbálják a behatolókat kilőni, miközben a civilek fejvesztve menekülnek. Ha ez már nem lenne elég, az A-Series is utat talál magának, miközben egy újabb bejutási pont keletkezik a tetőn.

A főhős a röpképes normál idegenek megritkítása után lángszóróval hamvaszt el több tucat arctámadót, A-Szériás röpképest és normál királynőt egyaránt. Bajtársai mesterlövész puskát dobnak neki, így sikerül több embert és katona életét megmenteni a földszinten, ám ekkor töri át a crusher praetorian a bejáratot. A főhőst egy idegen a földszintre löki, éppen a főtiszt elé, aki kiadja a parancsot, miszerint a menekülő konvojt löveggel kellene fedezni.

A főhős felmászik az első emeleti épületek szintjére, majd végignézi ahogy egy röpképes királynő tűnik fel és ízekre szedi a crusher praetoriant. Az egyik óriás helyébe egy másik lépett, egy még veszélyesebb. A névtelen katona átküzdi magát az adott épületrészleg tetejére, majd kötélpályán jut el a lövegekhez. Mivel ezek deaktiválva vannak, ezért az irányítóterembe siet, ahol aktiválja ezeket. Amint ezzel megvan, a királynő áttöri az épületet és magával rántja a katonát.

A zuhanás nem öli meg a főhőst, ami azt illeti jól is jött neki ez, mert az aktivált lövegek egyikéhez zuhant, a már bevethető fegyverzettel ő és két bajtársa fedőtüzet ad a konvojnak. Még a királynőt is sikerült leszedni, ami ugyan nem halt meg, de legalább egy kis időre kiiktatták. A becsapódása keltette lökéshullám a névtelen katonát éppen egy APC tetejére sodorta. A küldetés első fele sikerült, akit lehetett evakuáltak, már csak az Arkot kell élve elérni.

Elesik legalább 6 katona és 2 civil. A normál idegenek vesztesége 9 kígyó, 68 arctámadó és 76 röpképes idegen. Az A-Series elvesztett 50 idegent, 54 röpképes arctámadót és a crusher praetoriant.

4. fejezet

Naaaagypraetorian
A konvojt azonnal támadás éri, a királynő újra feltűnik és elpusztít egy APC-t, majd a főhősét is. Szerencsére már majdnem az Arknál vannak, a konvoj leállt és az emberek gyalog teszik meg a maradék távot. A főhős tojások és arctámadók közé zuhant, de ezeket lángszóróval felszámolja. Egyik bajtársa már menthetetlen, bár az arctámadók rátapadtak, mégsem ők, hanem a három tüskelövő idegen közül az egyik falja fel. Egy kigyulladt Humvee véletlenül, vagy a sofőr önfeláldozó tettének köszönhetően legázolja az egyik bestiát, ami elpusztul.

A hatlábú idegenek a normál röpképesekkel együtt kezdik a katonákat zargatni, legalábbis míg a névtelen katona Smartgunnal el nem riasztja őket, majd mesterlövésszel a távoli támadókat iktatja ki, végül sörétessel tizedeli a falkákat. Tette miatt a civilek és a megmaradt katonák már az Arknál vannak, megindul a beszállás. Az idegenek (A-szériások és normálok egyaránt) közös támadást indítanak, ami minduntalan elvérzik. A feltűnő királynő az alienek oldalára dönti a mérleg nyelvét.

A főhős bajtársa, aki oly sokat segített eddig most a királynő lába alatt találja magát, utolsó erejével átadja a gránátvetőt, amivel a névtelen katona egymaga feltartja a támadókat, miközben az Ark elstartol. A magára maradt férfinak már csak egyetlen célja van: fedezni a hajót, nehogy az úrnő elpusztítsa. A gránátvető révén sikerül leszednie a királynőt, ami így a hajó fúvókái alatt találja magát. Miközben a hajó elemelkedik a fedélzetén lévő több tucat emberrel, addig az utolsó katona egyetlen gránát kilövésével lerobbantja a királynő fejét. A harcnak vége, elesett legalább 3 katona, elpusztul egy Humvee és két APC (a benne lévő emberekkel együtt). A normál idegenek elvesztik királynőjüket, 35 tojást, 45 királynő arctámadót és 47 röpképes idegent. Az A-Series veszteséglistáján 5 röpképes arctámadó, 33 hatlábú és 79 idegen van.