FANDOM

Négyrészes Aliens képregény, amit a Dark Horse Comics adott ki 1999 január-május között. Mark Schultz írta (ő készítette a borítókat is), Doug Wheatley rajzolta, Clem Robins készítette a szöveget, Chris Chuckry színezte és Philip Amara szerkesztette. Az Aliens képregények sorában az Aliens: Apocalypse egy időben jött ki mint az Aliens: Once in a Lifetime, utánuk következik az Aliens: Xenogenesis.

Történet Szerkesztés

2142, Föld. Alecto Throop, aki a Throop Mentő és Visszaszerző Szolgálat vezetője, eddigi legkomolyabb feladatát kapja. A Gehelgod arra kéri, hogy találja meg az egyik alapítót és lángelmét, dr. Lucien Keitelt. A tudós felfedezett egy space jockey hajót a Shambleau rendszer egyik bolygója körül. Sajnos Keitelnek másfél éve volt az utolsó jelentése, Alecto és csapata feladata megtalálni a tudóst és visszahozni őt a Földre a kutatási anyagaival együtt.

Három nappal később dr. Caspar Tellurian átadja a baglyát Alectonak, mint később kiderül, a bagoly nagy segítséget fog jelenteni. A cég Alecto birtokába adja a Rachel nevű hajót, ez részecskegyorsítással halad, pont úgy, mint Keitelék Savannah nevű hajója. A legénység: Alecto és két társa (Khorfu és Jellicoe), Mutombo kapitány, Massey segédpilóta, illetve a cég négy szintetikusa: Archo, Baal, Cain és Deimos. A kis csapat útja egy Weyland-Yutani aszteroida bányászat közelében vezet el, ekkor Mutombo szétlövi Deimos fejét, ugyanis a kapitány rájött arra, hogy Deimos egy W-Y kém. A csapat felgyorsítja hajójukat, hogy gyorsabban érjenek a célhoz, a space jockey hajóhoz. A hatalmas járműbe négyen szállnak át, megtalálják Keitelék táborát, illetve rájönnek, hogy a tudós által anno felállított lélegeztető rendszer még működik (nem beszélve arról, hogy megtalálnak egy rakás tojást, illetve néhány űrutas tetemét) Khorfu körülnéz és rábukkan egy ember csontvázára, aminek mellkasából valami kitört. Az alien hamar lecsap a mit sem sejtő férfira és megöli.

A többiek meghallják a halálsikolyt (egy jeladónál voltak mikor hallották, a jeladó bizonyítja, hogy Keitel már régebb óta elment innen, adásait máshonnan sugározta a cégnek), Alecto és Baal a hang felé indul, Jellicoet pedig a Rachlere küldik. A páros csak vért talál, aztán az alien megint lecsap. Baal hagyja, hogy őt támadja meg, így akar Alectonak időt nyerni a meneküléshez, a nő így is csak kis időt nyer és az idegen beéri. Baal ekkor megint közbelép (egyik karját elvesztette), a xeno megint nekitámad, de ezúttal Alecto már eljuthat a Rachel biztonságot adó belsejébe. Nem hagyhatja Baalt itt, kimegy az android fejéért és sikeresen visszahozza azt a hajóra (a xeno majdnem elkapta).

Egy nappal később. Jellicoe és Alecto a hajó rakterében vannak a bagollyal, a madár felhívja a két nő figyelmét egy ládára. Leszkennelik és döbbenten állapítják meg, hogy tojások vannak benne, nem nehéz kitalálni, hogy a W-Y keze van a dologban (így akarta szabotálni az akciót) és a ládát Deimos hozta fel. Alecto kidobatná a ládát, de erre már nincs idejük, mert Massey rögzítette Keitel tartózkodási helyét az emberek által fel nem fedezett területen. Egy ismeretlen bolygón landolnak, csak Massey és Baal (fejét Deimos testére szerelték, de a szintetikus figyelmezteti a csapatot: előfordulhat, hogy a W-Y programja átveszi felette az uralmat) marad a hajón, a többiek a Savannah felé mennek, egy mély, spirális út vezet hozzá le. Természetesen nem marad a négyfős csapatnak nyugalma, mert néhány alien rájuk támad. Mutombo kapitányt elragadják (belőle keltető lesz) és Caint elpusztítják, úgy tűnik, hogy a többiek is meg fognak halni, ám ekkor Keitel és egy másik ember (ő Hannibal Sten, a Savannah kapitánya) jelenik meg, akiket nem támadnak az idegenek. Keitel lefújja a túlélőket, akik elájulnak.

Mikor magukhoz térnek, Hannibal elmagyarázza nekik, hogy dr. Rhodes DNS-éből kivont anyaggal fújták le őket (a férfiból mikor Keitel kivonta az anyagot, akkor már fertőzött volt egy xenoval, Rhodes csontváza volt az amit Alectóék megtaláltak). A szer 8 órán át távol tartja az idegeneket, újabb fújással viszont meghosszabbítható ez. Massey landol a Savannah mellé, az alienek persze érzik a tojásokat, ezért megpróbálnának bejutni, sikertelenül. Alecto és két társa viszont bejut és közlik, hogy mi is a jelenlegi helyzet. Jellicoe, Alecto, a bagoly és Archo kimennek, ugyanis Keitel megmutatna nekik néhány fontos dolgot.

Baalban a W-Y program átveszi a hatalmat, kinyitja a hajó bejáratát amire Hannibal feljut. A férfit a szintetikus elviszi ahhoz a ládához, ahol a tojások vannak (az őrült Hannibal szándékosan meg akarja fertőzni magát), útközben az őrült kapitány leüti Masseyt, aki elájul. Hannibal megfertőzi magát, de Massey, aki időközben magához tért, fejbe lövi őt. Egy másik arctámadó elkapja Masseyt, aki hiába kér segítséget Baaltól, az cseppet sem segít.

Eközben Keitel megmutatja az itt lévő egyetlen életben maradt űrutast, a lény Keitel meghatározása alapján már vagy 3 milliárd éve van itt hibernálva (hasonló állapotban van mint az emberek szoktak mikor a kryo kapszulában fekszenek, csak az űrutas nem egy tartályban van). Keitel feltételezése szerint többen voltak itt, csak ők már elpusztultak, azért választották a hibernációt, hogy a xenokat túléljék (különös módon a terembe soha nem léptek be az alienek, amik jelenleg itt vannak xenok, azokat Keitel hozta még ide tojás formában, utána hat munkatársa önként feláldozta magát a tudományért). Keitelt feldühíti a három nő értetlensége, hogy mit is fedezett ő fel (Jellicoe hangot is ad véleményének, miszerint a tudós egy őrült, aki megölette társait), ezért magukra hagyja őket. A "vendégek" az asztalon megtalálják a tudós kutatási anyagát, amit átküldenek a hajóra, amit Baal fogad (hazudik afelől hogy van Massey), utána a szintetikus egy tojással elmegy az utolsó életben maradt űrutashoz és megfertőzi őt (addigra Alectóék már rég nincsenek ott, elindultak vissza a hajóhoz, csak a labirintusszerű járatok lassítják őket).

A kis csapat immunitása kezdi hatását veszteni, a xenok rájuktámadnak. A harcban Alecto sikeresen végez eggyel, ám Jellicoet elragadják, Archo pedig megsérül. Keitel még időben érkezik, így a xenok nem indítanak egy végső rohamot, sajnálja amiért otthagyta őket és azt szeretné, ha a kutatási anyaga a Földre kerülne (ő maga nem akar innen elmenni, úgy érzi tartozik annyival egykori társainak, hogy itt is pusztul el). Alecto ellenben nem hajlandó elmenni Jellicoe nélkül, alkut köt a tudóssal: Archo visszamegy a hajóra és ha nem térnének vissza, elindul a Föld felé a kutatási anyaggal együtt, Keitel és Alecto pedig elmennek a fészekbe. Keitel tudja, hogy a fészeknél az immunitás nem ér semmit, de belemegy az üzletbe. Mutombo már meghalt, de Jellicoe még nem fertőződött meg, ezért kimentik. Úgy tűnik, hogy megússzák az egészet, ám ekkor felbukkan a jockey-xenomorph, őrült ámokfutásba lendül, megöl három alient és Baalt, ez még segít is a kis csapatnak, de az már nem, hogy a tombolás közben a város kezd összeomlani. Keitel itt marad meghalni, Alecto és Jellicoe pedig épségben elérik a hajót, egy alien fogadja őket, de a bagoly sikeresen eltereli őt, egészen a jockey-xenomorph karmai közé, ami végez vele.

A Rachel felszáll, a space jockey város pedig összedől. Alectóék tudják, hogy a Gehelgod úgyis eltünteti Keitel kutatási anyagát, ahogy majd a xeno fertőzéseket is elfogják majd tusolni. Keitel tudta azt, hogy egy nap a xenok elözönlik a Földet, az emberiség pedig a kihalás szélére kerül. A pilóták valaha a legnagyobb űrutazó faj voltak számos bolygóval, a xenok végeztek velük, most az emberek a legnagyobb űrutazó faj sok bolygóval. Csak idők kérdése mikor valósul meg a tudós elmélete, ez pedig 2192-ben jön el.

Galéria Szerkesztés