Advertisement

Háromrészes rövid képregény, amit a Dark Horse Comics adott ki a Dark Horse Comics #17-19 számaiban 1994 januárja és márciusa között. A történetet John Arcudi írta, Paul Mendoza rajzolta és készítette a borítót (#18-as szám), Jim Sinclair színezte, szövegfelelős Vickie Williams, a szerkesztést pedig Randy Stradley és Edward Martin III végezte.

Az Aliens képregények vonalában az Alien előtt jelent meg az Aliens: Cargo, egy időben lett kiadva mint az Aliens: Colonial Marines (képregény), Aliens: Earth Angel, Aliens: Crusade, Aliens: Labyrinth, Aliens: Music of the Spears és Operation: Aliens. Ezt követi majd az Aliens: Stronghold.

Történet

Egy ismeretlen bolygón él egy törzsi szinten lévő értelmes, kis sárga humanoid faj. Az egyik törzset éjszaka egy lény tartja rettegésben, az Éji Kaszás. Anno egy sikoltás azt jelentette, hogy az egész falu odafut, hogy segítsen a bajbajutotton, de a Kaszás óta mindenki tudja, hogy napnyugta után a sikolyok biztos halált jelölnek és aki segíteni próbál, az is pórul jár. Hajnalban a törzs férfitagjai visszatérnek a vadászatról, hősöknek való fogadtatást várnak a sikeres vadászat után, de csak szomorúság fogadja őket, az Éji Kaszás lecsapott és két nőt ölt meg. A törzsfőnöknek, Ar'Jumnak ennyi elég, 5 holdja már, hogy a Kaszás lecsap a falura, de mindig csak akkor, mikor a férfiak távol vannak vadászni, mintha tudná, hogy ekkor a törzs hátramaradt tagjai sebezhetőek. A törzsfő úgy dönt, hogy ideje újra vadászni menni, ám ezúttal a lándzsahegyre a Kaszás kerül. De senki se akar vele tartani, mert a küzdelemben akár meg is halhatnak, akkor ugyan mi lesz a gyerekeikkel és asszonyaikkal. A faluban így is kevés az erős hím, így a törzsfőnök magával viszi Shiust és Klumot, akiknek családja már elpusztult. A trióval akar tartani egy ifjú is, Suom, aki majdnem 18 nyarat élt meg.

Ar'Jum nem akarja hozni, hiszen egy férfit nem az idő, hanem az életadás és az élet elvevése farag, márpedig az ifjú a jelei hiányából ítélve se nem nemzett utódot, se nem ölt még. Suom azonban felhoz egy érvet, hogy miért kell neki is mennie: éjszaka látta a Kaszást, márpedig a törzsfőnök csak a nők elmondásai alapján tud képet formálni a prédáról. Ar'Jum végül beveszi a csoportba, étkezés után várja az ifjút a sátrában, de jobb, ha nagyobb lándzsát fog hozni.

Nemsokkal alkonyat előtt a négy harcos megindul a kopár pusztaságba, hogy leszámoljanak a szörnyeteggel. Az éjszaka lassan véget ér, Shius hazamenne, elvégre a kreatúra nincs kint, hanem talán a falut terrorizálja. A törzsfő elveti eme ötletet, mert ha így lenne, a falu védve van, hisz ott a többi férfi, ráadásul Klum nyomokat talált. Persze ez ma már az ötödik alkalom, hogy nyomokat követ, de ez is vakvágányra fut, ahogy Shius előre megmondta. A sziklák közül valami mozogni kezd és a szörnyeteg ráveti magát Klumra, akinek koponyáját a szekunder nyelvével üti át. A törzsfőnök lándzsával rohamoz, de a xenomorf farka földre küldi, majd pillanatokkal később Ar'Jum a túlvilágon találja magát, hiszen az idegen kibelezte és feltépte a torkát. Shius már sikeres, lándzsával átdöfi az elfoglalt bestia vállát, de a sebből savas vér spriccel elő. A vadász szemét marni kezdi az anyag, ahogy jobb karja lemállik és jobb combján, illetve bal karján is csúnya sav okozta sérülés keletkezik. Kétségbeesetten Suom után kiált, aki döbbenten nézi, ahogy pillanatok alatt ekkora mészárlás történt. Végül segíti sérült társát, a Kaszás él, bár sérült, így ideje elfutni. Persze ezt nem olyan nehéz megtenni egy nagy pusztaságban, de szerencsére akad egy menedék.

A fiatal harcos ellátja társa sebeit, majd inkább félelemből, mintsem bátorságból őrt áll, amíg a nap fel nem virrad, felfedve, hogy nem egy természetes menedékben húzták meg magukat. Egy roncsról van szó, a kíváncsi fiatal körbenéz, egy törött kapszulát talál, egy felnyílt héjú tojást és egy lényt, aminek mellkasa tájékán hatalmas lyuk tátong. Shius hangokat hall, de nem a Kaszás az, Suom egy másik szörnyet lát meg, két lábon áll, nincsen arca, hátán furcsa bot van, testét fém borítja. A hangja olyan, mintha támadna, de mégis úgy mozog, mintha félne, kezeit felemeli, bár rettenetes a látvány, de úgy tűnik a lény nem akar ártani. A szkafanderes tengerészgyalogos lefuttat egy diagnosztikát, majd kiviszi a sérült Shiust, aki retteg, csakúgy mint Suom is, aki parancsolja, hogy tegye le társát. Az Arctalan így tesz, mintha értené mit mondtak neki, de azért egy injekciót bead a sérültnek, aki nem tudja mi történt vele, csak azt, hogy bántották.

Az éjszaka beköszönt, az Arctalan ételrudat ad, illetve tüzet gyújt és meleg takarót tesz Shiusra. A négykerekű kis kordélyon az Arctalan ül és vár, miközben Suom nem tudja, hogy hogyan vélekedjen róla, elvégre bár bántota társát, de azért csak segített, még ha rossz ízű ételt is adott. Ám Shius nem válaszol, nem is tud, mert meghalt. Lehetett a sérülésétől is, de lehet, hogy az Arctalan fecskendője ölte meg. A kételkedés közben az Éji Kaszás lecsap, leteperi a fiatal harcost, ám ekkor eldördül az Arctalan botja és a Kaszás elpusztul. A kreatúra, a démon, nők gyilkosa, ami lemészárolta még a legjobb harcosokat is egy szemvillanás alatt meghalt. A fiatal harcos élete megmaradt, ám máris gondolkodni kezd: annyi mindenen keresztülment, nem térhet vissza üres kézzel a törzséhez, ezért az Arctalant kéri (ami a kordéra pakolja a hullát), hogy adja át a Kaszás fejét. Ám az alak ráfogja a fegyvert, ami 100 lándzsánál is erősebb. Suom ért a gesztusból és meghátrál, ám agyába villan egy kép: az Arctalan magának akarja a dicsőséget, bizonyára a faluba megy, ahol ő lesz az új törzsfőnök és ugyan ki mondana neki ellent? Egy pillanat alatt a fiatal szívet elönti a harag, becsvágy és irigység, majd a következő pillanatban férfivá érik: átesik az első ölésen, az Arctalan testét hátulról átdöfi a lándzsával.

Suom kardjával próbálja lenyesni a Kaszás fejét, de a sav szétmarja a fegyvert. Ám vihet más trófeát is, elvégre kevesen látták a szörnyet, akik életben is maradtak utána. Másnap több mérföld megtétele után a harcos visszatér, vállán az Arctalan fegyverével, kezében pedig annak sisakjával. Az ifjú bebizonyította, hogy nem csak férfivá érett, de talán annál sokkal több is lehet belőle. A törzs hiszi és hinni is akarja, hogy a rémálom befejeződött és a Kaszás tényleg halott.

Advertisement