FANDOM

Esélyek

Író: Paul Kupperberg

A USCSS Typhoon a Zeta 2 Reticuli rendszerbe ér és landol egy ismeretlen bolygón, hogy sürgős javításokat eszközöljenek, illetve a Weyland-Yutani számára felderítsék a helyet. London navigációs tiszt és Gilmore tiszthelyettes szkafanderben felderítő utat tesz, miközben Jepson tudományos tiszt a hajón maradva nézi a ruhájuk által küldött adatokat. Gilmore próbálja ignorálni társát, akinek szokásához híven be nem áll a szája. Az egyik óriási fából (ami inkább fűszál) London a tiszthelyettes hatására mintát vesz, majd rengeteg, óriási medúzaszerűséget látnak lebegni (az őshonos faj, a lebegők), amik mintha menekülnének. Az üldözőjük nem más, mint egy fekete kitinvázas, banánra hasonlító, szem nélküli fejjel rendelkező lény, ami a lények közé veti magát és sikeresen meglékel egy lebegőt. A két ember döbbenten nézi az eseményt, majd visszatérnek a hajóra, hogy kielemezzék a látottakat.

Jepson közli a legénységgel (amibe még beletartozik Lawford kapitány és Katz altiszt) a téziseit (alaposan kielemezte a rendelkezésre álló információkat), szerinte a lebegők egy őshonos faj, míg az "ugró" valahogy erre a bolygóra került és erősen ragadozó életet él. Jepson megírja jelentését, amit elküld a Weyland-Yutaninak. A Társaság felől válasz érkezik: szerezzenek egy ilyen "ugrót" élve vagy holtan, vigyázzanak, mert rendkívül veszélyesek, de ha sikerrel járnak, busás haszonban fognak részesülni. A bónusz pénztől megrészegült legénység felszerelkezik, a kapitány kiosztja a gépkarabélyokat és megindul a vadászat. A halott "lebegő" felé haladnak óvatosan, tüzelésre készen. Miközben a csoport mintát vesz a testből, addig London megnézi a sebet, így messzire kerül társaitól, akik hiába próbálják kommunikátoron elérni, a férfi nem fogadja a hívásokat. London azt forgatja a fejében, hogy ő fogja megszerezni a mintapéldányt, így neki több jár a jutalomból, persze nem bolond, tudja mekkora veszélybe keveri ezzel magát, de bátraké a szerencse. Mintát vesz a sebnél, mikor a testből egy alien robban elő. A férfinek van ideje megfogni a fegyverét és arrébb ugrani (az alacsony gravitáció miatt a xeno később ér talajt), majd a gépkarabély tusával (mivel nem volt ideje megfordítani) üti fejbe a lényt, majd menekülésre fogja, 3-4 métereket ugrálva próbál eltűnni.

A többiek is támadást kapnak, Jepson magát ostorozza, amiért ez a lehetőség eszébe se jutott. Az 5-6 méteres lények támadnának, de Katz a maga három gránátjával elégé elbizonytalanítja őket, hogy sikerülhessen meghátrálni. London bejelentkezik a headseten keresztül, jelezve, hogy közeledik, de szava egyszer csak elnémul. Londont ugyanis üldözője elfogja és az erdő mélyebb pontjára viszi. A többiek sincsenek jobb helyzetben, a xenok áradata tereli őket a fészek felé, ráadásul az emberek kommunikációs csatornája ugyan azon a frekvencián van, mint amivel a lebegők kommunikálnak egymással, amit persze az idegenek blokkoltak, vagyis a Typhoonon lévő kapitány nem kapta meg Gilmore üzenetét.

Katz tudja, hogy két opciójuk van: kitörnek és így halnak meg, vagy hagyják magukat terelni és ott meghalni. Utóbbi mellett döntenek, mert London még él és felé tartanak. A férfi jelenti, hogy bár a fészekben van, de amikor eljön a megfelelő idő kitud törni. Katz megadja ezt a lehetőséget: tüzet nyit a kint levő cirka 50 alienre, amik soha nem találkoztak lőfegyverrel, ezért könnyű őket lekapni, ráadásul elégé tömörülnek, amit idővel majd kompenzálnak, gyorsan tanulva hibáikból egyre nehezebb célpontot nyújtanak a három ember számára. London kijön a fészekből (pisztolyával, amivel nem is olyan rég még öngyilkosságot akart elkövetni most likvidálja az útjába kerülő három "ugrót"), majd a fészek bejáratánál leteszi tartalék oxigéntartályát és azt próbálja berobbantani, de sorra mellé lő, ezért Gilmore lövi ki helyette a palackot, ami jelentős tüzet okoz. A fekete szörnyetegek felhagynak a támadással és a fészekbe rohannak, menteni a több ezer tojást. A lehetőségen kapva kapva az emberek Katz szándékosan hátrahagyott nyomait követve visszatérnek a hajóhoz és amint lehet, felszállnak. Ugyan sikerült a növényzetből és a lebegőből mintákat kinyerni, de az "ugrókból" nem, de legalább élnek és ez is valami. Nem is sejtik, hogy London a fészekből magával hozott egy kis tojást, amit a szobájába tesz le, lezuhanyozik, majd aludni tér. Akkor éri őt a meglepetés, mikor álmából felriadva (ahol 5 aliennel pókerezett) azt tapasztalja, hogy valami az arcára tapadt és valami kezd lemenni a torkán.