Advertisement

1994-ben fejlesztette a Rebellion és adta ki az Atari ki az Atari Jaguar konzolra. Ez volt az első AVP játék, ahol mindhárom fajjal (predator, xenomorph, ember) lehetett vinni a kampányokat. A Rebellion majd a későbbiekben elkészíti a többi AvP FPS játékot, ahol követik a szokásukat, miszerint három kampány van a három fajnak. Az Atari Jaguar játékok között az AvP a maga korában rengeteg pozitív visszajelzést kapott, hiszen remek atmoszférával, grafikával és jó kampánnyal bírt. A játék annyira jól fogyott, hogy az egyik legnyereségesebb cím lett, szóbajött egy folytatás készítése, amit elvetettek, mivel a konzol már a végét járta. Maga a játék egy Wolf3D/Doom féle FPS, vagyis a 3D-s környezetben 2D-s ellenfelek mozognak. Történet mint olyan nagyon minimális van, terminálokon keresztül lehet háttér információkat olvasni, de ezt leszámítva csak az intrók és outrók során van némi szöveges adat.

Történet

2329. A USS Golgotha USCM kiképző hajó, (amit a Weyland-Yutani gyártott) a Vortigern szektorban. Szokásos napnak indult az egész, de egészen más lett belőle, először is egy ismeretlen eredetű hajó közeledik, ezért egy Chatterjee-osztályú hajót küldenek ki, hogy vontassák be további analízisre. A 5-ös hangárban dokkolnak, de így nem várt utasok kerülnek az állomásra: alienek. Megkezdődik a civilek evakuációja, a katonák pedig felveszik védelmi állásaikat és segélykérést sugároznak az űrbe. Ezt egy másik nem kívánatos faj is veszi: a predatorok. Ők felülírják az 1-es dokk védelmi rendszerét, így karcolás nélkül landolhatnak. Ettől kezdve az állomás örök csendbe merül, több üzenet nem lesz sugározva.

Alien kampány

1994 alien-vs-predator.jpg

Az alien kampány a legrövidebb a három közül. A játékos rendelkezésre nem áll életerőcsomag, viszont egyedi mechanikával elkerülhető a Game Over. A játékos képes begubózni és tojássá alakítani az ellenfeleket, így elhalálozás esetén egy új alien bőrébe bújva folytatódhat a mészárlás. Xenoként a folyosókon és szellőzőnyílásokban lehet közlekedni, illetve csak közelharcban lehetséges ellenfeleket ölni. A karmok, farok és szekunder nyelv áll rendelkezésre mint fegyver, az emberek begubózásához karom-farok-karom támadást kell kivitelezni az ellenfélen, illetve csak korlátolt mennyiségű gubót lehet létrehozni.

A feladat kiszabadítani a királynőt, hogy a fészek újra gyarapodjon. A merész warrior útjába először tengerészgyalogosok kerülnek, akik próbálják útját állni. Az emberek sorra buknak el, míg végül az idegen szembekerül a ragadozókkal. A vadászok népe a hajójukra vitte a fogoly úrnőt, így a konfrontáció elkerülhetetlen. Hála a warriornak a királynő kiszabadulhat és folytatódhat a fészek gyarapodása a bázison.

Ellenfelek: 6 predator és 33 tengerészgyalogos.

Predator kampány

A predator főhős először csak csuklópengével kezd és akkor juthat új fegyverekhez, ha dicsőség pontokat szerez. Ezeket a pontokat csak úgy lehet megszerezni, ha álcázás nélkül sikerül ellenfeleket ölni, ellenkező esetben a pontok csökkennek. Négy fegyver van összesen az arzenálban: csuklópenge, combi-stick, smart-disc és váll-löveg. A yautja csak a szellőzőkben nem tud közlekedni, tehát a folyosók és liftek használhatóak.

A névtelen vadász célja megölni a legnagyobb prédát: az alien királynőt. Útjába a puha húsú katonák kerülnek, akik nyújtanak némi kihívást, de nem komolyat. A kemény húsú fészekbe lépve viszont megjelennek a savvérűek, amik nem haboznak életüket adni, hogy legyilkolják a nem kívánt behatolót. A vadász azonban tapasztalt és nem sikerül megállítani, sőt, szembeszáll az úrnővel és sikerül őt megölnie.

Ellenfelek: 11 arctámadó, 41 tojás, egy királynő, 78 warrior, 61 tengerészgyalogos.

Tengerészgyalogos kampány

28551-alien-vs-predator-jaguar-screenshot-sometimes-you-must-travel.jpg

Mint ahogy majd a jövőbeli játékokban is, úgy itt is a tengerészgyalogos kampány biztosítja a horror faktort, hiszen az ellenség vagy az idegenek, vagy ragadozók. A főhős, Lance J. Lewis közlegény képes használni a folyosókat, lifteket és szellőzőket, továbbá hozzáfér terminálokhoz, ahol háttér információkat lehet olvasni az univerzumról. Négy ikonikus fegyver áll a játékos rendelkezésére: M41A Pulse Rifle, Franchi SPAS-12 Shotgun, M56 Smartgun és M240 Incinerator Unit. Ezeket a pályán elszórva lehet fellelni, a hozzájuk való muníciót pedig a halott bajtársaktól. Az életerő visszatöltésére a felvehető medi-kit felel, amik pálya szerte vannak a földön.

Lance közlegényt fogdába zárták amiért egy tisztel került összetűzésbe minden ok nélkül, még mielőtt az egész harc elkezdődött volna. Mikor felébred, kisétál a fogdából és szembesül a ténnyel: itt valami nagy baj történt. Halott társaitól fegyvereket szerez és mint egyedüli tengerészgyalogos a bázison, elhatározza hogy megsemmisíti az egész űrjárművet. 10 biztonsági kártyát kell megszereznie ehhez, amik szerteszéjjel vannak elszórva. Bejárja a predator hajót, a fészket és minden folyosót, megölve több tucat idegent. Sikerül megszereznie a kártyákat és bekapcsolja az önmegsemmisítő rendszert. A robbanás előtt sikeresen kijut egy mentőkapszulában. Egy év múlva az USCM Transport Irata hajó megtalálja a kabint. Lewisnek hasi fájdalmai vannak, ami nem sok reményt jósol.

Ellenfelek: egy királynő, 231 warrior, 14 tojás, 57 arctámadó és 6 predator.

Galéria

Advertisement