FANDOM

Marc Cerasini írta 2004-ben a film könyv adaptációjaként, amit majd a HarperEntertainment ad ki. Az író néhány pillanatot kénytelen volt átírni, hogy a film változó szkriptjével megegyezzen. A könyv előbb készült el, ám a filmben történtek változások, így a két mű között néha eltérő/kihagyott pillanatok vannak. A legszembetűnőbb, hogy könyvben 5 beavatatlan predator szerepel, míg a filmben csak három, vagy a filmből kivágott Kambodzsás jelenet.

Eltérések a film és könyv között Szerkesztés

  • A könyv Kr.e. 2000-ben kezdődik Kambodzsában, ahol négy helyit követ nyomon, ahogy disznóra vadásznak, de túl közel kerülnek az egyik szent piramishoz. A vadászok itt áldozatul esnek egy aliennek és egy predatornak. Ez a jelenet tervbe volt véve a filmnél, de még a leforgatás előtt kivágták.
  • A könyv ezután az 1904-es norvég bálnavadásztelep utolsó napjait követi nyomon a Bouvet szigeten. A norvégok egy ismeretlen eredetű fémkoporsót visznek be a telepre. A koporsó valójában egy yautja kapszula, amiből a vadász kijön és gyilkolásba kezd. Az egyetlen túlélő, Karl Johanssen a fagyhalál szélén berohan az egyik épületbe, ahol rálel egy alienre, amit a yautja megtámad. A filmben csupán az a jelenet látszik, hogy Karl egy épületbe rohan, ahol a yautja talál rá és csak utána tűnik fel az idegen.
  • A könyvben Alexa Woods a Khumbu jégfalat mássza, míg a filmben a kitalált Lho La jégfalat hódítja meg.
  • Sebastian De Rosa jelenete Mexikóban bővebb. Mielőtt megtalálná a kupakot, Sebastiant felkeresi egy Olga Arenas nevű nő, aki közli vele, hogy megszakad a további ásatás, mert már kifutottak az időből és semmi eredményt nem mutattak eddig fel. A könyv továbbá elbeszéli Sebastian történetét és elméleteit.
  • A kupak nem egy földalatti teremből kerül elő, hanem egy árokból.
  • Graeme Miller a könyvben amerikai és hihetetlen vastag szemüveget visel.
  • A Piper Maru legénysége és kapitánya, Leighton pár oldalnyi szerepet kap a könyvben.
  • Charles Bishop Weyland a könyvben a 40-es éveiben jár, mindenhova golfütővel jár és arrogánsabb, mint a filmben.
  • Mielőtt Alexa, Sebastian és Miller megtekintenék az Északi-Fényt a Piper Maru fedélzetén, bekerült egy ebéd jelenet, ahol a csapat a Weyland által idehozott mesterszakács ételeit kóstolja meg. Az ebéd alatt derül ki, hogy Alexa és Quinn már korábban találkoztak, akkor Alaszkában Alexa le tudta állítani a férfi csapatát, akik olajat akartak fúrni, de természetvédelmi okokból leállították őket.
  • Amikor a predator anyahajó elhagyja a Holdat, a fedélzeten lévők meztelenül felébrednek a folyadékkal teli kapszuláikból, amik számukra hiperálom kapszulákként funkcionálnak. Ez bár tervben volt a filmnél, de végül nem valósult meg.
  • Alexa eligazítása a Piper Maru fedélzetén történik, nem a raktérben. Továbbá eme jelenet hosszabbra nyúlt, bemutatva az egyes felszereléseket. Az eligazítás végén a hajó jéghegynek ütközik és Miller majdnem a vízbe zuhan, ám Alexa még időben elkapja.
  • A könyvben 5 predator van, nem három.
  • A yautják teljes testet fedő páncélt hordanak, amiben saját atmoszférájuk levegője kering. Így van megmagyarázva, hogy miért vadásznak antarktiszi körülmények között, annak ellenére, hogy a predatorok a forró éghajlatot kedvelik.
  • A predatorok az anyahajón bár megtehették, de nem visznek magukkal váll-löveget. A filmből derül ki, hogy ők még beavatatlanok és most egy beavatásra mennek, ahol majd elnyerik a jogot, hogy ilyen fegyvereket használjanak. Továbbá mielőtt a Földre mennek, még egy isten szobor előtt borulnak térdre.
  • Miután az expedíció tagjai felfedezik a lyukat a bálnavadásztelepen, megbeszélik azt, hogy bárki/bármi is volt ez, mindenképpen sokkal fejlettebb technológiát használtak, mint amit Quinn vagy az emberei láttak. Végeredményként Quinn vonakodva folytatja a munkát, mert nem kapott megnyugtató válaszokat. Ezt a jelenetet bár leforgatták, de nem került bele a filmbe.
  • Szintén nem került be a filmbe az a leforgatott jelenet, ahol Alexa rajtakapja Millert sapka nélkül. A férfi elmondása szerint azért nem viseli, mert viszket tőle a feje. Alexa ráveszi, hogy vegye újra fel, mert egyszer látott egy férfit, aki mindkét fülét elvesztette a fagy miatt.
  • A Piper Marun lévők a US Navy-től kapnak egy figyelmeztetést, miszerint egy komoly vihar tart feléjük.
  • Egy kicsivel később a Piper Maru radarján észlelik a yautja hajót, mely Mach 10-es sebességgel halad feléjük. Amint az űrhajó elhúz felettük, a hangrobbanás miatt betörnek az ablakok és a legénység pár tagja lezuhan a jégre. Leighton kapitány próbálja figyelmeztetni a bálnavadásztelepen lévőket az ismeretlen gépről, de a vihar miatt nem jár sikerrel.
  • A királynő tojócsöve sokkal kisebb, mint a filmben látott. A könyvben csak a farkáig ér. Továbbá le van írva, hogy nem minden tojása termékeny. Ezeket egy automata rendszer sorra elpusztítja.
  • Az áldozati kamrában több száz emberi csontváz van felhalmozva a terem sarkaiban.
  • Boris a könyvben orosz, a filmben holland (a kabátján látszódik is az országa zászlaja)
  • Boris halála más. A könyvben élete brutálisabban ér véget, nem átdobták a szoba másik részébe ahol nyakát töri, hanem az egyik yautja mindkét karját levágja, mielőtt elmetszené a torkát.
  • Ahogy a piramis feltárása folyik, a könyvben betekintést nyerünk, hogy ezalatt a Piper Marun mi történik. Kiderül, hogy próbáltak volna a segítséget küldeni Weyland csapatának, de így is minden emberre szükségük volt, hogy a hajón eltávolítsák a rengeteg jeget, ráadásul a vihar lehetetlenné tette volna a gyalogos utat.
  • A váll-lövegeket tartalmazó szarkofág fémből van, nem kőből, illetve a könyv szerint ezt a yautják alkották. A zárja nem az Azték naptár szerint, hanem az Orion csillagkép alapján működik. A falon van egy csillagkép, Sebastian erről lesve állítja be a szarkofág forgattyúit.
  • Amint a templom először változik, Alexa és a többiek átkelnek egy hídon, ami egy látszólag feneketlen szakadék felett van. Ekkor kerül szóba, hogy az emberek nem emelhették fel ezt a piramist, biztos földönkívüli segítséget kaptak. Az átkelést követően egy olyan terembe érnek, ahol életnagyságú predator szobrok vannak, többségük harc közben van ábrázolva, a prédák között alienek is kőbe vannak faragva.
  • A könyvben nem esik szó róla, hogy az áldozati kamrában megszületnek a mellkasrobbantók.
  • Néhány yautja dobókorongot használ, ez a fegyver nincs a filmben.
  • Miller és Mark Verheiden hallják Joe Connorst segítségért kiáltani, mikor a labirintusszerű kis járatban vannak, továbbá hallják ahogy az idegenek megtámadják. A filmben Connors már egy ideje el lett ragadva, mire Millerék belépnek a labirintusba.
  • Mikor Verheiden elszakad Millertől, talál egy levedlett xeno bőrt.
  • A Celtic és Grid közti harc rövidre lett véve és kevésbé intenzív. A végkifejlet más, Celtic ugyanis elismerve vereségét hagyja magát megöletni.
  • Weyland halála is más lett a könyvben. Mikor rátámad Scar-ra az ad hoc lángszórójával, a yautja érzi a fájdalmat, mert lángra kap. Ennek ellenére csuklópengéjével felszúrja és magához húzza a férfit. A tűz miatt berobban az inhalátor, amit Scar túlél.
  • A könyvben Scar magát egy drone levágott ujjával jelöli meg, nem egy arctámadóéval. Ezt követően Alexa elnevezi őt (ezzel Scar az egyetlen névvel rendelkező yautja).
  • Amikor Alexa és Sebastian megvitatják hogyan látogatták a predatorok a Földet, a nő említ egy megmagyarázhatatlan nukleáris robbanást ami 1979-ben történt a Bouvet szigeten, sanszosan ez a yautják számlájára irtható (ez mellesleg egy megtörtént eset, csak nem ezen a szigeten történt).
  • A könyvben lévő plusz két predator akkor hal meg, mikor Stone és Bass tetemeit vizsgálják fegyverért. Az első yautját egy idegen lepi meg, farkával átszúrja a testét, majd szétdarabolja. A másik vadász tovább él, dobókorongjával kettészel egy arctámadót, de egy szerencsés idegen megsebesíti. A yautja a földre kerül, a xenok lefogják, Grid a fejét tartja egy helyben, hogy egy arctámadó gond nélkül rámásszon.
  • Grid a könyv szerint egy "alfa-idegen", ami fizikailag nagyobb fajtársainál.
  • Miután a fészekfalban lévő Miller lelövi az arctámadót, elkiáltja magát örömében, miszerint "egy pont a Beaker-eknek". Ezt bár leforgatták, de nem került a filmbe.
  • Scar miután megjelölte magát, Scar a halott idegen szekunder nyelvét kivágja és trófeaként elteszi.
  • Alexa és Sebastian nem tudják átugorni a szakadékot, mindketten az életükért kapaszkodnak. A helyzetet bonyolítja három feltűnő arctámadó. Sebastian elragadását követően a Pepsis kupakja lezuhan Alexa mellett egyenesen a mélységbe.
  • Amikor Alexa az első idegenével harcol, Grid feltűnik és megtámadja Scart. A két lény egy brutális közelharcba keveredik, aminek csak az vet véget, hogy a lezuhanó falak Gridre esnek. Néhány feltűnő alien próbálja kiásni, de Scar a váll-lövegével elkergeti őket.
  • Scar képes a piramis falváltozásait irányítani egy fali hieroglifa billentyűzeten. Ezzel képes lezárni egy folyosót, ahol az újra harcképes Grid egy falka idegennel tart feléjük.
  • A könyv megemlíti, hogy az álcaháló melegíti a yautják testét, bár ezzel sem lehet a végtelenségig kihúzni az antarktiszi hideget.
  • Miközben Scar szétvagdos egy xeno tetemet, szándékosan megérinti az agya azon részét, ami miatt megmozdul a hulla karja. Alexa megrémül, majd rájön, hogy a predator egy morbid viccet húzott elő. A film bővített verziójában van hasonló jelenet, ahol nem a xeno karja, hanem a szekunder nyelve mozdul meg.
  • Scar Alexa felvett hangjaival kommunikál a nővel.
  • Alexa nem csak egy lándzsát és pajzsot, hanem egy komplett páncélzatot (sisakkal) kap a xeno kitines testéből. Scar a saját sérült/hiányzó páncélját is így pótolja.
  • Ahogy Alexa és Scar menekül a piramisból, a megfertőzött yautja beléjük botlik. A mellkasrobbantó megszületik, de Scar megöli egy plazma lövéssel.
  • Az alagútban Grid a falkájával rátámad Scar-ra a jégen keresztül, ám a vadász fejét veszi neki.