FANDOM

2014-ben kiadott könyv, amit Christopher Golden írt. A Fájdalom Folyója az Alien könyvtrilógia harmadik darabja, ám nem kapcsolódnak egymáshoz szervesen, önálló írásokként kezelendőek. A Fájdalom Folyója az Aliens előtti játszódik, története az LV-426 telepeseiről szól és a kolónia bukásáról. A könyv nem kicsit merít az Aliens: Newt's Tale képregényből, a legjelentősebb eltérés a könyvben behozott tengerészgyalogosok, akik a képregényben csak telepesek voltak.

Történet

2179 május 16-án Jernigan és roncsmentői rábukkannak a Narcissusra, Ellen Ripley visszatér az élők sorába. A Gateway állomáson, június 12-én a kihallgatása után kapja meg a borzasztó hírt, miszerint az LV-426-on már létesült egy kolónia, ahol jó pár család él. Hetekkel később (július 6-án) a kommunikáció hivatalosan is megszakad és Ripley Carter Burke noszogatására a USS Sulaco katonáival érkezik a kolóniára július 27-én. A Hadley's Hope kihalt, Ripley nagyon is jól tudja, hogy mik pusztítottak itt, ám hogyan esett el a kolónia?

Június 10-én, 09:45-kor megérkezik a helyi tengerészgyalogos egység új parancsnoka, Demian Brackett százados. Őt Julisa Paris hadnagy és Coughlin őrmester fogadja, akikre a későbbiekben mindig számíthat. A százados úgy gondolja, hogy némi időbe beletelik, hogy hozzászokjon a gyerekek jelenlétéhez, de ami nagyon is zavarja az az, hogy elvben Al Simpson a főnöke, aki a helyi katonákat terheli le azzal, hogy beosztja a civilek munkáira (katonai kíséret biztosítása a felderítések és mintagyűjtések közben), illetve a másik gond, hogy a tiszt egykori szerelme, Anne Ridley Jorden is itt él a férjével és két gyerekével.

Mindeközben a teleptől távol Ankita Yousseff közlegény, Marvin Draper őrmester, Otto Finch és Curtis Finch próbál a viharban hazatérni. Curtis vezeti a traktort, miközben testvére ki van akadva, elakar menni a bolygóról, elege van a helyből. Draper szavakkal sértegeti, Curtis is megfojtaná testvérét, ráadásul Yousseff is megszólal (nem túl szép szavakkal illetve a kiakadt férfit). 20 mérföldre vannak a kolóniától, de a vihar miatt lassan haladnak, egyszercsak megpillantanak egy atmot, amibe behúzódhatnak. Mivel Finch nem figyelt az útra (éppen Ottót ütötte), ezért fennakadnak egy árkon, amiről nem jöhetnek le anélkül, hogy ne kockáztassák a felborulást.

Gyalog mennek be, ahol Otto már szólna, hogy valami nem stimmel, ám a helyet heves rázkódások érik. Az atmot túl régóta nem tartották karban és eldugult a szellőztetője a ventilátorokkal együtt. Jó esetben ilyenkor le kellene állnia, ám eme atmo már túlmelegedett és azzal fenyeget, hogy felrobban. Curtis felmászik egy létrán, hogy kitisztítsa az elemeket, ám egy hevesebb rázkódás miatt lezuhan és eszméletét veszti, illetve lábát töri. Draper Ottót küldené fel, ám a férfi zokog, mentálisan nagyon labilis. Draper nem hisz neki, miszerint nem ért a tisztításhoz, illetve kétszer arcon üti, hogy ezzel bírja jobb belátásra. Otto nem akar menni, zokog és elakarja hagyni a bolygót, az sem érdekli, hogy Draper itt helyben agyonlövi, legalább megszabadul ettől a helytől. Az őrmester valóban előhúzza pisztolyát, ám Yousseff (aki eddig a telepet próbálta hívni) közbelép és kedvesen próbálja Ottót rábírni a feladatra. Ígéri neki, hogy elhagyhatják az Acheront, ám Otto nem hisz neki.

Ez idő alatt a kolónián Brackett megtartja eligazítását, négy katonáról véli úgy, hogy bajkeverők lehetnek. Az eligazítás után a hadnagyot és az őrmestert kéri meg, hogy beszéljenek ezekről az illetőkről. Így tudja meg, hogy Draper az, aki a fő gondot jelentheti, a többiek csak őt követik. A százados Simpson felé tart, hiszen a hadnagyéktól értesül arról, hogy bevett szokás a kolónián kívül lévő telepeseknek katonai kíséretet adni. Brackettnek ez nagyon nem tetszik, hiszen a katonák dolga a kolónia védelme, nem a telepesek pátyolgatása. Egy folyosón rossz helyen fordul be és találkozik egykori szerelmével, Anne-val és a férjével, Russ Jordennel. A tiszt erőltetett mosolyt varázsol az arcára, ám a beszélgetés kínossá válik, majd csönd lesz. Simpson töri meg a kellemetlen pillanatot, ő ugyanis pont a századost kereste (Jordenék meg Simpsont). Al elkíséri Brackett-tet a tanácsterembe (a százados hiába beszélne arról, hogy meg kell szüntetni azt, hogy a katonák a telepeseket kísérik, ám Simpson az egészet félresöpri, mondván ez ráér, emiatt Brackett szívesen megölné), ahol a három tudás, dr. Reese, dr. Mori és dr. Hidalgo, illetve Derrick Russel fogadja. Ők mondják el, hogy az egyik atmonál nagy baj van, négy ember rekedt ott (köztük két katona) és a hely készül felrobbanni, az egyetlen ember, aki megtudná javítani az eszméletlen.

Brackett kénytelen kivonulni, bár úgy gondolja, hogy ez a feladat a telepesekre várna. A százados távollétében Coughlin őrmester lesz a kolónián lévő katonák vezetője. A mentőcsapatban Brackett, Paris, Aldo Crowley őrmester (sofőr), Chenovski, Hauer, Nguyen, Stamovich és Pettigrew vannak. A rossz látási körülmények ellenére gyorsan kiérnek, Aldo és Pettigrew a járműnél maradnak, a többiek behatolnak. Curtis magánál van, ám Otto gondot okoz, ugyanis túszul ejtette Yousseff közlegényt és pisztolyt tart a fejéhez, mindeközben Draper meg Otto fejét tartja a célkeresztben. Brackett próbálja a helyzetet megoldani, ezért Otto utasítására kiviszik Curtist (a lábát sínbe tették, amitől elájult), illetve ígéretet tesz arra, hogy azonnal távozhat a bolygóról. Ottonak ez nem elég, ő a Weyland-Yutanitól akarja ezt hallani, ami a körülmények közt nem lehetséges, hiszen az atmo hamarosan felrobban. Draper megelégeli a helyzetet és lő, a lövedék áthatol a férfi bal szemén, azonnal halált okozva. Yousseff fejét majdnem eltalálja Otto pisztolyának lövedéke (a férfi a halála pillanatában elsüti a fegyvert). A százados kivinné a hullát, ám csak Yousseff és Chenovski áll a rendelkezésére, a többiek Draper kíséretében kifutnak. A járműben persze Brackett leteremti a bajos katonákat és büntetésként nem hagyhatják el a körletüket.

Az atmo felrobban, a jármű a hatótávon kívül volt, bár Curtis így is meghal, Haurer nem tudta megmenteni az életét, hiszen túl sok vért vesztett. A kolónián a százados felkeresné Simpsont, ám belefut Newtba (ő az étkezdébe megy, hogy addig se kelljen a szüleivel lennie, akik kezdenek elhidegülni egymástól). Demian a kis beszélgetés idejére mosolyt erőltet az arcára. Ez az arc később dühöt fejez ki Simpson irodájában. A tisztet dühíti az, hogy őt semmibe veszik, dühíti az, hogy a tudósok és Al közönyös a két halottal kapcsolatban és dühös azért, amiért Draper már átküldte a jelentést (pedig nem hagyhatja el a körletét), amit a tudósok szintén közönnyel fogadtak. Leszögezi, hogy ő nem fogja az embereit a telepesek mellé adni védelemnek, ezentúl csakis ő rendelkezik a katonák felett és nem Simpson. Simpson és Reese még nem is, de Hidalgo igazán feldühödik. Az elmérgesedett helyzet úgy zárul le, hogy a százados üzenetet küld a Helene 215-re, hogy mi is legyen. Abban az esetben, ha a HQ azt parancsolja, hogy Simpson a főnök, akkor Demian ezt tudomásul veszi és így is tesz, addig is a válaszig (1 hét) ő a katonák fejese.

Eközben a Jorden családnál tovább romlik a helyzet, Russ elmondja feleségének a hírt, miszerint a két Finch meghalt. Ugyan barátokat vesztettek el, mégis elkezdenek veszekedni, ami ott lyukad ki, hogy Russ Anna szemébe vágja: bizonyára csalja őt a századossal. A két felnőtt későn veszi észre, hogy a veszekedésnek Newt is tanúja volt (illetve Tim is, akiről azt hitték, hogy a fülhallgatója miatt nem hall). Newt elfut, nyomában Tim, míg Russ az ellenkező irányba viharzik el. A kislányra Coughlin talál rá, aki elviszi őt a századoshoz. Demian aludt volna, de szakít időt rá és kiszedi belőle, hogy mi is történt. Megnyugtatja a lányt és hazakíséri (a tiszt a beszélgetés során nem kevés telepes nevét tudja meg a telep különböző helyeivel együtt). Anna kezet mosni küldi lányát, majd egy kis ideig beszél egykori szerelmével. Demian elmondja, hogy bár még szereti őt, de nem fog próbálkozni, ő anno elszalasztotta a lehetőséget és ez már így is marad.

Reese ajtaján kopogtatnak, a túlontúl vidám Mori az, aki megosztja miért is ennyire boldog: Simpson az imént kapott Carter Burketől egy koordinátát, magyarán megvan az űrutas hajó helye. Reese ötlete az, hogy Simpson küldjön ki pár telepest, így ha gond van, akkor ők halnak meg és nem a tudósok (akik nem számíthatnának arra, hogy a katonák kísérik őket). Csupán Hidalgo az egyetlen, aki amiatt aggódik, hogy a xenok elszabadulnak és mindenkit leölnek: katonát, férfit, nőt és gyereket egyaránt. Mori erre csak legyint, hiszen a telepesek vállalták a kockázatokat, ha meg megtörténik a baj, akkor a három tudós könnyedén elmenekülhet a titkos hajóval.

A szerencsés telepesek Jordenék lesznek. Az egész család boldog, hiszen megadott koordinátákra kell menniük, magyarán biztos találnak majd valamit. A két gyerek addig nyaggatja a szüleiket, amíg azok beadják a derekukat és hozzák őket is. Június 21-ének reggelén elérik a helyet, Russ még egyszer megkérdezi Brad Lydeckert, hogy bármit is találnak, az az övék (Brad megint igent mond, ahogy Simpson is). A két gyerek éppen veszekedett, mikor végre megpillantják a tárgyat: egy idegen eredetű űrhajót. Russ rendkívül boldog, lelki szemeivel látja magát és feleségét a nagy felfedezők panteonjában. A házaspár behatol a hajóba, míg a gyerekek maradnak a járműben. Anna szólna a telepnek, de Russ nem akarja, hogy majd mások is kijöjjenek és osztozkodjon velük, de megígéri, hogy 30 perc múlva majd szólnak.

Bent plazma és sav marta nyomokat találnak, a falakat vágásnyomok és fészeknyálka borítja. Anna kezd félni, de tovább megy, ugyanis párjával akar csinálni pár fotót a hajó belsejéről. Ketten lemennek egy spirál alakú lépcsőn. Annak alján egy halott alien tetemét látják, Russ boldog, hiszen eme felfedezéstől gazdagok lesznek, Anna ellenben undorodik a tetemtől és fél attól, hogy akad néhány élő példány belőle. A folyosón haladva további 24 tetemet találnak és fészeknyálkát, több ajtót nem lehet kinyitni. Hamarosan rálelnek a hajó valódi tulajdonosára: egy halott mérnökre. Csinálnak pár felvételt és visszamennek a lépcsőn, de nem kimennek, hanem mélyebbre a hajóba. Találnak egy újabb mérnök tetemet egy királynő testével együtt (Russ jól gondolja, hogy a xenok gyilkoltak itt és ők a felelősök a fészeknyálért). Végül rálelnek a pilótára, ami körül több tojás is van. Russ elrántja feleségét az egyik tojás elől, így az arctámadó a férfit kapja el. Anna nehezen ugyan, de kivonszolja férjét a járműig és segítséget kér a teleptől. Newtot egy végeérhetetlen sikoly fogja el, mikor meglátja mi is van apja fején.

Mindeközben a telepen Demian mikor Drapert fegyelmezte a többi bajkeverővel együtt, a százados megtudja, hogy a Jorden család kivonult. Felkeresi Simpsont és kérdőre vonja, hogy miért engedte a gyerekeket is menni. Al lerázza őt, mondván, hogy milyen kár, hogy baj esetén nem lesz mellettük pár katona. Demian némán figyeli elvonulni Simpsont. A tiszt a szobájában az időt edzéssel tölti, Paris hadnagy keresi őt fel, hogy elmondja: továbbra sincs semmi infó a családról. Demian utasítja a hadnagyot, hogy készüljenek, mert hamarosan kivonulnak. Már éppen Simpsonhoz ment volna szólni, de Al előbb találja meg őt és közli: Russ arcára valami lény tapadt és ki kell vonulni (a két férfi egymást hibáztatják, hiszen Al nem szólt erről az akcióról, Demian meg megtagadta a katonai kíséretet).

A katonák (Demian, Paris, Aldo, Hauer és Chenovski) június 22-ének elején érnek ki. Anna egy szemhunyásnyit sem aludt, férjét egy pléddel takarta le (a traktorba nem hozta be, nem is tudná és ez az oka, amiért még nem indultak el). A katonák ledöbbennek az arctámadó látványától, ahogy 21:00-kor a telepesek is. Csupán Reese arcán jelenik meg az öröm, örül az arctámadónak, hiszen megvan az, amiért elsősorban itt van. A százados elrendeli, hogy az űrutas roncs körül Draper alakítson ki egy vonalat, senki sem mehet be.

Egy nap telik el. Newt és Tim egyedül vannak otthon egy bébiszitterrel, aki bealudt. Aaron keresi őket fel, ugyanis ő tudja, hogy hol van a két gyerek apja. A három gyerek a szellőzőn keresztül közelíti meg a medikai termet, ahol Russ már magánál van, társaságában ott van Anne, Al, a doktor és Reese. Hirtelen két hordágyas ember lép be, akik egy arctámadóval fertőzött embert hoztak be. Elmondásuk szerint még egy tucat ember van ilyen állapotban, telepesek és katonák vegyesen. Russ mellkasa elkezd fájni, majd megszületik az első mellkasrobbantó, ami a ledöbbent emberek miatt könnyedén eltud menekülni.

Anne még álmukban is nyugtatja a gyerekeit, miközben Al eligazítást tart a katonáknak és a Társaság 20 emberének. A parancsa szerint a lényt élve kell elfogni kutatási célok miatt, hiszen talán sikerül így segíteni a fertőzött embereken. Brackett, Kékszajkó, illetve Khati Fuqua társaságában fésüli át a D-blokkot (a telepesek mind bezárkóztak felsőbb utasítás értelmében). A két telepes és katona sikolyokat kezd hallani a mosoda felől. Coughlin őrmester szintén két telepessel csatlakozik hozzájuk, így hatolnak be a terembe, ahonnan egy rémült ember fut ki. Bent három erősen megcsonkított ember tetemére lelnek, ami rémisztő, hiszen egy kis lény ilyet nem tud művelni.

Demian éppen kiparancsolná a telepeseket, mikor Khati felsikít: az idegen lény Kékszajkó megölése után az egyik tárolóra ugrik, majd egy ledobón át kereket old. A százados nem tud elérni találatot, míg Coughlin igen, bár csak megsebezni tudja a lényt, aminek savas vére lemarja két lábujját a bal lábáról. A tiszt azonnal értesíti Simpsont a helyzetről, miszerint nem egy kistestű lényt, hanem egy kifejlődőben lévő alient kell vadászni, ráadásul azonnal eliminálni kell a fertőzött embereket, mert belőlük is ilyen szörnyek fognak megszületni. Coughlin a gyengélkedőre kerül, ahol a fertőzött embereket tartják, itt lát meg egy tárolóban lévő arctámadót, amiről hiába kérdezősködik, hogy honnan szedték, az asszisztens nagyképűen nem válaszol erre (hiszen egy ember élete árán szedték le). Annak sem örül, hogy már négy emberből született meg mellkasrobbantó, amik elmenekültek, miközben csak egyetlen ember próbálta ezt megakadályozni. Az őrmester itt akar maradni, hogy szükség esetén azonnal kilője az újabb megszülető kreatúrákat.

Elkezdődik a telepesek evakuálása biztonságosabb területekre, miközben továbbra is folyik a vadászat az idegenekre. Demian, Yousseff és Khati az F blokkban van járőrön, mikor helyzetjelentést kérnek Paris hadnagytól, illetve Brad Lydeckertől. Kiderül, hogy 15 ember tűnt eddig el. A százados elrendeli, hogy a tudósok agyaljanak azon, hová vihették őket, mert ott kell lennie az idegenek fészkének, amire azonnal le kell csapni és megsemmisíteni. Ezután Draper jelentkezik be, egysége belefutott egy xenoba, de nem tudnak elbánni vele. Demianék odarohannak, még éppen időben, hogy kisegítsék az őrmestert, aki próbálja az ajtó mögött tartani a bestiát, ami majdnem meglékeli a fejét a szekunder nyelvvel (egy katona és egy telepes már meghalt). Az altiszt elfut az ajtótól, így a berohanó lényt egyenesen Demian és Yousseff lövedékei szaggatják szét. Brackett és Marvin félreteszik ellentéteiket, hiszen ráébrednek egymás képességeire: egyikük jó parancsnok, míg a másik jó katona.

Másnap reggel. Hidalgo és asszisztense már mindent megtett annak érdekében, hogy segítsenek a fertőzött embereknek. Coughlin ezt egyszerűen nem tudja elfogadni, Theodorat kezdi ostorozni, amiért nem tesznek meg mindent. A belépő Hidalgo nyugtatja le a katonát, aki szemtanúja lesz egy újabb próbának: folyékony nitrogént spriccelnek az egyik arctámadó lábára. Ugyan sikerül letörni két lábat, de ezzel egy időben elhal az ember arcának egy része, ráadásul meg is fullad, mert a lény nem pumpál belé több levegőt és a kiserkenő sav is károkat okoz. Coughlin nem repes az örömtől, impulzuskarabélyával mindenkinek kegyelemlövést adna le, de Hidalgo megállítja. Az őrmester üzen felettesének, aki jóváhagyja azt, hogy egyetlen lény sem menekülhet. Coughlin kiszólna az egyik őrséget adó közlegénynek, hogy segítsen visszafogni az ellenkezőket, míg kivégzi a fertőzötteket.

Ginzler vérbe fagyva fekszik a folyosón, gyilkosa, egy kifejlett warrior beront a medikai terembe, eltöri az őrmester karját, aki így mellé lő és megöli az egyik asszisztenst. A xeno átüti a katona szívét, majd elhurcol egy asszisztenst, miközben egy második idegen elviszi Theodorát. A rémült Hidalgo a steril tesztkamrában talál menedéket, hiszen az alienek nem érzékelték, vagy csak túlságosan lefoglalta őket a fertőzött emberek elhurcolása. A tudós kolónia szerte lead egy üzenetet, hogy mi történt, válaszul Demian, Sixto, Hauser, Yousseff és egy katona azonnal odasiet, de már csak Coughlin és két telepes testét találják (akikből már megszületett a mellkasrobbantó). Simpson hívása érkezik be, ő azt akarja, hogy minden telepest egy helyre küldjenek és a katonák rendezkedjenek be védelemre. Demian hevesen ellenzi az ötletet, hiszen az idegeneket most kell még kiirtani, máskülönben elszaporodnak, leölik a katonákat és utána könnyedén lerohanják az egy helyen lévő telepeseket.

Anne csoportját Lydecker, Chenovski és Stanovich felügyelete alatt viszik a raktárba, hiszen két csoportot már támadás ért és négy ember halt meg. Anne sürgősen beszélni akar az egyetlen emberrel, akiről tudja, hogy biztos megvédi: Brackett századossal. Tervei szerint az Onagerrel ki lehetne húzni az űrben az erősítésig, vagy esetleg meglovasítva az egyik járművet akár az egyik atmonál. Simpson a raktárban büszkén jelenti ki, hogy sikerült üzenni a Gateway állomásra, azonban Ridley számára megdöbbentő, hogy a felmentő sereg csak hetek múlva ér ki.

Másnap reggel (június 26). Newt felébred, de sehol sem látja anyját. Látja Timet és Aaront, ahogy Chenovskival beszél (a katona hiába próbálja bebeszélni, hogy nincs semmi gond, ő majd megvédi őket), aki elmondja, hogy a szellőzőjáratok biztonságosak. Newt sehol sem találja anyját, Hidalgotól tudja meg, hogy ő azok között volt, akik elhagyták a raktárat, hogy élelmet hozzanak. Eközben Reese (aki rájött arra, hogy kell lennie egy királynőnek, ami a tojásokat rakja) maga mellé veszi testőrnek Stamovichot, majd belefut Moriba (aki Khati és egy technikus társaságában kereste felettesét). Elküldik a "testőröket", majd négyszemközt beszélgetni kezdenek, Mori elmondja, hogy minden adat, minta kész a szállításra és ideje lelépni a bolygóról. Reese leteremti, mert még egyetlen mintapéldány, legalább egy tojás kellene, aztán távozhatnak.

4 órával később. Anne visszatér a többiekkel, sikerült élelmet szerezniük, miközben egyetlen ember sem halt meg. Találkozik ugyan a századossal, de a nagy zaj miatt későbbre halasztják a beszélgetést. Demian elnémítja Simpsont, aki kritizálja a tisztet, amiért nem sikerült se az idegeneket megölnie, se az embereket megvédenie. Brackett rálel Reese-re, akivel beszélni akart. Elmondja, hogy megjött a válasz a Helene 215-ről és az O'Niell állomásról, eszerint mindenki a helyi W-Y képviselőnek engedelmeskedik, aki ez esetben Reese. A tiszt ennek nem örül, de teszi a kötelességét, míg Simpson teljesen leereszt, hiszen többé nem ő dirigál. Anne a vitatkozó férfiakhoz lép és leteremti őket, amiért azon vitatkoznak ki a főnök, miközben emberek halnak meg. A telepesek megtapsolják eme kirohanást, ami magához téríti a triumvirátust. Hamarosan Lydecker lép be pár emberrel, ugyanis sikerült meglelni a fészket: a PDT-k jelei az 1-es számú atmoból jönnek.

A terv szerint a százados, Draper, Pettigrew és még 10 katona, illetve az önként jelentkező Hidalgo és Simpson társaságában túltöltik a reaktort, ami így felrobban. Eközben Paris hadnagy a maradék 6 katonával védik a telepeseket, csupán egyetlen egy utat hagynak lezáratlanul, amit tartaniuk kell. 12:30-körül megindul a támadás, úgy a katonák, mint az idegenek felől.

Paris a körleteket járja, füttyjellel jeleznek egymásnak, hogy minden rendben van (ha valaki nem viszonozza, arról már lehet tudni, hogy halott, vagyis az idegenek hol vannak). Chenovski felől nem jön jelzés, a hadnagy odarohan és látja, ahogy egy warrior a megbénított katonát viszi. Mellkason lövi a bestiát, amiből némi savas vér folyik a bénult férfi lábára. Paris nem próbálkozik újra, mert akkor megölheti bajtársát, az alien pedig nem mozdul. A patthelyzetet a warrior oldja fel: farkával átüti a férfi fejét, majd rohamra indul, csakhogy a hadnagy még időben kilövi. A zajra iderohan Yousseff közlegény, akinek posztját ebben a pillanatban éri támadás.

Az egyik xeno kezd áttörni a lehegesztett ajtón, az éppen odaérkező Aldo a plazmakarabélyával mellé lő, több esélye nincs, mert az idegen átjut és meglékeli a katona fejét, miközben az egyik telepes, Virgil meghal a saját hegesztőfáklyája által. A két nő likvidálja a lényt, majd Alod posztja felé mennek, hiszen most az maradt védtelenül. Futás közben abban reménykednek, hogy a századosék sikerrel jártak.

A támadó csapatban lévők az atmoban az idegenekre utaló jeleket találnak: fészeknyálkát és emberi vért. Lifttel szállnak alá a mélybe, Pettigrewet hátvédnek itt hagyják, míg a makacskodó Hidalgo egy pisztolyt kap és a katonákkal mehet. Az idegenek nem váratnak magukra sokáig, az egyik lény elragadja Stamovichot, Demian és a többiek hiába lőnek utánuk, nem érnek el találatot. A xenok elárasztják a helyet, Demian és Draper közösen lőnek le egy warriort, míg a többi katona három bestiával végez, azonban ennek ára van: egy katona holtan esik össze, Sixto pedig savmarásokat szerez az oldalára. Az egyik idegen elkapja a menekülő Simpsont, de Brackett résen van és még időben lövi fejen a férfit.

A százados kiadja a hátrálásra való parancsot, majd rátekint Hidalgora. A nő mögött egy idegen sziluettje válik láthatóvá, a tudós pár lövést ad le, amivel csak azt éri el, hogy a sav súlyosan összemarja. Demian végez a szörnnyel, majd felemeli a haldokló nőt és a lifthez fut. Ahhoz a lifthez, ami már elindult felfelé a megmaradt 6 katonával. Draperék hallották a nő utolsó szavait, miszerint van egy menekülési lehetőség: van egy titkos W-Y hajó a telepen. Demian leteszi a halott nőt, gyűlöli a Társaságot és a tudósokat, hiszen tudták, hogy baj lesz és soha nem akarták kimenteni az ártatlan telepeseket. A százados lehívja a másik liftet, terve szerint ha innen kijut, akkor annyi telepest visz fel a hajóra, amennyit csak tud, főleg a Jorden családot. A sötétségből neszek tódulnak a férfi fülébe, majd kibontakozik egy alak sziluettje.

Anne hallja, hogy dörömbölnek, ő engedi be Ankita Yousseff közlegényt és Paris hadnagyot, de rémült arcukról tudja, hogy valami nem stimmel (sikerül visszaverni a támadást, de komolyak a veszteségek). A hadnagy utasítására jobban védhető helyre, a vezérlőterembe vonulnak. Csupán 20 telepes követi őket (köztük a Jorden család), míg a többiek maradnak, mások meg már korábban leléptek és az Onager felé menekültek. Anne a fegyverosztáskor elkér egy pisztolyt, hogy végszükség esetén ezzel adjon kíméletes halált magának és gyermekeinek. A lehegesztett ajtó mögül tűzharc zajai hallatszódnak át, majd dörömbölés. A telepesek felnyitják az ajtót, amin beesik Draper halott teste, az idegenek beözönlenek. Az embereknek esélyük sincs, Anna gyerekeit a szellőző felé küldi, majd pisztolyával próbál megölni egy alient, de nem ér el eredményt és hamarosan meglékelt fejjel hull a földre. Tim bosszút akar állni, visszamászik a szellőzőből és felveszi a pisztolyt, de már nincs ideje lőni. Newt egyre mélyebbre mászik a szellőzőjáratba, miközben hallja Tim sikolyait.

Brackett százados nem egy idegennel találja magát szembe, hanem az eltűnt Pettigrew közlegénnyel, aki egy alien miatt volt kénytelen elhagyni posztját. A két katona még időben beszáll a másik liftbe, a falka nem tudja lemészárolni őket. A tiszt beszél arról, hogy van remény, ugyanis van egy titkos űrhajó a kolónián.

Reese a kutatási anyagot egy dobozban hordja, míg Mori pisztolyt fogva éri el az űrhajót, már csak pár ajtó van hátra és elhúzhatnak innen. Neszeket hallanak maguk mögül, a két tudós megrémül, hiszen esélyük sincs egy idegen ellen, ráadásul olyan közel voltak a hajóhoz. Mori elfelejti kibiztosítani fegyverét, de nem is kell használnia, nem egy alien, hanem Khati tűnik fel, aki fertőzött. A nőből készül előtörni a mellkasrobbantó, Reese elveszi bénult társától a lőfegyvert és maga adja le a kegyelemlövéseket, még ha az egyik lövedék gellert kapva megsebzi Morit a bal vállán. Nincs sok idejük ünnepelni, mert egy warrior siet feléjük. Reese nem próbál meg elmenekülni, mert nincs hova, hagyja magát elkapni, majd főbe lövi magát.

Ankita és Paris fültanúi lesznek a mészárlásnak, ráadásul csak ők maradtak, mint katonák. Mire idáig elértek, sikerült kilőniük két warriort, de most tanácstalanok. Feltűnik Brackett és Pettigrew, akik beszélnek a hajóról, de előtte annyi telepest kellene megmenteniük, amennyit lehet. Egy warrior tűnik fel és próbálja Yousseffet megölni, de Brackett előbb süti el fegyverét, így a fekete kitines testből szál el az élet.

A katonák a vezérlőteremben végeznek 5 aliennel, majd Brackett keresni kezd a többnyire halott testek között. Szíve megdermed Anne és Tim teste láttán, de a család utolsó tagját sehol se látja. Időhiány miatt kénytelenek távozni, egy újabb adag xeno tart feléjük, ráadásul a hajóra úgyis csak 6 fő fér. Demian csak egyetlen telepest, egy Luisa Cantrell nevű lányt hoz magával, aki eszméletlen. A tengerészgyalogosok végeznek a folyosón feléjük tartó két aliennel, majd rohamtempóban a hajó felé tartanak.

Már a bejáratnál vannak, mikor egy idegen kijön és megöli Pettigrewet, miközben Ankitát a liftaknából feltűnő másik lény ragadja magával. Paris nem hiszi el, hogy a célegyenesben ilyen történhet, lövéseivel megöli Pettigrew gyilkosát, majd bent megmenti Mori életét. A tudós a nő utasítására a földre veti magát, így az elsüvítő lövedékek az alien testébe csapódnak be. Mori meglepődik azon, hogy hagyják, őt is beszállni a hajóba. Paris vezetése alatt a gép elstartol, célja ismeretlen, ugyanis Brackett megesküszik, hogy minden erejével a W-Y ellen fog munkálkodni, ahogy a hadnagy is, Mori meg kénytelen velük tartani, ha nem akarja magát egy lakatlan bolygón találni, Luisa pedig még mindig eszméletlen.

Mindeközben Newt egyedül él az úgynevezett "klubházában", csupán élelem és víz miatt hagyja el a szellőzőjáratot. Június 27-én aztán emberi léptekre lesz figyelmes, a Sulaco katonái kiértek.