FANDOM

2014 január 28-án adták ki az új Alien trilógia első részeként. Az író Tim Lebbon, aki történetét az első két Alien film közé teszi és főszereplőnek Ripleyt teszi meg. A trilógia folytatása az Alien: A Fájdalom Folyója, amit már nem Lebbon írt. A könyv később audio drama és audiobook formában is fel lett dolgozva.

Történet

2159, az LV-178 körül lévő DSMO Marion fedélzetén. Chris Hooper főmérnökhöz maga a kapitány, Lucy Jordan jön beszélni. Már két napja nincs kapcsolat a bányában lévő emberekkel, akik a bolygón trimonite-ot bányásznak a Kelland Mining Company számára (ez már a Weyland-Yutani tulajdona). A kapitány és a főmérnök a bárban kezdenek biliárdozni mikor Lachance, a hajó pilótája szól nekik, hogy jöjjenek a hídra, mert a Samson és a Delilah nevű kompok ugyan visszatértek a bolygóról, de gond van (halálsikolyok hallatszódnak).

A párossal együtt érkezik a hídra Josh Baxter kommunikációs tiszt, a hajón maradt emberek már mind itt vannak: Lachance, Garcia (orvos), Kasjanov (orvostiszt), Cornell (biztonsági), Welford (mérnök), Powell (mérnök) és Karen Sneddon (tudományos tiszt). A kapitány próbál kapcsolatot teremteni az érkező komppal, de az adás zavaros, annyi szűrődik át, hogy sok a sebesült és a bányászok arcára valami lények tapadtak. Baxter helyrehozza az adást, így tisztább a hang és a kép is. A pilótát, Vic Jonest látják, akinek szavai nem teljesen jönnek át, a hídon lévők annyit értenek, hogy 6-an vannak a kompon és csak ő, illetve Sticky nem fertőzöttek, de a Delilah fedélzetén már van egy lény. Jordan a medikai részlegbe küldi Garciát és Kasjanovot, míg ő és Cornell a dokkhoz mennek.

Hoop nem engedné be a kompokat, mert elhangzott a fertőzés szó, akármi is legyen az, a hajón lévőket is fenyegetheti. Eközben a Delilah letér a pályájáról, Baxter helyreállítja az összeköttetést, így a hídon lévők láthatják a pilóta, Gemma Keech arcát, tisztán látszódik, hogy nagyon megvan rémülve. Mögötte három bányász küzd, ketten csákánnyal, a harmadik ember plazmafáklyát szorongat. A többi ember halott, mindegyikük mellkasán lyuk éktelenkedik, egyikükből kitör valami lény, amiből több van a padlón és amikkel a bányászok küzdenek. A plazmafáklyát elsütik, ilyen kis térben az eredmény nem marad el: minden és mindenki meggyullad és szétég, a Delilah a Marionba kezd becsapódni. Hoop próbálná figyelmeztetni a kapitányt, de már késő, a Delilah becsapódik.

A hídon lévő emberek félnek és tanácstalanok (szerencsére senki sem szerez komoly sérülést), élükre Hoop áll, mivel ő a rangidős (csupán Powellre kell ráordítania, hogy a sérült hajón kell maradniuk, mert a bolygón nem húznák ki a segítség megérkezéséig, hiszen onnan jöttek azok a lények). Hoop magával viszi Sneddont és Welfordot a 3-as dokkba, ahol a Samson bedokkolt (időközben Garciáék a kommunikátoron bejelentkeznek, nincs semmi bajuk, ellenben a kapitányék nem jelentkeznek, ők már halottak).

A Samson néma, senki sem jött ki a kompból. Baxter helyrehozza a képet, így láthatják, hogy mindenki halott, csak Jones él, de ő egy helyben ül és sír, míg a háta mögött az egyre növekvő mellkasrobbantók várnak. Hoopék lezárják a dokkot (a Samsont is, nehogy azok a lények kiszabaduljanak, illetve kiszivattyúzzák a levegőt. A túlélők elkezdik sugározni a segélykérést, de erre nem jön válasz. 77 nap telik el, a Marion egyre közelebb kerül a bolygóhoz, maximum 15 nap van hátra a becsapódásig. A bolygóra nem mehetnek, mert az idegenek a bányából jöttek, mentőegységek nincsenek a Marionon, tehát nincsen menekvés.

Aztán úgy tűnik, hogy mégis vették az S.O.S.-t, mert egy gép közelíti a Marionhoz, pár óra múlva a hajó, a Narcissus bedokkol. Hooper, Sneddon és Powell felébresztik az egyetlen utast, Ellen Ripleyt a kryoból. Ripley először azt hiszi, hogy egy mellkasrobbantó tör ki belőle, hiszen a hosszú út alatt mindvégig rémálmok gyötörték. Most azt hiszi, hogy biztonságban van és odaérhet lánya születésnapjára. Miután Hoop elmondja neki, hogy a Samson nagy bajban van és róla azt hitték, hogy ő a segítség, Ripley elájul.

Ripley a medikai részlegben tér magához, a W-Y logo láttán dühös, de egyben büszke is magára, mert ő a Nostromo egyetlen túlélője. Ripley válaszokat akar, amiket a belépő Hooptól megkap. A férfi elmondja, hogy mi is történt a Marionnal, illetve elmondja mennyi ideig aludt: 37 éven át. A túlélők megmutatják a felvételeket a xenokról, amik láttán Ripley pánikolni kezd és Garcia kénytelen lenyugtatózni

Sneddon és Hoop arról kezdenek beszélni, hogy hogyan tovább, Hoop azt tervezte, hogy majd a bányában fogják kihúzni amíg a segítség ki nem ér, de Sneddon terve jobbnak tűnik, miszerint Ripley hajójával hagyják el a Mariont, a gond csak az, hogy a mentőegységben nincs elég kryo kapszula, tehát a túlélők nagy része kénytelen ébren eltölteni az akár 6 évig tartó utat a Peremvidékig.

Ripley időközben meggyőzi magát, hogy ez a valóság, bár majd gyakran lesznek hallucinációi, ahol lányát látja, akit minduntalan megfertőznek a xenok, vagy kitör belőle egy mellkasrobbantó. Ripley és Hoop a Narcissusba mennek (Ripley látja a férfi kezében a plazmafáklyát és hisztérikusan felnevet, hogy ezzel próbálná megölni a xenokat, illetve képzeletében Hoop már egy idegen, végül a férfinak sikerül lenyugtatnia). A Narcissus komputere semmi információt nem ad Ripleynek, aki rájön, hogy a hajó rendszerében Ash van, aki bizonyára szándékosan hozta őt ide. Ripley meghallgatja a segélykérést, hogy pontosan miről esik szó benne. Gyanúja igaznak bizonyul, Ash hozta őt ide, hiszen fogta az adást, amiben az idegenekről esik szó.

A nő mindenkinek elmondja a történetét (eddig nem mondta el teljesen), miszerint egy xeno került a Nostromora, amit Ash életben akart tartani. Bár Hoop kételkedik a történetben, hiszen egy szintetikus nem lehet ilyen, ez lehetetlen, de ez most nem számít. A túlélők elfogadják Sneddon tervét, de gond akad, a Narcissus telepei nem bírnák az utat, ezért új telep kellene, a Marioné nem kompatibilisek, de a bányában vannak megfelelő energiatelepek. Ez azt jelenti, hogy a Samsont meg kell tisztítaniuk az alienektől és azzal lemenni a bányába, ahol megkeresik a telepeket és visszajönnek. Ez könnyűnek hangzik, de mindenki tudja, hogy talán mind meghalhatnak, hiszen már maga a Samson megtisztítása veszélyes, nem beszélve arról, hogy a bányában nyüzsöghetnek az idegenek.

Ripley (akiben csak Hoop bízik) a Narcissura megy megetetni macskáját, majd pár szót ír Ashnak, aki visszaír. Mint kiderül, tényleg ő hozta ide Ripleyt, a célja mit sem változott, az emberek még mindig feláldozhatóak. Három nap telik el, Hoop és Ripley sok időt töltenek kettesben, de még nem alakul ki szerelem. A csapat készen áll kipucolni a Samsont, hogy majd azzal menjenek le a bolygóra. Sneddon előáll azzal, hogy a rakományhálókkal fogják el a kiözönlő xenokat, így a sav nem fog semmit sem tönkre vágni. Ripley nem bízik a tudományos tisztben, azt hiszi, hogy a W-Y számára akar mintapéldányokat gyűjteni, hiszen lenyűgözik őt az idegenek. Sneddon erre megvágja a saját ujját, hogy megmutassa, ő nem szintetikus, hanem ember, Ripley bocsánatot kér és kap.

A hálók működnek, a kiszáguldó négy idegenből kettő fennakad, ám a másik kettő kiszabadul belőle. A túlélők próbálják őket lelőni durrantóval (a plazmafáklyát csak Hoop használja, de csak egyszer süti el). A végeredmény katasztrofális, Powell, Welford és Garcia meghal, két idegent sikerül megölni, a harmadik elmenekül, míg a negyediket a sav okozta lyuk kiszippantja az űrbe. Lachance és Baxter végig a hídon voltak, hiszen Baxter a kommunikációs csatornákat igazgatta, míg a pilóta a zsilipajtókat nyitotta, de a kapcsolat megszakadt velük, így nem tudják őket figyelmeztetni az idegenekre. Szerencsére nincs semmi bajuk, az idegen nem ment feléjük. Bár Sneddon és Kasjanov félnek, levadásznák az idegent, hiszen veszélyt jelent, de Hoop mást tervez, eszerint három fő javítja a Samsont, a többi három fő pedig őrködik. Mielőtt ehhez hozzákezdenének, a raktárba mennek plusz fegyverekért, itt kerülnek elő a savpuskák.

Mivel a dokkban nincs levegő, ezért nem mehetnek be csak úgy, mert a zsilip kinyitássakkor kirepülnének, éppen ezért Hoop egy kis lyukat fúr a zsilipbe, hogy dekompressziót végezzen. A folyosón fogyni kezd a levegő, de az emberek már rég szkafanderben vannak, így ez nem jelent gondot. A dokk megtelik levegővel, a dekompresszió sikeres volt és a túlélők nekikezdhetnek kipucolni a Samsont, aminek belsejében xeno nyálka, bűz és egy letépett emberi kar van. Lachance a kompot a bányához vezeti (másodpilótaként Baxter segít neki), ez két órába telik, eközben az emberek nemigen beszélnek egymással.

A landolóhely kupolájánál harcra utaló jeleket látnak, úgy mint sav marta lyukakat, lövésnyomokat és egy barikádot. Baxter behatol a kupola rendszerébe és a kamerák révén látja, hogy a fő kupola tiszta, sehol sem látni idegeneket. A csapat a főkupolában veszi le a szkafandert, majd a bányába vezető liftbe szállnak be, amiben egy felismerhetetlenségig torzult emberi tetem van. A cél a 4-es szint, ugyanis itt vannak tárolva a cellák, azonban Ash tesz róla, hogy ne legyen ez ilyen könnyű, ő ugyanis ott van a bányakomplexum rendszerében is és a liftet zuhanásba viszi, ami a 9-es szinten áll csak meg, a bánya legmélyebb pontján, ott, ahol a bányászok ráleltek a xenokra. Ash terve az, hogy a csapatból valaki megfertőződjön és a többiek így hozzák vissza a hajóra.

Az emberek túlélték a zuhanást, csupán Baxter bokája törik el, ami megnehezíti a mozgását (Kasjanov sínbe teszi neki, hogy könnyebb legyen járnia). A lift használhatatlan, a másik lift 100 m-re van, természetesen légvonalban, mert nincs út, ami egyenesen oda vezetne. A legrövidebb út falait fészeknyála borítja, senki sem akar beljebb menni, ezért más úton haladnak. Hoop rálel egy nagyobb lyukra, amibe betekint és hihetetlen látvány tárul a szemei elé, a többiek vonakodva bár, de követik és ők is elámulnak. Egy hatalmas térbe érnek, ahol a bányászok által felállított világítótestek egy különös objektumra világítanak rá. A tárgy, amit látnak egy nagyon régi idegen űrhajó, aminek nagyobb része egy szabályosnak tűnő kőfal mögött van, mintha befúródott, vagy inkább becsapódott volna. Sneddon előveszi kameráját és elkezdi rögzíteni az egészet. Baxter nem akar a közelébe se menni, ő a lifthez akar jutni, mire a csapat visszamenne a lyukon, ott egy alien jelenik meg, amit Kasjanov gondolkodás nélkül lelő a plazmafáklyájával. Bár a lény meghal, de ugyanakkor a lyuk összeolvad és megszilárdul, bár lőhetnének egy új lyukat, de nem lenne bölcs döntés, mert a neszekből ítélve több idegen is van a járat azon részén.

Abból ítélve, hogy a világítótestek még égnek még úgy is, hogy a kábeleik szétolvadtak, még van egy másik kijárat is, ahol az energiát kapják. Az emberek elindulnak, Hoop helyesen úgy érzi, mintha az alienek a sötétség takarásában követnék őket, nem is követik, inkább terelik őket. Egy szisszenés csendül fel, Baxter megfordul, hogy odalőjön a plazmafáklyával, de a sérült bokája miatt elesik és elsüti a fegyvert, ami eltalálja a plafont, szilárd és olvadt köveket szórva le. Az egyik kő Hoop lábára esik, ahol elkezd megolvadni, ezt Kasjanov úgy kezeli le, hogy kivágja a követ a bőrrel együtt.

Az emberek úgy döntenek, hogy az idegen hajóban biztonságot találhatnak, így annak szárnyán futnak fel, miközben lövéseket adnak le az idegenekre, amik sorra kerülik ki ezeket, mert a lények ügyelnek arra, hogy lőtávon kívül legyenek. Összesen három idegen tereli a csapatot, akik egy lyukon keresztül bemennek a hajóba. Ha akarnának se tudnának kitörni innen, mert újabb alienek tűnnek fel. Ripley a durrantójával kilő egy késleltetett lövedéket, ami lesebez egy idegent, miközben a csapat többi része a plazmafáklyával beolvasztja a lyukat, hogy a xenok ne jöjjenek be. A megszilárduló fémen egy idegen áttör, de félúton megakad, ugyanis a teste körüli fém teljesen megszilárdult, Hoop most élesben kipróbálhatja, hogy a savpuska hatásos-e a lények ellen, a válasz igen, a sav szétrobbantja az idegen fejét.

Az emberek az 5 elágazó folyosó közül találomra az egyikbe mennek, Ripley és Hoop tudják, hogy a xenok szándékosan terelték őket ide, tehát valaminek kell lennie a hajóban. Hamarosan fészeknyálkára lelnek, illetve féltucat bányászra, akiknek mellkasa fel van szakadva, előttük pedig felnyílt héjú tojások. Hoop ekkor kimondja a nyilvánvalót: a xenok azért terelték őket ide, hogy keltetők legyenek. A csapat egy olyan terembe ér, ahol szobrokat látnak a hajót építő fajról. Ezután egy vélhetőleg raktárnak használt terembe érnek, itt felmennek egy lépcsőn, ami mindenkit kifáraszt, főleg a törött bokájú Baxtert, illetve az őt segítő Kasjanovot.

Egy rést találnak, Ripley belép rajta és rálel az egykori keltetőre. Nem emberek tetemei vannak a falhoz ragasztva, hanem a hajó legénysége, akiknek külseje humanoid kutyákra hasonlít extra lábakkal. Mélyebbre hatolnak, a levegő melegebb és bűzösebb lesz, egy terembe érnek, ahol tojások vannak. Sneddon felvételeket kezd készíteni, túl későn jön rá, hogy ezek nem fosszíliák, hanem friss tojások, az egyik arctámadó megfertőzi, mindeközben a többi tojás teteje is kezd kinyílni. Kasjanov használja a plazmafáklyáját és egyetlen lövéssel a legtöbb tojást elpusztítja, a maradék majd szétég. Ripley kivinné Sneddont, de egy arctámadó készül ráugrani. Hoop időben rászól Ripleyre, hogy ne lőjön, mert az ő durrantója nem alap lövedékkel van megtöltve, a robbanás mindenkivel végezne, éppen ezért lő Lachance, akinek lövése megoldja a gondot. Kasjanov túl közel volt, az ő karjára sav kerül, illetve egy időre megvakul. A csapat kezd kihátrálni az égő teremből, mert kifejlett idegenek kezdenek előjönni. Baxter kettő, míg Ripley egy idegent lő le a hátrálás során.

Ripley Kasjanov utasításra mindenkinek fájdalomcsillapítót ad be, hiszen a csapat nagy része már sérült. Egymást segítve, illetve Sneddont cipelve hátrálnak, miközben Hoop adja az előőrsöt, minden sötét helyre savat lőve, ám minduntalan hiába, mert az idegenek nem mutatkoznak. Mindez akkor változik meg, mikor egy teremben hatalmas xeno kiáltást hallanak meg, ami egy fent lévő aknából jött. Hamarosan egy nagy xeno ugrik le, Ripley rálő, de a durrantó speciális lövedéke nem volt elég erős, bár az embereket így is a földre küldte. Csak Lachance 5 lövése bír elég erővel, hogy az idegen kimúljon. Mint kiderül, egy fiatal királynőt öltek meg.

Elérik a lépcsőt, mehetnének továbbra is fel, vagy oldalra, ahol 16 tojás (sztázis mezőben, egykor ez a hely egy kutatóterem volt), illetve néhány különös idegen van (ők a kutyafejű faj tagjaiból születtek nagyon rég), amik megvannak kövülve. Ripley mindenképpen elpusztítaná őket, nem lehet lebeszélni, ezért Lachance és Hoop körülnéznek alternatív menekülési utakat keresve. Egy rejtett folyóra lelnek, ahol egy lyukon át kimehetnek az űrhajó szárnyára (innen tisztán rálátnak arra a helyre, ahonnan bejöttek, bár jó ideje voltak az űrhajóban, valójában alig haladtak). Lövéseket kezdenek hallani, azt hiszik, hogy Ripley elkezdte a pusztítást, ám valójában másról van szó, a megkövült idegenek mozogni kezdtek, felébredtek évezredes álmukból és ha lassan is, de Ripleyék felé mennek (Ripley és Kasjanov az előbb még azon vitatkozott, hogy mi legyen Sneddonnal, hiszen Ripley megölné, míg Kasjanov nem, most meg kénytelenek az életükért harcolni). Ripley hatalmas pusztításba kezd, a dühéből nyer erőt és féltucat lénnyel végez (az utolsóval Hoop végez, míg Kasjanov csak párat tudott megsütni). A xenok elpusztultak, a tojások szintén elpusztulva, ám Ripley nagyon komoly sérüléseket szenvedett, a plazmafáklya több helyen is megégette testét, az alienek ráadásul has, váll és nyak tájékon felsebezték a testét, ugyan elájul, de miután magához tér, nem akarja, hogy őt cipeljék, saját erejéből akar továbbmenni és nem akar mást akadályozni.

Hoop hátramarad, hogy Ripley utolsó lövedékével beomlassza a termet. Itt három warrior szagolja Ripley vérét, amitől jóval agresszívabban viselkednek. A terem még időben omlik be, Hoop sietve fut ki a szárnyra, ahol csatlakozik a többiekhez. A kivezető út már nincs messze, egy ősi épületen kell keresztülmenniük. Itt szobrokat, illetve mintázatokat látnak, amik lenyűgöző látványt adnak, de nem élvezhetik ki, hiszen a termek nagyok és sötétek, bármikor előjöhetnek az idegenek. Hoop végre rábeszéli Ripleyt, hogy álljon meg és kezeltesse le a sebeit. Kasjanov kitisztítja, fertőtleníti és összevarrja a sebeket, mindeközben Ripley egyszer sem szisszen fel és úgy tesz, mintha jól lenne.

Egy lépcsőn keresztül végre visszajutnak a bányához és ha lassan is, de elérik a liftet, miközben Sneddon már magához tért. A csapat már bent van a liftben, a xenok ekkor jelennek meg és próbálnak bejutni. Baxter lenyomja a gombot, hogy a lift induljon, de ekkor egy idegen beszakítja az ajtót és szekunder nyelvével átüti a férfi vállát, majd megfogja és próbálja kihúzni. Baxter már félig kint lóg a liftből, miközben az idegen ki, az emberek meg beakarják húzni. Ezt a civakodást egy tartógerenda szakítja félbe, szó szerint. Baxter felsőteste a mélybe zuhan, míg alsó teste beesik a liftbe, a csapat nem kis szörnyülködésére (többen okádnak).

A lift felér a 4-es szintre, ahol az energiacellák vannak. Három cella van, amiket targoncával lehet mozgatni. Ripley azt akarja, hogy robbantsák be a bányát, Lachance ezzel nem ért egyet, hiszen akkor elpusztulna az idegen űrhajó és épület is, ami felbecsülhetetlen értékű az emberiségnek, ellenben Ripley rámutat, hogy akkor a xenok is életben maradnának, amit nem engedhetnek meg. Mindenki Ripley pártján van, a xenoknak pusztulnia kell. Hoop átállít egy cellát, hogy túlmelegedjen, a robbanás akkorát fog szólni, mintha egy atombombát robbantottak volna fel. Lachance targoncába pattanva szállítja az egyik cellát, a csapat meglepő módon akadálytalanul ér vissza a lifthez és fel a felszínre. Cirka 1 óra alatt érték el a kompot, ahol Ripley fegyvert fog Sneddonra és sírni kezd, hiszen meg kell ölnie őt, mert bármikor előtörhet belőle a mellkasrobbantó és az katasztrofális lenne a kompon. Sneddon végig nyugodt marad, tudja, hogy bizonyára megfog halni, ezért a zsilipkamrában fog lenni és ha baj lenne, bármikor kilőheti magát az űrbe. Ripley leteszi a fegyvert, nem azért nem lőtt, mert ez a megoldás jó, hanem mert nem tudott volna megölni egy embert.

A pár órás út során Ripley elalszik, de sírva ébred, a rémálmai és hallucinációi egyre rosszabbak, a lánya nemcsak minduntalan meghal, de anyját hibáztatja, hogy nem jött soha haza. A Samson bár automatikusan dokkolhatna a Marionba, de Ripley rábeszéli Lachancét, hogy manuálisan tegye, hiszen Ash irányítja a Mariont és bármit megtenne a Sneddonban lévő idegenért (Ash még nem tudja, hogy Sneddon fertőzött, illetve a Samson manuális dokkolásából azt szűri le, hogy Ripley még él). Hoop a savpuskájával meglövi a folyosóra vezető zsilipajtót (nincs nála a fúró, hogy azzal végezzen dekompressziót), majd kezdetét veszi a cella beszerelése a Narcissusba (Hoop végzi), miközben a többiek az ételt gyűjtik össze (Ripley sebei kiújultak, a medikai részlegben nem lenne idő lekezelni). Ash ekkor játssza ki az utolsó kártyáját, a 3-as szinten általa elzárt alient, a tervei szerint az idegen mindenkit leöl, kivéve Sneddont, aki a Narcissusra menekül, hiszen ott van Hoop. Amint ez megvan, a mentőegységgel kirepülne a Marionból és a legközelebbi W-Y gyarmat/állomás felé menne.

Ripleyék az ablakon át látják, hogy az LV-178-on bekövetkezett a robbanás. Az öröm gyorsan eltűnik, ugyanis megjelenik az idegen, ami kikerüli Sneddon savpuskájának és Lachance durrantójának lövedékeit. A xeno a francia férfit a falhoz vágja (csontokat törve), majd feltépi a nyakát. Ripley lőne, de ekkor jön rá, hogy a plazmafáklyája kiürült. A támadó alient Kasjanov rémiszti el (a lény kikerüli a plazmafáklya lövését, de Ripleyre zuhan mielőtt elfutna). Sneddon üldözőbe veszi a bestiát, hiszen rá nem mer támadni és ha mégis megtenné, már nem számítana, mert érzi, hogy a mellkasrobbantó mozgolódik benne. Ripley nemhogy mozogni, de már beszélni sem tud, Kasjanov pedig éppen hogy csak tud járni (Lachance lövedéke lepattant a falról és nekiment a nő lábának).

Hoop a kommunikátoron keresztül mindent hallott. Sietve fut a harc helyére, miközben Kasjanov könnyezve mondja el mi történt (nem akarja, hogy idejöjjön, felesleges lenne, inkább mentse magát). Hoop megfogja Ripleyt és a gyengélkedőre viszi, miközben Kasjanov próbál lépést tartani velük. A medikai részlegen Sneddon bejelentkezik, sikerült a szörnyet megsebeznie és a 2-es raktárba szorítania. Kész meghalni, egyetlen lövés és a raktárban lévő durrantó lövedékek mindent elintéznek. Csupán egy dolgot akar még, meglátni a belőle kitörő mellkasrobbantót, még ha a többiek hiába is utasítják, hogy ne várjon. Sneddon meglátja a "gyermekét", majd rögtön utána lő, a robbanás majdhogynem kettészakítja a Mariont, ami már így is vészesen közel került a bolygóhoz.

Ripley magához tér, azért könyörög, hogy töröljék az emlékeit, mert nem bírja tovább elviselni lánya képét, aki vádlón néz rá. Bár a medikai kapszula ezt nem tudja megcsinálni, de némi manipuláció csodákra képes, igaz, nem lehet sejteni mennyi emléket töröl ki. A sebek eltüntetése 20 perc, míg a memóriatörlés 5 perc. Kasjanov medikai cuccokat szed össze, míg Hoop a hajót járja és találomra szed össze fontosnak ítélt dolgokat. Szomorú, hiszen az üres folyosókat járva be-be lép egykori munkatársai, barátai szobájába, akik már halottak. Ugyanakkor dühös is, hiszen Ash csúnyán kijátszotta őket, a Narcissus cellája ugyanis 60%-on van, vagyis nem kellett volna lemenni a bányába. Azt szeretné, ha Ash fizikai testtel bírna, hogy puszta kézzel ölje meg. Ezzel nincs egyedül, Ash is szeretné ha teste lenne, mert unatkozik és magányos.

Mindeközben Ash behatol a medikai kapszulába és mindent megtesz, hogy Ripleyt megmentse, illetve az emlékeiből teljesen kitörölje ezt az egész esetet. Ash mindezt azért teszi, hogy Ripley kész legyen arra, hogy majd egy másik helyen, egy másik időben újra találkozzon az idegennekkel, mert egészen biztos az, hogy vannak még alienek és ezúttal sikerülni fog egy mintapéldányt szerezni. A 25 perc letelik, Hoop kiszedi Ripleyt, majd Kasjanov fekszik be, hiszen belső vérzése van, a kezelése csupán 5 percbe telne. Igen ám, de Ash nem akarja, hogy éljen, a medikai kapszulából nincs menekvés, egy lézerszikével elvágja a nyakát. Hoop hiába próbálta ezt megakadályozni, a kapszulát nem lehetett kikapcsolni, az üvegjét meg hiába ütötte a plazmafáklya tusával, még a tus ment szét.

Hoop fogja Ripleyt és a Narcissusra siet (a hajó rázkódása miatt egyszer elesik). Itt egy speciális vírusirtóval véget vet Ash hatalmának, majd fogja Ripleyt és alsóneműre vetkőzteti, így teszi be a kryoba a macskával együtt. Minden készen áll az indulásra, ám gond akad, a Narcissust manuálisan, kívülről kell elindítani. Hoop tudja, hogy ez mit jelent, szájon csókolja Ripleyt, majd kimegy és elindítja a mentőegységet. Azonban nem törődik bele abba, hogy itt hal meg. Talán még van ideje elmenekülni. Két táskáját egy kocsira teszi egy whiskey kíséretében és szkafanderbe öltözve megy a dokkhoz. Dekompresszióra nincs idő, úgy tervezi, hogy a vákuumot meglovagolva repül be a Samson belsejébe. Ez sikerül, bár a sisakja lerepül a fejéről, de a whiskeyt szilárdan tartja kezében. Azonnal elhagyja a Mariont, amit már így is csak a csoda tartott össze. A Marion kettészakad, a hajóval együtt pusztul Ash is, aki csak azt bánja, hogy az érkezése óta gyűjtött információkat, megfigyeléseket nem tudta átküldeni a W-Y számára. Hoop egy kis vacsorát készít el, illetve S.O.S.-t kezd sugározni. Tudja jól, hogy bizonyára soha nem fogják megtalálni, de legalább még él és lesz elég ideje a Samsonon lévő digitális könyvek újra elolvasására.