FANDOM

Agate városában pincérnő Ben kocsmájában. Alacsony navajo nő, csekély súllyal, mégis elég erős ahhoz, hogy a bárban senki se kezdjen ki vele. Megismerkedik Enoch Nakaival, akivel azonnal egymásba szeretnek. Alda mindig talál módot arra, hogy felvidítsa szerelmét, aki a nő kedvéért leteszi az italt.

Valami történik

1991 nyarán (ekkor már két hónapja nem látták egymást, illetve három éve ismerik egymást) Nakai felhívja párját és közli vele: Coates őrmester megtagadta a három napnyi eltávot, tehát megint nem fognak találkozni. Alda nem dühös, csupán csalódott, addig telefonálnak, amíg Cole Base szerte takarodót nem rendelnek el (Nakai kedve felderül a beszélgetés során).

Két nap múlva valahogy Nakai mégis feltűnik a településen, pontosabban Ben kocsmájában. Alda legszívesebben oda se menne, hiszen két hónap várokozás után a pasija inkább a piát választotta, mint őt. Ennek ellenére mások segítségével beülteti a kocsiba az eszméletlen férfit és hazafuvarozza. Amint a férfi felébred, Alda faggatni kezdi, hogy miért kezdett el inni. Nakai nem válaszol, ám a TV-ben a híradó mindkettőjüket ledöbbenti: 07:04-kor a Cole Bázist egy nukleáris robbanófej eltörölte, egy tragikus baleset történt, az FBI és a sereg lezárja az odavezető utat, miközben arra kérik Cibola megye lakóit, hogy zárkózzanak be. Nakai persze tudja, hogy mi is történhetett valójában, de nem mondja el Aldának, aki maradásra bírná, de hasztalanul.

A nap későbbi szakaszában Nakai telefonál, nem jutott a bázis környékére. Alda ekkor közli vele, hogy időközben a településen négyszeres gyilkosság történt, az áldozatokat egy "kék tűz" ölte meg, az egyetlen szemtanú egy kisgyerek. A gyerek immár özvegy anyja sírva közölte ezt Agate bárjában, mielőtt távozott volna. Nakai mindent elmond szerelmének, hogy ki is áll a támadások mögött, akit vélhetőleg csak ő maga tudna leküzdeni. Utasítja Aldát, hogy jöjjön ki a piros-fehér Fordjáért, majd azonnal hajtson Phoenix-be (Arizona állam), ugyanis Aldának van ott egy nővére. Persze a nő maradnia akar párja mellett, de Nakai lebeszéli erről.

Napok múlva az ügy megoldódik, a navajo elintézi az űrből jött vadászt, aki oly sok emberrel végzett.

Galéria

Előfordulás