Advertisement

Őrmester a Gyarmati Tengrészgyalogságban, kora ellenére öregebbnek néz ki, mint valójában, ezért amolyan atyáskodó apafigura az egységben. Vénnek, tapasztaltnak és borzasztó komolynak tekintik őt, aki mintha mindig zsémbeskedne. Jenette Vasquez, William Hudson és Tim Stenbeck direkt emiatt csipkelődnek vele, hogy zargassák. Vasquez azért, mert ő eleve utálja az apafigurákat, míg Hudson és Tim egykor az őrmester jó barátai voltak, ám megfagyott közöttük a levegő és párszor elégé agresszívvá is válik.

Egy újabb nap a hadtestben

Emma Paulson hadnagy vezeti az akciót, ami egy rutin poloskavadászatnak tűnik a Weyland-Yutani számára. A gépen ül még a zöldfülű Jette Malinka, Cynthia Dietrich, Tim Stenbeck tizedes, Daniel Spunkmeyer, Dwayne Hicks, William Hudson, Jenette Vasquez, Ricco Frost, Trevor Wierzbowski, Tim Crowe és Zeller. Apone figyelmezteti Vasquezt, Hudsont, Stenbecket és Wierzbowskit, hogy rajtuk tartja a szemét, mert előírásszerűen kell levezetni a poloskavadászatot, hogy a szakasz új tagja, Jette lássa, hogyan is mennek errefelé a dolgok. Hicks a bevetés parancsnokától, Paulson hadnagytól kérdezi meg, hogy mi is ez a titkos bevetés, hiszen már a terepen vannak. A katonák csipkelődnek azon, hogy Jette még új, az őrmester állítja le a pofázást. A hadnagy kiköti, hogy erről a bevetésről senki sem szivárogtathat ki anyagot, máskülönben hadbíróság jár érte.

A Wey-Yu 11 évvel ezelőtt létrehozott két elem kombinációjából egy olyan anyagot, ami forradalmi üzemanyag lehetne a hajtóművekbe. A gond az, hogy a kettő ötvözése robbanásveszélyes (nem egy labor és űrhajó pusztul el emiatt), kellene egy stabilizáló anyag, 2000-nél is több kombinációt próbálnak ki hasztalanul, pár évvel ezelőtt leállítják a kísérleteket. Csakhogy nemrég egy drón a Clytemnestra atmoszférájában megtalálta a keresett stabilizátort. Ha minden jól megy, akkor hamarosan olyan űrhajókat lehetne építeni, ami az új üzemanyagot használja és elképzelhetetlenül gyorsabbak lesznek a jelenlegi hajóknál. A gond ott kezdődik, hogy a holdon egy veszélyes faj él, ami két kutatócsapatot semmisített majdnem meg, a tengerészgyalogság feladata egy poloskavadászat lefolytatása. A mérgező légkör miatt exovázas félszkafandert kell ölteni,.

A terepen Zeller a mozgásérzékelőjével jeleket fog. A vihar és por miatt semmit se látni, a katonák kör formációba állva várják a támadást, ami a levegőből jön (az őrmestert meglepi, hogy ezek tudnak repülni). Az óriási, bogárszerű lények teste veszélyes, pengékben végződik, ami képes felhasítani a páncélt is. A lőfegyverek zaja elijeszti a lényeket, a katonák újra felveszik formációjukat, míg Apone elküldi Hicks tizedest megjavítani Wierzbowski érzékelőjét.

Stenbeck bajba kerül, két lény megy rá, amiket Malinka lő ki. Alapos meglepetés éri a katonákat, ugyanis az eltalált kreatúra felrobban, ezzel magával viszi társát, ami már felhasította Stenbeck exovázát. Hicks hangja csendül fel a headseten keresztül és tudni akarja a hadnagytól, hogy mik is ezek a szörnyetegek. A hadnagy szavát elnyomja a két mozgásérzékelős tengerészgyalogos figyelmeztetése az újabb támadóhullámról. A hadnagy figyelmeztet mindenkit, hogy távolról szedjék le őket, máskülönben közelharcban kell kivégezni a bestiákat. Az égboltot robbanások láncreakciója pettyezi, jelezve egy-egy sikeres találat tényét, ugyanakkor egyre melegebb és melegebb lesz (a szkafanderen keresztül is érezni). Egy újabb robbanás ezúttal Zeller életét követeli, ezért a hadnagy kiadja a visszavonulást, a katonák harcolva hátrálnak meg, majd szállnak be a Dropshipbe.

Bent levetik fegyvereiket és exovázas szkafanderjeiket, Vasquez tudni akarja, hogy a pokolba robbannak ezek a lények. Khan, a pilóta feléjük fordulva mondja el: a Földön az élet alapja a víz volt, eme bolygón meg a propán, bár eddig ez csak teória volt. Apone kiadja a felszállásra a parancsot, de a tizedes ezt megtagadja, hiszen Paulson ezt nem engedi. A higgadt Hicks az, aki a falra ütve förmed rá felettesére, hogy ezek szerint tudták, hogy a lények berobbannak, ha eltalálják őket, vagyis miattuk halt meg két bajtársa. Apone a két ember közé áll be és leállítja tizedesét, de ő is tudni akarja azt, amit a hadnagy is. A nő tisztában van azzal, hogy a közhangulat ellene fordult, így mindent elmond. A küldetést a Wey-Yu megváltoztatta, a plató megtisztítása (hogy majd egy kutatótábort lehessen itt felhúzni) mellett meg kellett tudniuk, hogy honnan származik a stabilizátor, Khan tizedes jóvoltából a műszerek ezt behatárolták: a lények belélegzik a helyi gázt és kilégzéskor a stabilizáló elemet szórják szét az atmoszférában. Ez az elem felelős továbbá azért, hogy a hold nem robban be, vagyis ha túlságosan sokat ölnek meg a helyi fajból, akkor a bolygó destabilizálódik és egy lángoló égitestté avanzsál. A szakasz morgolódás nélkül újra beöltözik, hogy megint kimenjenek és elvégezzék eme feladatot. Malinka arcán élvezet van, túlságosan is beleéli magát a harcba.

Felszerelés

Előfordulás

Advertisement