FANDOM

Új-Mexikóban, Cibola megyében található város. Mindössze egyetlen orvosa és három seriffje van. Cindy szállodája az egyetlen étterem, ahol ehető a koszt, Rosalita étterme (ami a katonai bázis és Agate között, a semmi közepén van) pedig igazi finomságokat tálal fel az odatévedő kamionosoknak. Ben ivója pedig a Zuni és Ramah rezervátum közt van, ráadásul sok mérföldes körben itt lehet piálni. Agate nyugati szélén van egy vasút raktárakkal együtt.

A város közelében (20 mérföldre) van a Cole Base, ahol 1000 katona állomásozik, továbbá van egy La Barca De Oro nevű porfészek, ahol az egyetlen látnivaló a buszmegálló. A közeli rezervátumok több tucat farmnak adnak otthont, a gerendákból épült házak udvarain elnyűtt kocsik, vagy munkagépek találhatóak. Az indiánokra nem lehet panasz, még piti bűnözés se folyik a soraikban, sőt, még a szitokszavak használata is elképzelhetetlen náluk. A farmokon mellesleg birkatenyésztéssel foglalkoznak, amiknek gyapjúját értékesítik. Az elszaporodó pumák jelentik a legnagyobb gondot, mert ezek leölik az állatokat, miközben a gazdák nem lőhetik ki a nagymacskákat, mert az állam védettnek nyilvánította őket.

Nukleáris baleset és gyilkosságok

1991 nyarán egy éjszaka Agate lakói földrengésre lesznek figyelmesek, meg valami hangos robbanásra. A másnap reggeli híradóból derül ki, hogy egy nukleáris baleset történt a Bázison, de aggodalomra nincs semmi ok, a sereg és az FBI lezárta az odavezető utakat, a kormány arra kéri a lakosokat, hogy zárkózzanak be. Ezt csupán Agate népességének fele tartja be: aki teheti a kocsijával és ingóságaival menekülni kezd, megteremtve a város első forgalmi dugóját.

Az összetartó népesség most megszűnt, a itt maradtak fütyülnek és gúnyolják a menekülőket és nem segítenek nekik. A nyugtalan helyzeten az sem segít, mikor a nap folyamán Sétáló Galamb Nadire megjelenik gyerekeivel és közli: a telkükön megölték Robert Nadiret, Dan Bonneyt, Bogle seriffet és dr. Ellisont.

Hadszíntér

Az este folyamán a városban maradt civilek fegyverropogásra lesznek figyelmesek, ugyanis a különös gyilkos és a hadsereg konfrontálódik. Egy TV sztár és két katona esik el, a közeli lávaömlésnél pedig még többen, nagyjából 20 katona, akik között elit kommandósok is vannak, illetve egy Apache helikopter. A rémálom csupán a következő nap ér véget, Enoch Nakai sérülten ugyan, de diadalmasan emeli fel a gyilkos, egy földönkívüli ragadozó levágott fejét. Nem ismert, hogy az incidenst a kormány hogyan tusolta el, bár nem volt nehéz dolguk, hiszen egyetlen civil se látta a lényt, a harcok java pedig a lávaömlésnél dúlt.

Ismert helyiek

  • Rosalite
  • Cindy
  • Sétáló Galam Nadire
  • Billy Nadire
  • Henry Barber

Galéria

Előfordulás