FANDOM

A nyolcadik utas a halál (könyv) folytatása. 1986-ban adták ki a film alapján, a könyvet (ami néhol eltér a filmtől) Alan Dean Foster írta. Magyarországon 1988-ban jelent meg Nemes Ernő fordítása alapján. Azóta több újra kiadást élt meg, legutóbb 2015-ben az Agave kiadásában.

Eltérés a film és könyv között Szerkesztés

  • A Gateway állomáson a trópusi erdőt ábrázoló szolidóra Ripley azt hiszi, hogy igazi, ráadásul említi, hogy számára ismerős az állomás, jóllehet ez akkor épült, miközben ő 57 éven át (egy rövidke megszakítással) sodródott az űrben.
  • A tárgyalás alatt Ripleyt egy kis időre kiküldik, Burke itt vesz neki egy kávét és fánkot.
  • Ripley a tárgyalás után jobban megvan viselve és jóval udvariatlanabb Burke irányában, mikor Scott Gorman hadnagy társaságában felkeresi. A könyv szerint Ripley a Földön dolgozik, míg a filmben ez nem derül ki.
  • Ripley már az ébredéskor tudja, hogy Bishop egy szintetikus, mert sorszámok vannak a kezén. Csak az étkezőben konfrontálódik vele (a késes mutatvány nem szerepel a könyvben).
  • Burke és Gorman számára már korán világossá válik, hogy a kolónián nem egy egyszerű kommunikációs zavar van. Később kiderül, hogy Burke akarta, hogy a képzetlen Gorman legyen az akció vezetője.
  • Az APC-nek 6 kereke van négy helyett.
  • Az M3 páncélzat alaktalan és van egy hátizsákja, illetve egy vizor az arcnál. Azok, akik nem harcolnak, egy olyan ruhát viselnek, ami ellenáll a hideg környezetnek.
  • A Dropship lassan ereszkedik le a bolygóra, ahelyett, hogy odaszáguldana, mint a filmben.
  • A katonák a kolóniát úgy találják, hogy két traktor blokkolja az utat a főépülethez, mint barikádok. Az épületben a szobák egy része meg van égve, illetve vérfoltokat találnak a falakon.
  • Ripley emlékszik az első filmből kivágott jelenetre, ahol Arthur Dallas és Samuel Brett kezd tojássá alakulni.
  • A fészekben nem csak egy telepes van életben, ráadásul a fészekfalban találhatóak csontok. Az életben lévő embereken látszik, hogy egyes végtagjuk el van törve (hogy jobban beférjenek a fészekfalba), néhányukból pedig az alienek ettek.
  • A fészek elleni támadás több eltérést is mutat. A könyvben az M41A Pulse Rifle lövedékek nem robbannak, illetve Tim Crowe nem a robbanásban hal meg, hanem a xenok elragadják gazdatestnek. Apone mielőtt meghalna, még kiosztja az elkobzott tárakat. A menekülés közben Gorman hadnagyot az APC-n lévő alien megtámadja és farkával bénító mérget fecskendez belé (a filmben egy láda találja fejen a tisztet, aki eszméletét veszti). Dwayne Hicks az APC lövegét használva szedi le a xenot, ami megtámadta Gormant.
  • Mikor Ripley lefekteti Newtot, kiderül, hogy Ripleyt nem sokkal Amanda születése után otthagyta a férje. Newt megkérdezi Ripleyt, hogy lehet-e az örökbefogadott gyereke.
  • Bishop a hangyákhoz/termeszekhez hasonlítja a xenok társadalmát és feltételezi, hogy kell lennie egy királynőnek (a filmben Hudson jön rá erre), aminek kifejlődésében szerepe lehet a pempőnek még tojás korában.
  • Bishop jön rá miért nincs kapcsolat a Sulacóval, illetve ő mondja el, hogy a kolónia kommunikációs adója még az infesztáció kezdetén tönkrement és ezért nem tudták figyelmeztetni a Földet.
  • A túlélők hallják a xenokat áttörni a lezárt ajtón, miután átjutottak a lövegeken. Bár ezt lefilmezték, soha nem került bele egyik kiadásba sem.
  • Miközben Bishop a csőben mászik, egy lyukon keresztül lát egy xenot, ezért megáll és mozdulatlanná válik. Az idegen nem bántja, a szintetikus azt a helyes következtetést vonja le, hogy a lény csupán egy darab gépnek nézi.
  • Mikor a xenok elérik a túlélőket, a katonák használnak lángszórót, ami miatt aktiválódik a tűzjelző rendszer, még nagyobb káoszt okozva. Hudsont olyan gyorsan ragadják el a xenok, hogy a többieknek esélye sincs megmenteni, Hicks a szellőzőbe lő, abban a reményben, hátha így megöli bajtársát, nehogy megfertőződjön.
  • Burke úgy jár mint anno Gorman, egy alien bénítómérget fecskendez belé és elviszi.
  • A menekülő emberek a szellőzőben csapdába kerülnek, az idegenek két oldalról is jönnek. Hicks a kézi hegesztőjével vág maguknak menekülési utat.
  • Mikor Newt a csatornába zuhan, Ripley vakon utánaugrik, de a komplexum egy másik részébe kerül. Ezután jön majd az a jelenet, ahol Hicks próbálja átvágni a rácsot, hogy lejussanak a csatornába.
  • A fészekben Ripley találkozik a már fertőzött Burke-kel, akinek ad egy gránátot, hogy ezzel hajtson végre öngyilkosságot, ami meg is történik. Ezt anno leforgatták, de nem került bele a filmbe.
  • A királynőnél fehér idegenek vannak, amik teljesen ignorálják Ripleyt és teszik a dolgukat: mozgatják a tojásokat.
  • Ripley egyből tüzet nyit a királynőre mikor meglátja. A filmben először beszélt hozzá és csak utána lőtt.
  • Ripley nem a liftet használja, hogy elmeneküljön, hanem a létrákat és lépcsőket.
  • A Sulacon lévő harc más. A királynő mozgásképtelenné teszi Ripley P-5000-sét, ám mikor próbálna végezni vele, lezuhan a mélybe a géppel együtt. A sav elkezdi átmarni a zsilipet, ami végül kiszippantja az úrnőt és a rakodógépet, miközben Ripley idejében kimászott innen.

Galéria Szerkesztés