FANDOM

A galaxis számos lénye négy dimenzióban él, ámde van rá bizonyíték, hogy vannak ötdimenziós lények is. Eme kreatúrákat nem észlelik, de ez fordítva már nem igaz, szerencsére normál helyzetben egyik fél se tud a másikkal interakcióba lépni.

Zöld penész

Nyikolaj Bazkuhov számára akaratlanul is lehetősége nyílik betekintést nyernie a másik dimenzióba. Itt mindenféle amorf lények vannak, melyek lebegnek, egyes kreatúrák medúzákra, meg amőbákra hajaznak, amik a kisebbeket falják fel. Az orosz ügynök mindezt azért látja, mert egy yautja véletlenül egy ismeretlen vírussal fertőzte meg, amitől a férfi teste zöld, szivacsos lesz, mely magából spórákat, az élet eszenciáját szórja, amik folyton újratermelődnek, továbbá halhatatlan, egy lenyakazás számára semmi, az emberi lövedékek meg átmennek rajta. Az átalakulás velejárója, hogy elvesti emlékeit, így céltalanul bolyong.

Űrutazás

Míg Nyikolaj esete egyedülálló volt, addig az űrutazás során történt dokumentációk már széles körben ismertek. Az ugró hajtómű az "ugrás" során nem elmozdítja az űrt, hanem rést üt rajta és egy különálló dimenzióba küldi a hajót. Eme dimenzióban haladva gyorsabb az utazás, az egy napig tartó ugrás a valós űrbe visszatérve több fényéves távnak felel meg.

Az ugrás során az emberek nem lehetnek ébren, muszáj a kryoban feküdniük, mert az emberi elme csak rövid ideig képes elviselni a másik dimenziót és az ott lakozó lényeket (amik talán a Nyikolaj által látott lények lehetnek). Továbbá fontos az ugró hajtóművet karbantartani, mert máskülönben a hajtómű a másik dimenzióban hibásodik meg, ami katasztrofális következményeket von maga után.

Előfordulás