FANDOM

Az USCM M309 néven tartja számon. Amerikai gyártmányú, hüvely nélküli lőszer, amit főként az M41A Pulse Rifle és annak variánsai használnak. Egyetlen töltény súlya 210 grain (13,608 gramm), acélborítású és robbanó hegyű, ami Nitramin 50-be ágyaznak be a derékszögű hajtógáz blokkon belül. Bár a hajtógáz tömege kicsi, mégis nagyon hatásos, a tűzgyorsaság eléri a 840 m/s sebességet. Az M309 lőszer úgy van optimizálva, hogy a gyalogsági páncélokkal szemben is halálos tudjon lenni, ugyanis ha sikerül áttörni a páncélt, a robbanófej komoly károkat tud okozni az emberi testben.

Az Armat Battlefield Systems a 2160-as évek végére/2170-es évek elejére fejleszti ki. A lőszer jellemzője megegyezik a .300-as Winchester Magnum mesterlövész lövedékkel, de annál könnyebb és rövidebb. A lövedékhegy könnyen átüti a páncélt, a robbanóanyag pedig óriási kárt okoz a húsban. A gond ott adódott, hogy normál lőfegyvernél túlságosan nagy a visszarúgás. Ekkor tűnt fel Jonathan LaForce az M41 Pulse Rifle prototípusával, a többi pedig már történelem.

Az Armat a 10 mm-es lőszert alvállalkozókkal gyártatja le, valaki módosít a lőszer összetételén, ami számos bőrnyakú halálát vonja magával és bemocskolódik az M41 hírneve. Amint a fegyver kellően felforrósodik, a lőszer burkolata deformálódik, ragacsos lesz és jobb esetben eltömíti a fegyvert, rosszabb esetben az ember arcába robban. A katonák szabályosan félnek használni a fegyvert. Az Armat nem leplezi a hibát, hanem utánajár a hibának és erről értesítik a főparancsnokságot. A hibás példányokat visszahívják, így az újabb harcokban a katonák már normálisan működő gépkarabéllyal lesznek ellátva.

Fegyverek, amik használják